۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۲۱۶۳۴۴

میاندوآب پیشرو در ثبت موقوفات جدید آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه میاندوآب، گفت: مردم خیراندیش میاندوآب امسال با 9 وقف جدید پیشرو در ثبت موقوفات استان هستند.
وقف

وحید واحد ایمانپور، سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، از ثبت 9 موقوفه جدید در سال جاری خبر داد و افزود: میاندوآب با ثبت 9 وقف جدید در چهار ماه نخست امسال بیشترین موقوفات را در آذربایجان‌غربی به خود اختصاص داده است.

 

وی گفت: از مجموع موقوفات به ثبت رسیده در سال جاری 5 موقوفه مربوط به شورای اسلامی، دهیاری و اهالی روستای کوسالار اولیاء است که پنج قطعه زمین در ایام نوروز وقف کردند.
 
وی افزود: 200 مترمربع از زمین های موقوفه به ارزش تقریبی 80 میلیون ریال جهت احداث باشگاه وقف شده است.
 
ایمان پور اضافه کرد: همچنین 250 مترمربع زمین به ارزش 80 میلیون ریال برای احداث خانه قرآن از سوی شورا، دهیاری و اهالی روستای کوسالار میاندوآب وقف شده است.
 
سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه میاندوآب گفت: سه قطعه زمین موقوفه نیز با متراژهای 450 ، 150 و 500 متر مربع به ارزش تقریبی 300 میلیون ریال جهت امورات عام المنفعه روستا به ثبت رسیده است.
 
وی وقف 200 مترمربع زمین جهت ایجاد پارکینگ برای مسجد فاطمه الزهرا(س) روستای قاریاغدی شهرستان میاندوآب را از دیگر موقوفات به ثبت رسیده در سال جاری اعلام کرد و افزود: این موقوفه با ارزش 500 میلیون ریال توسط پری چاردولی وقف شده است.
 
ایمانپور اظهار داشت: 70 متر مربع زمین به ارزش تقریبی 600 میلیون ریال جهت ایجاد پارکینگ مسجد جامع روستای قاریاغدی شهرستان میاندوآب دیگر موقوفه ای است که در شهرستان میاندوآب به ثبت رسیده است.
 
سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه میاندوآب دو موقوفه دیگر را دو قطعه زمین به مساحت 249 و 60 متر مربع اعلام کرد و گفت: این دو قطعه زمین از سوی کریم حسین زاده و ابراهیم حسن زاده از اهالی روستای حسن آباد میاندوآب برای توسعه مسجد جامع روستا وقف شده است.
 
وی در پایان یادآور شد: شهرستان میاندوآب دارای 850 موقوفه و 895 رقبه است./936/ت303/ب4
ارسال نظرات