۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۷
کد خبر: ۲۱۶۲۸۱
حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده:

نقش خوزستان در ترویج فرهنگ عاشورا افتخار آمیز است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده با اشاره به این که ندای یا حسین(ع) هیچ گاه از خوزستان گرفته نخواهد شد گفت: نقش خوزستان وشخصیت های خوزستان در ماندگاری حادثه کربلا و ندای یا حسین(ع) فراموش نشدنی است.
حجت الاسلام و المسلمين سيد ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سیدابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز، عصر امروز، در سومین جلسه کمیته علمی پژوهشی، اجلاسیه پیر غلامان حسینی با اشاره به اهمیت حضور پیر غلامان در نشر فرهنگ اسلامی عاشورای اظهار داشت: واقعه کربلا شباهت بسیاری به دفاع مقدس در ایران دارد؛ چرا که در دوران دفاع مقدس افرادی بودند که حضورشان نه تنها سبب دل گرمی رزمندگان می شد بلکه سبب افتخار آنها نیز بودند.

وی نقش خوزستان و شخصیت های خوزستانی در انتشار و ترویج فرهنگ عاشورا را افتخار آمیز توصیف کرد و گفت: ندای یا حسین در خوزستان ماندنی است و هیچ گاه از یاد و قلب مردم این استان بیرون نخواهد رفت.

امام جمعه موقت اهواز به برگزاری دوازدهمین اجلاسیه پیرغلامان حسینی در خوزستان اشاره کرد و گفت: همزمانی برگزاری اجلاسیه پیر غلامان حسینی و هفته دفاع مقدس پدیدهای مبارک و فرصتی مناسب برای معرفی نقش خوزستان در دفاع مقدس و فرهنگ عاشورا است.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده ادامه داد: این هدف را به دو صورت معرفی بزرگان، شاعران خوزستانی همچون دعبل خزاعی، نقش آنها در ماندگاری حادثه کربلا و دیگر نقش ایثار رزمندگان در دوران دفاع مقدس می توان عملی کرد.

استاد حوزه علمیه خوزستان در ادامه افزود: یکی از عوامل پیروزی ایران در دوران دفاع مقدس وجود شاعران و مداحان اهل بیت(ع) در جبهه ها و نقش حماسه سرایی آنها در تقویت روحیه رزمندگان است؛ خوزستان همان گونه که در پیروزی ایران نقش داشت در ماندگاری حادثه کربلا نیز وظیفه خود را به درستی انجام داد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده پخش برنامه های دینی و سخنرانی علمی در زمان برگزاری اجلاسیه را عاملی مؤثر در برگزاری هرچه بهتر آن عنوان کرد و اظهار داشت: این اجلاس باید با شکوه برگزار شود و برای این کار نیاز به نوآوری های جدید در ایده ها و استواری در مطالب هستیم تا مورد توجه اندیشمندان و شخصیت های علمی قرار گیرد.

معاون پژوهشی دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) در پایان به تأثیر گذاری مداحان اهل بیت(ع) در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: به جرأت می توان گفت که تأثیرگذاری سروده ها و مداحی های صادق آهنگران از حضور یک روحانی صاحب مقام در جنگ بیشتر بود./9462/پ203/ب2

ارسال نظرات