۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۳
کد خبر: ۲۱۶۳۰۸
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی:

هدف از اجرای مسابقات قرآنی نشر علوم و مفاهیم دینی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان این‌که قرآن راه رهایی از ظلمات و رسیدن به نور الهی است، گفت: هدف از اجرای مسابقات قرآنی نشر علوم و مفاهیم قرآنی و دینی است.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی امشب در آئین افتتاح سی و دومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان سراسر کشور که در سالن دانشگاه ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: جای شکر و عنایت خدا است که سی و دومین مسابقات قرآن، عترت و نماز در آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود.

 

وی با بیان فواید تلاوت قرآن به‌ ویژه در بین جوانان و نوجوانان اظهار داشت: قرآن مظهر نور و نجات بخش انسان در روز قیامت است.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی افزود: رحمت خداوند بر تمام شهر گسترده شده با آیاتی که از سوی دانش‌آموزان سراسر کشور تلاوت می‌شود، خداوند نور و رحمت را بر بندگان خود جاری می‌کند.

 

وی با اشاره به اهمیت جایگاه قرآن در زندگی فردی انسان‌ها، تصریح کرد: خداوند قرآن را به عنوان روشنایی و هدایت انسان‌ها معرفی کرده‌ است.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی تصریح کرد: آیاتی که در شروع برنامه تلاوت شد پیامبر اکرم(ص) را به عنوان چراغ و صراط معرفی کرد.

 

وی اضافه کرد: خداوند در قرآن بعد از خورشید پیامبر اکرم(ص) را به عنوان چراغ و سراج نور دهنده در کتاب خود آورده است.  

 

امام جمعه ارومیه با اشاره به نورانیت قرآن خاطر نشان کرد: در قیامت نوری وجود ندارد و اگر نوری هم باشد، نور قرآن است.

 

وی با بیان این که در قیامت نور ایمان در سمت راست و جلوی مؤمنان حرکت می کند، اظهار داشت: منافقین به مؤمنان غبطه می خورند و می گویند صبر کنید که ما از نور شما استفاده کنیم و مؤمنان گویند که برگردید و از دنیا نور بگیرید.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی به مقاطع مختلف مسابقات قرآنی اشاره کرد و گفت: افزون بر مسابقات قرآن مسابقات نماز و اذان نیز در این دوره از مسابقات برگزار می‌شود که اهمیت سه موضوع نماز، قرآن و اذان را بیش از پیش برای همه روشن می‌سازد.

 

وی هدف از اجرای مسابقات قرآنی را نشر علوم و مفاهیم قرآن دانست و افزود: همان طور که در احادیث نبوی آمده زکات علم نشر و گسترش آن است.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی ادامه داد: تمام دانش‌آموزان باید تلاش داشته باشند تا در راستای نشر علوم قرآنی، عترت و نماز مبلغان مفید و مورد اعتماد در جامعه اسلامی باشند.

 

امام جمعه ارومیه اضافه کرد: امید است دانش‌آموزان فقط هنگام مسابقات به آموختن معارف والای قرآن نپرداخته و در تمام مراحل زندگی به قرآن و آموزه‌های آن اهتمام داشته باشند.

 

وی در پایان گفت: قرآن نور است و پیامبر اکرم (ص) به وسیله این نور مردم را از ظلمات به نور رساند./1301/پ202/ب4

ارسال نظرات