۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۲۱۶۳۳۱
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

تفکیک اسلام اصیل از بدلی وظیفه مهم حوزه علمیه است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: حوزه های علمیه، علما و روحانیان وظیفه مطالعه و عرضه اسلام حقیقی و تفکیک اسلام اصیل و بدلی را برعهده دارند که این مسأله سال ها است در حوزه های علمیه انجام و منابع غنی مختلفی در این راستا آماده شده است.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام ، نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهرکرد
حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با اشاره به موضوع غزه و نسل کشی رژیم صهیونیستی در این منطقه، خاطرنشان کرد: اسرائیل در فکر خلع سلاح فلسطین و گروه های مقاومت است تا به این طریق مقاومت فلسطین حذف شود.
 
 
امام جمعه شهرکرد با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم تسلیح کرانه باختری، افزود: عدم وجود سلاح در کرانه باختری باعث شده تا مقاومت در این منطقه انجام نشود و یا با کم ترین شکل انجام شود و این علتی بر لزوم تسلیح این منطقه است.
 
 
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: این تصور خامی است که در صورت خلع سلاح مقاومت غزه، اسرائیل به حملات و تجاوز خود پایان خواهد داد؛ به یقین در این صورت تجاوز این رژیم غاصب بیشتر نیز خواهد شد.
 
 
حجت الاسلام والمسلمین نکونام، به تعبیر امام راحل(ره) در خصوص رژیم صهیونیستی که آن را غده سرطانی نامیده بودند، اشاره کرد و گفت: در صورت بروز غده سرطانی در بدن باید در مقابل آن مقاومت کرد و در غیر این صورت این غده سرطانی همه وجود انسان را فرا می گیرد.
 
 
وی افزود: با غده سرطانی اسرائیل نیز باید جنگید و در مقابل آن مقاومت کرد، در غیر این صورت این رژیم غاصب بر کلیه کشورهای اسلامی سیطره می یابد.
 
 
سازمان های مدعی حقوق بشر در مقابل جنایات اسرائیل سکوت کرده اند
 
 
رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با اشاره به سکوت سازمان های بین المللی در قبال فجایع غزه، اظهار داشت: در نهادهای بین المللی که ادعای حقوق بشر در جهان را دارند و مرتب از حقوق بشر در جوامع دم می زنند، هیچگونه حرکت و یا اعتراضی به این نسل کشی بی سابقه در غزه نمی شود.
 
 
این مقام مسؤول، به حمایت برخی کشورهای عربی از جنایات رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: امروز در برخی کشورهای عربی و اسلامی، اسلام اصیل جای خود را به اسلام بدلی داده و این عامل باعث شده تا عده ای از اعراب و سران این کشورها حاضر به معامله دین با دنیا شوند.
 
 
وی با اشاره به خاطرات مستر همفر، جاسوس انگلیسی، در خصوص کشورهای اسلامی، افزود: این جاسوس انگلیسی چند صد سال پیش نقشه ای برای خاورمیانه و کشورهای اسلامی طراحی کرده که امروز همان در منطقه اجرا می شود و این ضرورت آگاهی بیشتر ملت های مسلمان را بیشتر می طلبد.
 
 
رییس استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: نقشه های شوم استکبار و کشورهای آمریکا و اسرائیل ابتدا در عربستان با روی کار آوردن پادشاهان دست نشانده آغاز و با استفاده از ثروت این کشور توانستند در کشورهای عربی و اسلامی دیگری نیز به اجرا درآورند و اکنون شاهد حمایت این کشورها از گروه های تکفیری و تروریستی و جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه و فلسطین هستیم.
 
 
امام جمعه شهرکرد به شکل گیری گروه های تکفیری همانند داعش برای از بین بردن اسلام اصیل، تاکید کرد و اظهار داشت: گروه های تروریستی و تکفیری که با نام اسلام در حال کشتار و جنایات هستند با هدف اسلام هراسی در منطقه و جهان و همینطور مشغول کردن کشورهای اسلامی در حال فعالیت هستند.
 
 
داعش و گروه های تروریستی دست نشانده و ساخته و پرداخته آمریکا و اسرائیل هستند
 
 
حجت الاسلام والمسلمین نکونام، داعش و گروه های تکفیری را دست نشانده آمریکا و اسرائیل خواند و افزود: عراق، سوریه، لبنان و برخی دیگر کشورهای اسلامی با وجود گروه های تروریستی دیگر امکان اعتراض و یا حمایت از مردم مظلوم فلسطین را نخواهند داشت و این مسأله حاشیه امنی برای رژیم غاصب صهیونیست ایجاد می کند تا به جنایات خود ادامه دهد.
 
 
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: استکبار در حال برنامه ریزی برای از هم گسیختن کشورهای اسلامی در منطقه است تا به این صورت به اهداف خود که رسیدن به منابع غنی منطقه و از بین بردن اسلام است دست یابد.
 
 
وی تأکید کرد: جنگ امروز جنگ رسانه، اطلاعات و اخبار است و نباید به این جنگ به صورت قشری نگاه کنیم، برای پیروزی در این جنگ همه جانبه باید همه ارگان ها و حتی خود مردم نیز احساس مسؤولیت کرده و حاضر شوند.
 
 
رییس استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری به وظیفه خطیر علما و روحانیان در تفکیک اسلام اصیل و بدلی و آگاه سازی جامعه در برابر توطئه های استکبار، تأکید کرد و گفت: حوزه های علمیه، علما و روحانیان وظیفه مطالعه و عرضه اسلام حقیقی و تفکیک اسلام اصیل و بدلی را برعهده دارند که این مسأله سال ها است در حوزه های علمیه انجام و منابع غنی مختلفی در این راستا آماده شده است.
 
 
وی به نقش هنرمندان و اصحاب رسانه در معرفی و عرضه محتویات اسلامی و منابع اسلامی در جامعه، اشاره کرد و اظهار داشت: برای تبیین این مسأله مهم بهترین شیوه، شیوه هنر و رسانه است تا بیشترین تأثیر را بر افکار عمومی بر جای گذارد.
 
 
امام جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: برای ارائه محتوای تولیدی در حوزه های علمیه و مقابله با افکار استکباری و معرفی اسلام حقیقی در جهان و مبارزه با افکار گروه های تفکیری، رسانه باید مسؤولیت خود را به نحو مطلوبی انجام داده و در قالب برنامه های عامه پسند و به شکل هنری این محتویات را ارائه دهد.
 
 
حجت الاسلام والمسلمین نکونام، در پایان با تأکید بر پیروزی قطعی مقاومت در غزه، بیان کرد: مقاومت ملت صبور و مقاوم غزه در برابر رژیم غاصب و جعلی صهیونیست، به یقین باعث پیروزی مجدد آنان خواهد شد./9457/ت301/ب4
ارسال نظرات