۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۲۱۶۳۵۹
حجت الاسلام والمسلمین حاجتی:

مذاکره با کشور های غربی باید همسو با رهنمودهای رهبری باشد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین حاجتی با بیان این که مسؤولان باید توجه داشته باشند که مذاکره با کشورهای غربی نباید سبب دوری از ارزش‎های دینی شود، گفت: مذاکره با کشور های غربی باید همسو با رهنمودهای رهبری باشد.
حجت الاسلام و المسلمين حاجتي

 به گزارش  خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین احمدرضا حاجتی، امام جمعه موقت اهواز، صبح امروز، در همایش حامیان مردم غزه که در مسجد ارشاد اهواز برگزار شد، اظهارداشت: مردم خوستان محتوای معنوی وصیت پیامبر اکرم اسلام در دفاع برادران مسلمان از یکدیگر را به خوبی درک کرده و آن را به نمایش گذاشتند و این همان ادامه دادن راه مقدس اهل بیت (ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی، شیعه بودن را از افتخارات بزرگ مردم خوزستان دانست و افزود: دشمنان اسلام در انتظار غفلت و تفرقه دنیای اسلام هستند تا نقشه های خود را عملی کنند، اما حضور اقشار گوناگون مردم خوزستان در صحنه های گوناگون سیاسی و اجتماعی به ویژه در روز قدس، همفکری و بصیرت افزایی آنان دشمن را ناامید کرده و مشت محکمی بر دهان آنان کوبیده است. 

امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: برنامه ریزی در مسائل سیاسی و کشوری عاملی مهم برای مقابله با نقشه های دشمنان است؛ زیرا در صورتی که برنامه ریزی نکنیم دشمن برای آینده ما برنامه ریزی خواهد کرد.

دشمن نقشه های خطرناکی برای تقسیم منطقه دارد

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی گفت: گروه های تکفیری یکی دیگر از نقشه های استکبار برای ایجاد ناامنی و تفرقه افکنی در کشورهای اسلامی هستند؛ چرا که هیچ گاه منطقه این قدر نا آرام نبوده و این نشان دهنده تلاش بیشتر و پیگیری دشمن برای ضربه زدن به مسلمانان و از میان بردن وحدت ارضی برخی کشورها به ویژه عراق و سوریه است.

وی با بیان این که استکبار جهانی و هم پیمانان او می دانند که کشورهای عراق و سوریه پشتیبان گروه های مقاومت هستند و از مظلومان حمایت می کنند، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران نیز همچون سدی استوار در کنار برادران مسلمان خود برای مقابله با نیرنگ دشمنان خواهد ایستاد.

امام جمعه موقت اهواز اظهارداشت: شرکت مردم خوزستان در روز قدس و حماسه آفرینی آنها برای دشمن ثابت کرد که 35سال تحریم، توطئه و شرایط بد اقتصادی نه تنها سبب تسلیم و کم رنگ شدن ارزش ها نخواهد شد بلکه پافشاری بر دفاع از این ارزش ها را افزایش می هد.

مذاکره با کشور های غربی باید همسو با رهنمودهای رهبری پیش رود

استاد حوزه علمیه خوزستان افزود: مسؤولان باید توجه داشته باشند که مذاکره با کشورهای غربی نباید سبب دوری از ارزش‎های دینی شود؛ زیرا مشکل و هدف اصلی دشمن با ملت ایران همین ارزش ها است.

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی با بیان این که دشمن در پی زنده کردن دوران گذشته است، گفت: استکبار هیچ گاه از ملت ایران دست بر نمی دارد، مگر آن که مطمئن شود که نقش دین در زندگی مردم کم رنگ شده و این خیالی بیش نیست.

مصر از همراهی با صهیونیست ها دست بردارد

امام جمعه موقت اهواز در ادامه بیان داشت: دفاع از ملت های مظلوم وظیفه کشورهای اسلامی است، اما برخی کشورهای اسلامی این وظیفه خود را فراموش کرده و به جای حمایت از مردم ستم دیده غزه با صهیونیست ها همراهی می کنند.

وی خاطرنشان کرد: مصر تنها کشوری است که با غزه هم مرز بوده و در عین حال مرز خود در برابر کمک های بشر دوستانه جمهوری اسلامی ایران به مردم غزه را بسته و این ننگی بزرگ برای یک کشور به ظاهر مسلمان است.

مردم منطقه از طرح تسلیح کرانه باختری حمایت می کنند

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی در پایان گفت: طرح تسلیح کرانه باختری که از سوی رهبر معظم انقلاب ارائه شد، طرحی با هدف شکست نقشه های دشمن برای حذف فلسطین است و از حمایت مردم منطقه برخوردار و دشمن نیز در رسانه های خود نتوانست این حقیقت را پنهان کند.

وی در پایان گفت: در نظر سنجی های یکی از این رسانه های غربی اعلام شد که بیش از 65 درصد مردم منطقه از این طرح حمایت می کنند./9462/پ202/ب2

ارسال نظرات