۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۲۱۶۳۴۸
حجت الاسلام نظری منفرد:

دشمنان با تعهد و تدین آینده‌سازان مملکت مشکل دارند

خبرگزاری رسا ـ استاد اخلاق حوزه علمیه قم با اشاره به هشدارها و دغدغه‌های فرهنگی رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: در عرصه جنگ نرم باید با تهاجم فرهنگی و رسانه‌ای دشمن مقابله کرده برای جلوگیری از تغییر ارزش‌ها و فرهنگ دینی جامعه به‌ویژه نسل جوان از حضور روحانیت در مدارس استقبال کنیم.
علي نظري منفرد

حجت الاسلام علی نظری منفرد، استاد اخلاق حوزه علمیه قم، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با بیان ضرورت حضور روحانیت در مدارس اظهار داشت: همان گونه که ساختار جسمی بدن نوجوان رو به تکامل است روحش نیز به مرور زمان در اثر محیط پیرامون نقش گرفته و تعلیم‌های مختلف در او تأثیر می‌گذارد.

 

حجت الاسلام نظری منفرد حضور روحانیت در مدارس را به معنای تعلیم و تربیت دانست و گفت: تربیت دینی و آشنایی با مسائل شرعی در عین یادگیری علوم مرسوم از آثار حضور روحایت در مدارس است که مراکز آموزشی باید به آن توجه داشته باشند.

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان ناراحتی دشمنان و ضد انقلاب از حضور روحانیت در مدارس ابراز داشت: دشمنان با تعهد و تدین آینده‌سازان مملکت مخالف هستند و از آگاهی و موفقیت قشر جوان که مانع صیدشدن و به‌دام افتادن آنها در منجلاب فساد است هراس دارند زیرا که دیانت انسان را امانتدار کرده از خیانت و انحراف باز می‌دارد.

 

وی با اشاره به هشدارها و دغدغه‌های فرهنگی رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: در عرصه جنگ نرم باید با تهاجم فرهنگی و رسانه‌ای دشمن مقابله کرده برای جلوگیری از تغییر ارزش‌ها و فرهنگ دینی جامعه به‌ویژه نسل جوان از حضور روحانیت در مدارس استقبال کنیم.

 

حجت الاسلام نظری منفرد، طرح حضور روحانیت در مدارس را مفید خواند و تأکید کرد: با توجه به کارآمدی متون دینی و فرهنگ اسلامی، همکاری آموزش و پرورش با روحانیت برای تربیت دینی نونهالان و نسل جوان ضروری بوده و تفاهم نامه‌هایی که در این زمینه بسته شده است راهگشا خواهد بود.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه قم، اهتمام مسؤولان را در اجراشدن این طرح مهم بیان کرد و گفت: با توجه به این که آینده کشور در دست نسل جوان است باید در نهادینه کردن ارزش‌های دینی در میان آنها برنامه‌ریزی کرد و اگر مسؤولان مربوطه کوتاهی کنند کشور در آینده با مشکل رو به رو خواهد شد.

 

وی دغدغه دینی را عامل اصلی تأثیرگذاری و موفقیت روحانیان عنوان کرد و افزود: طلاب به طور عموم در حوزه علمیه ساخته شده‌اند و برای تعهدی که به اسلام دارند با گذاشتن وقت و انرژی در تعلیم و تربیت اقشار جامعه کوشا هستند که آموزش و پرورش باید از این ظرفیت فرهنگی، اهمیت و دلسوزی حوزویان نسبت به امور تربیتی در مدارس نیز استفاده کند.

 

حجت الاسلام نظری منفرد با اشاره به روایتی از رسول اکرم(ص) خاطرنشان کرد: حضرت به امام علی(ع) فرمودند «اگر یک انسان به دست تو هدایت شود بهتر از همه زمین و آن چیزی است که خورشید بر آن می‌تابد.»

 

استاد اخلاق حوزه علمیه قم در پایان تخصص و آشنایی طلاب با شیوه‌های تربیت دینی را از عوامل موفقیت در تبلیغ دانست و اضافه کرد: مبلغی که از توان تبلیغی بالایی برخوردار باشد و در انتقال یافته‌هایش به دیگران از شیوه‌های مختلف تربیت دینی استفاده کند در کار تبلیغی خود موفق‌تر و مؤثرتر خواهد بود./908/ت302/س

ارسال نظرات