۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۷
کد خبر: ۲۱۶۲۸۳
به مدت 20 روز؛

دوره تثبیت طلاب جدیدالورود حوزه علمیه سفیران هدایت بیرجند برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر داخلی مدرسه علمیه سفیران هدایت بیرجند با بیان این که همه ساله دوره تثبیت برای آشنایی طلاب جدید الورود با دروس حوزه به مدت 20 روز برگزار می شود، گفت: در سال جاری 35 نفر از طلاب جدید الورود حوزه علمیه سفیران هدایت بیرجند در این دوره شرکت دارند.
نور محمد زارعي مدير داخلي مدرسه علميه معصوميه بيرجند

حجت الاسلام نور محمد زارعی، مدیر داخلی حوزه علمیه سفیران هدایت بیرجند، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، با بیان این که در سال جاری نزدیک به 60 نفر در آزمون پذیرش حوزه علمیه سفیران هدایت بیرجند شرکت کرده اند، گفت: از این تعداد پس از برگزاری آزمون 35 نفر برای تحصیل در حوزه علمیه سفیران هدایت پذیرفته شده اند.

 

وی افزود: دوره تثبیت دوره ای است که برای آشنایی طلاب جدید الورود با دروس حوزه علمیه برگزار می شود و در این دوره طلاب طی مدت 20 روز با دورس حوزه و نحوه آزمون آشنا شده و پس از آن از طلاب آزمون به عمل آمده و طلاب به صورت رسمی برای تحصیل وارد حوزه های علمیه می شوند.

 

مدیر داخلی حوزه علمیه سفیران هدایت بیرجند با اشاره به این که دوره تثبیت نقش مهمی در آشنایی طلاب با دروس داشته و موجب می شود که متقاضیان ورود به حوزه علمیه توانایی خود را برای تحصیل در حوزه محک بزنند، افزود: دوره تثبیت دوره ای است که در آن مدرسه هم توانایی طلاب را مورد بررسی قرار می دهد.

 

حجت الاسلام زارعی ادامه داد: دوره سفیران هدایت یکی از دوره های مناسب برای طلابی است که می خواهند دروس حوزه علمیه را در مدت کوتاهی فرا گیرند و پس از آن طلاب فارغ التحصیل به مدت 5 سال در زمینه تبلیغ فعالیت کرده یا می توانند ادامه تحصیل دهند و پس از مدت 5 سال طلاب در زمینه ادامه درس در مراکز علمی مختلف آزاد هستند.

 

وی با بیان این که طلاب فارغ التحصیل شده از حوزه علمیه سفیران در صورت دارا بودن شرایط لازم می توانند در مدارس علمیه قم تحصیلات خود را ادامه دهند، گفت: طلاب دارای معدل 18 و حافظان 10 جزء قرآن و کسانی که همسران آنها در قم مشغول به تحصیل هستند برای ادامه تحصیل در قم دارای امتیازات خاصی هستند.

 

مدیر داخلی حوزه علمیه سفیران هدایت بیرجند افزود: دروس تدریس شده در حوزه علمیه سفیران هدایت بیرجند(معصومیه) منطبق با دروس حوزه علمیه قم بوده و این مدرسه برخلاف سایر مدارس استان که زیر نظر حوزه علمیه خراسان هستند زیر نظر حوزه علمیه قم است.

 

حجت الاسلام زارعی با بیان این که قرب الی الله و خدمتگزاری به مردم مهم ترین هدف یک طلبه برای تحصیل در حوزه علمیه است، گفت: کسانی که می خواهند به عنوان طلبه در حوزه علمیه تحصیل کنند باید نیت خود را الهی قرار داده و حوزه و لباس روحانیت را وسیله ای برای رسیدن به معاش و قدرت قرار ندهند.

 

وی با اشاره به این که طلبه خوبی کسی است که تنها به دروس حوزه اکتفا نکرده و هنگام تحصیل با درد جامعه و نیازهای مردم آشنا شود، ادامه داد: طلبه ای که تنها به درس خواندن اکتفا کرده و با دروس حوزه بیگانه است نخواهد توانست مبلغ خوبی برای اسلام بوده و احکام الهی را با توجه به نیازهای مردم برای آنها تبیین کند.

 

مدیر داخلی مدرسه علمیه سفیران هدایت بیرجند ضمن آرزوی موفقیت برای تمامی طلاب جدید الورود حوزه های علمیه، یادآور شد: درس طلبگی درس عشق است و انسان باید با تمام وجود خود دروس حوزه و راه دین را درک کند./968/ت302/ب4

ارسال نظرات