۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۷
کد خبر: ۲۱۶۲۸۹

تأکید امام جمعه تبریز بر مبارزه جدی با مفاسد اداری

خبرگزاری رسا ـ آیت الله مجتهدشبستری پیشگیری از مفاسد اداری را نیازمند رعایت اصول اخلاقی دانست و گفت: اگر یک سوم بودجه‌هایی که صرف دادگستری و زندان‌ها می‌شود، صرف مسائل فرهنگی شود بخش عمده‌ای از جرایم کاهش خواهد یافت.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه درآذربایجان شرقی امروز در شورای اداری استان با تأکید بر این‌که ارتقای سطح عقیدتی و بینش دینی مردم و مسؤولان عامل پیشگیری از وقوع جرائم است، اظهار داشت: متأسفانه فساد اداری و اقتصادی موجبات نارضایتی مردم را فراهم کرده است.


وی با بیان این‌که پیشگیری از مفاسد اداری نیازمند رعایت اصول اخلاقی مورد تاکید دین مبین اسلام است، خاطرنشان کرد: اگر پیشگیری و مقابله جدی با این پدیده شوم مشاهده نشود، اعتماد مردم نسبت به نظام که به عنوان بزرگترین سرمایه انقلاب اسلامی محسوب می شود، سلب خواهد شد.


آیت الله شبستری با بیان این‌که آموزه های عالی دین مبین اسلام در اصول اخلاقی همواره بر مشارطه، مراقبه، محاسبه و معاتبه تأکید دارد، افزود: مسؤولان و مدیران نظام بیش از دیگر آحاد جامعه بایستی به این توصیه ها عامل باشند، چراکه با رعایت این اصول نیازی بر تشکیلات نظارتی نخواهد بود.


امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که بسیاری از توصیه های اخلاقی اسلام به منظور پیشگیری از وقوع معاصی و جرائم است، گفت: رسول گرامی اسلام فرموده اند؛ «از ما نیست کسی که هر روز خودش را محاسبه نکند، این است که اگر کار نیک کرده، فزونی یافتن و اگر معصیتی مرتکب شده استغفار کردن تبلور می‌یابد.»


وی همچنین بر سرعت و دقت در رسیدگی به پرونده های مرتبط با تخلفات اداری تأکید کرد و گفت: باید توجه داشت؛ تا زمانی که جرم ثابت نشده است، نباید شایع شود، حفظ آبروی افراد مورد سفارش دین مبین اسلام است، انتظار داریم دستگاه قضایی با تسریع در رسیدگی به این پرونده ها موجبات رضایت مردم را فراهم کنند.


نماینده خبرگان رهبری خطاب به مدیران و رییس دیوان محاسبات کشور که در این جلسه حضور داشتند، با اشاره به این‌که مسؤولیت امانتی مهم در دست مدیران برای جلب رضایت مردم است، اظهار داشت: انتظار مردم از دیوان محاسبات زیاد است، چراکه برخاسته از مجلس که آن نیز برخاسته از رأی ملت است.


وی خواستار رفع خلأ های قانونی و بازنگری در قوانین برای مقابله با بروز جرائم اداری شد و افزود: متأسفانه گاه مشاهده می شود در کشور اسلامی ایران پرونده های قضایی بیشتر از کشورهای غیراسلامی است، دغدغه فرهنگی رهبری نیز به واسطه همین مسایل است، اگر یک سوم بودجه‌هایی که صرف دادگستری و زندان‌ها می‌شود، صرف مسائل فرهنگی شود بخش عمده‌ای از جرایم کاهش خواهد یافت./935/پ202/ب4

ارسال نظرات