۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۷
کد خبر: ۲۱۶۲۸۴
حجت‌الاسلام والمسلمین عبداللهی:

وظیفه نظام اسلامی برخورد با تفرقه افکنان است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین عبداللهی با تأکید بر این‌که وظیفه نظام و حاکمیت برخورد و جلوگیری از فعالیت تفرقه افکنان است، گفت: گاهی از امکانات عوامل داخلی در قالب و رنگ‌های دینی و تحت عنوان ولایتمداری برای توهین به مقدسات عامه و فرقه‌های مختلف اسلامی استفاده می‌شود.
1/ حجت الاسلام و المسلمين محمود عبداللهي  عضو جامعه مدرسين

حجت‌الاسلام والمسلمین محمود عبداللهی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به برخورد وزارت اطلاعات با شبکه‌های ماهواره‌ای تفرقه افکن، حفظ وحدت و یکپارچگی در جامعه اسلامی را از امور مسلم و قطعی با پشتوانه قرآنی، منطقی و عقلانی دانست.

 

وی گفت: قرآن منادیان پرچم توحید که قبله‌شان کعبه است را به وحدت دعوت می‌کند؛ از نظر منطقی و عقلی نیز حفظ قدرت، اقتدار و حاکمیت اسلام به حفظ یکپارچگی و وحدت مسلمانان بستگی دارد.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که تشدد میان مسلمانان سبب از بین رفتن قدرت و حاکمیت اسلام می‌شود، اظهار داشت: یکی از ضروری‌ترین امور مسلمانان در برابر کفار و استکبار که می‌خواهند منابع فکری، دینی و دیگر مسائل مسلمانان را به غارت برده و جوانانشان را به انحراف بکشانند حفظ یکپارچگی است.

 

وی تصریح کرد: هر چند شیعه و سنی در مسائلی با یکدیگر اختلاف دارند ولی اصولی همانند قرآن و قبله میان آن‌ها مشترک است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین با اشاره به این‌که سیره اهل‌بیت(ع) و علما تأکید بر حفظ وحدت بوده است، بیان داشت: ائمه اطهار(ع) در روایت بر تعامل منطقی با اهل سنت تأکید می‌کردند.

 

وی افزود: در طول تاریخ نیز دشمنان در تلاش برای رسیدن به اهداف خود با ایجاد تفرقه و اختلاف میان مسلمانان بوده و همواره سعی می‌کردند تا توهین به مقدسات یکدیگر در میان مسلمانان رواج داشته باشد.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ایجاد تشدد، تفرقه و اختلاف را همراهی کردن با مستکبران و دشمنان اسلام دانست و خاطرنشان کرد: امروز نیز گاهی از امکانات عوامل داخلی در قالب و رنگ‌های دینی و تحت عنوان ولایتمداری برای توهین به مقدسات عامه و فرقه‌های مختلف اسلامی استفاده می‌شود.

 

وی تأکید کرد: این کار همراهی کردن با دشمن و مخالفت با ضروریات اسلام است، قرآن می‌فرماید «حتی به معبودان مشرکان نیز توهین نکنید»؛ امروز داعش‌‌‌ از توهین به مقدسات دیگران که از سوی برخی افراد صورت می‌گیرد برای تبلیغات سو خود استفاده می‌کند و همراهی با این‌ها نوعی خیانت است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین عبداللهی با تأکید بر این‌که وظیفه نظام و حاکمیت برخورد و جلوگیری از عملکرد خیانتکاران است، گفت: علمایی همانند مرحوم آیت‌الله بروجردی در زمینه ایجاد وحدت تلاش زیادی کرده و با علمای عامه ارتباط خوبی داشته است.

 

وی تصریح کرد: برخی از تشکیلات و ابزارهای گسترده در کشورهای خارجی که به مقدسات عامه توهین می‌کنند از پشتوانه‌های خارجی برخوردار هستند؛ برخی نیز در داخل از روی جهل، ناآگاهی و عدم بصیرت ابزار دیگران شده‌اند که وظیفه مسؤولان جلوگیری ار فعالیت این‌گونه افراد است./993/302/ع

ارسال نظرات