۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۲
کد خبر: ۲۱۶۴۰۵

قرآن سند جهان بینی و شناسنامه هویت معنوی مسلمانان است

خبرگزاری رسا ـ در پیام مشترک استاندار آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه به مسابقات قرآن و عترت دانش آموزان کشور، آمده است: قرآن مجید منشور اعتقادی و سند جهان بینی مسلمانان و شناسنامه هویت معنوی ما است.
استاندار آذربايجان غربي و امام جمعه اروميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، استاندار آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه با صدور پیامی مشترک به مناسبت سی و دومین دوره مسابقات قرآن و عترت دانش آموزان کشور در ارومیه تأکید کردند: بکوشید از فضای پرشور جوانی و نوجوانی بهره گیرید و خود را برای آزمون های دشوار در میدان های سخت مهیا سازید.

 

این پیام می افزاید: سیر در گلستان قرآن و تمسک به بوستان عترت در سایه اقامه و ترویج نماز امری است که می تواند انسان را در پیمودن مسیر الهی شدن بیش از همه چیز یاری رساند، مگر نه اینکه باور داریم قرآن و عترت دو وثیقه رسول مهربانی و رحمت در پیش انسان ها است تا با تمسک بدان دو، خود را در راه حق ثابت قدم نگه دارند.

 

در بخش دیگر این پیام آمده است: امروز که در دنیای اسلام شاهد ددمنشی های دشمنان قسم خورده ای چون رژیم صهیونیستی و آمریکا هستیم شک نکنید حاصل غافل شدن مسلمانان از قرآن و عترت است، امروز همین دشمنان با هدف حذف گفتمان اسلام و اسلام خواهی سعی در پاشیدن تخم نفاق در بین پیروان مذاهب مختلف اسلامی هستند که باید هشیار باشیم و به حبل الله تمسک جوییم.

 

در ادامه این پیام آمده است: قرآن مجید منشور اعتقادی و سند جهان بینی مسلمانان و شناسنامه هویت معنوی ماست، سفارش های مکرر پیشوایان دینی بر فراگیری و قرائت قرآن و تشویق مردم به انس با قرآن گواه صادقی است بر ارزش و فضیلت های نهفته در این کتاب مقدس و انسان ساز.

 

استاندار و نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی غربی در بخشی از این پیام حضور دانش آموزان مسابقات قرانی را در استان فرهنگی، تاریخی و شهر شهیدان باکری‌ها و امینی ها گرامی داشته و گفتند: امیدواریم که با این اقدام در استان بتوانیم به همراه دست اندرکاران این اقدام فرهنگی بزرگ که در راستای ترویج مبانی اسلامی و انسانی و تربیت نسل متدین و معتقد به مبانی ارزشی و دینی است رضایت الهی را قرین تلاش‌های خود سازیم.

 

گفتنی است،‌ سی و دومین دوره از مسابقات قرآن و عترت دانش آموزان سراسر کشور با حضور دو هزار میهمان از شامگاه روز چهارشنبه در دانشگاه ارومیه به مدت 9 روز با حضور دانش آموزان و مسؤولان کشور و آذربایجان غربی آغاز شده است./936/پ203/ب4

ارسال نظرات