۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۲۱۶۳۵۶
استاد حوزه و دانشگاه بیرجند:

فرهنگ ایثار و مقاومت ضامن بقای کشورهای اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه بیرجند با بیان این که فرهنگ ایثار و مقاومت ضامن دوام و بقای کشورهای اسلامی است، گفت: امروزه مهم ترین مسؤولیت مسوولان دولتی و مدیران فرهنگی معرفی فرهنگ ایثار و شهادت به گروه های مختلف در جامعه است.
جنبش مقاومت اسلامي حماس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام محمدهادی شهاب، استاد حوزه و دانشگاه بیرجند، پیش از ظهر امروز در جمع طلاب و دانشجویان شرکت کننده در اردوهای طرح هجرت با بیان این که فرهنگ ایثار و مقاومت ضامن دوام و بقای کشورهای اسلامی است، گفت: امروزه مهم ترین مسؤولیت مسوولان دولتی و مدیران فرهنگی معرفی فرهنگ ایثار و شهادت به گروه های مختلف سنی در جامعه است.

 

وی با بیان این که طلاب و دانشجویان باید با اتکا به فرهنگ ایثار و شهادت و با الگوبرداری از شهدای هشت سال دفاع مقدس در سنگرهای خدمت رسانی به مردم حضور پرشوری داشته باشند، ابراز داشت: تا زمانی که جوانان ما راه شهدا را ادامه دهند و فرهنگ ایثار و مقاومت در میان آنها زنده باشد دشمن هرگز نخواهد توانست گزندی به مملکت و اسلام ناب محمدی وارد کند.

 

استاد حوزه و دانشگاه بیرجند با بیان این که امروز نوک پیکان دشمن اعتقادات دینی و باورهای ایمانی جوانان را نشانه رفته است، گفت: اگر جوانان قلب و جسم خود را با ایمان و اعتقادات قلبی با اهل بیت انس دهند و مقاومت را پیشه خود کنند خواهند توانست به راحتی بر توطئه های دشمن پیروز شوند.

 

حجت الاسلام شهاب با بیان این که توسل به شهدا نیاز امروز جامعه است، افزود: اگر مدیران بتوانند فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی شهدا را در سطوح مختلف جامعه زنده کنند نه تنها خواهند توانست بر تهدیدها پیروز شوند بلکه زمینه تحقق اهداف سند چشم انداز بیست ساله هم در کشور فراهم خواهد شد.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که مهم ترین وظیفه یک جوان این است که با سیره شهدا و اهل بیت آشنا شوند، گفت: آشنایی با سیره شهدا و عمل به آن کم ترین کاری است که نسل امروز می توانند برای شهدا انجام دهند.

 

حجت الاسلام شهاب با بیان این که امروز کشور در حساس ترین برهه زمانی قرار گرفته است، ابراز داشت: امروزه دشمن از طریق رسانه ها و با ابزارهای گوناگون اقدام به تهدید دستاوردهای انقلاب کرده و می خواهد ریشه های فرهنگ مقاومت را در میان نسل جوان خشکانده و فرهنگ برهنگی و منفعت پرستی را بر جوامع اسلامی حاکم کنند که اگر مدیران و نسل جوان در این حوزه هوشیار نبوده و به توطئه های دشمن توجه نکنند نخواهند توانست جلوی تهاجم همه جانبه دشمن مقاومت کرده و دستاوردهای انقلاب و خون شهدا به هدر خواهد رفت.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که طلاب و دانشجویان با فعالیت پرشور در عرصه علمی و فرهنگی می توانند قدر دان زحمات و خون شهدا باشند، گفت: امروزه تعلل در برابر خون شهدا به معنای خیانت به اسلام  و اهل بیت است.

 

حجت الاسلام شهاب با بیان این که اسلام ناب محمدی امروزه دوای تمامی دردها و آلام بشری است، اظهار کرد: اسلام حقیقی نیازمند کسانی که آن را  گسترش داده و  پیام آن را به همان شکلی که هست به جهانیان منتقل کنند و این موضوع نیازمند مقاومت و جان فشانی است به همین خاطر جوانانی که می خواهند در این راه گام بردارند ابتدا باید خود را از نظر اعتقادی کامل کرده و پس از آن با فرهنگ ایثار و مقاومت پیام اسلام را در جهان گسترش دهند./968/پ202/ب4

ارسال نظرات