۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۹
کد خبر: ۲۱۶۴۰۷
معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه استان فارس:

۳۲ مدرسه امین در استان فارس فعالیت می‌کنند

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه استان فارس گفت: در استان فارس ۳۲ مدرسه امین در حال فعالیت است که ۱۲ مدرسه از نوع درجه یک هستند.
مدارس امين

به گزارش خبرگزاری رسا در شیراز، حجت‌الاسلام یوسف متوسلیان با اشاره به فعالت 32 مدرسه امین در استان فارس گفت: مدارس امین مدارسی هستند که بر اساس سیستم آموزش و پرورش در کشور فعالیت داشته و رسیدگی به مباحث تربیتی دانش‌آموزان را حوزه علمیه به عهده دارد.

 

وی با بیان اینکه هدف از اجرای این طرح در مدارس استان فارس تربیت اسلامی دانش‌آموزان است، افزود: در مدارس امین شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان در همه زمینه‌ها به ویژه در زمینه اعتقادی و دینی در اولویت قرار دارد.

 

نماینده حوزه علمیه در آموزش و پرورش استان فارس با اشاره به اینکه در مدارس امین یک نماینده روحانی مسلط به تبلیغ دانش‌آموزی حضور دارد، خاطرنشان کرد: مباحث اخلاقی، اعتقادی و دینی دانش‌آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی متناسب با مقطع تحصیلی اجرا و پیگیری می‌شود.

 

حجت‌الاسلام متوسلیان تصریح کرد: در مدارس امین سرفصل‌های آموزشی ارائه شده از طرف آموزش و پرورش آموزش داده شده و نمایندگان حوزه‌های علمیه پل ارتباطی مدارس با حوزه‌های علمیه هستند.

 

وی با اشاره به اینکه در مدارس امین نمایندگان حوزه‌های علمیه در کنار مربیان تربیتی مدارس فعالیت‌های خود را ارائه می‌دهند، اظهار کرد: در زمینه مباحث اعتقادی معمولاً برنامه‌های ارائه شده از طرف حوزه‌های علمیه قوی‌تر و تخصصی‌تر بوده و برای دانش‌آموزان اجرا می‌شود.

 

معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه استان فارس با اشاره به اینکه همه برنامه‌های اخلاقی، اعتقادی، دینی و تربیتی دانش‌آموزان در مدارس امین از سوی نمایندگان حوزه‌های علمیه پیگیری می‌شود، افزود: در استان فارس 12 مدرسه امین از نوع درجه یک در حال فعالیت است که 11 مدرسه در شهر شیراز و یک مدرسه در شهرستان خفر قرار دارند.

 

حجت‌الاسلام متوسلیان با بیان اینکه مدارس امین از 5 سال گذشته در استان فارس فعالیت خود را آغاز کرده، گفت: برای گسترش مدارس امین در استان باید بسترهای قانونی در آموزش و پرورش فراهم شده و موانع موجود در این زمینه برطرف شود.

 

وی آمادگی حوزه‌های علمیه را برای همکاری بیشتر با آموزش و پرورش اعلام و خاطرنشان کرد: باید در حوزه‌های علمیه نیروهای متخصص در زمینه همکاری با آموزش و پرورش و فعالیت در مدارس امین تربیت شوند.

 

معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه استان فارس با اشاره به استقبال خانواده‌های دانش‌آموزان برای ادامه تحصیل فرزندان خود در مدارس امین، تصریح کرد: مدارس امین از ظرفیت محدودی برخوردار است.

 

حجت‌الاسلام متوسلیان با بیان اینکه تربیت اسلامی با مباحث کلی اعتقادات، اخلاق و اعمال شایسته در مقاطع تحصیلی مختلف در قالب نمایش، قصه، استفاده از عروسک و غیره به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود، عنوان کرد: در حال حاضر زمان مشخصی برای آموزش در این زمینه اختصاص نیافته که لازم است موانع قانونی در این زمینه برطرف شود.

 

وی با اشاره به اینکه مدارس امین به دو نوع مدارس نوع یک و مدارس نوع دو تقسیم می‌شوند، اظهار کرد: مدیر و مسؤولان مدارس نوع یک امین با نظر حوزه‌های علمیه انتخاب شده و فعالیت دارند و مدارس نوع دو امین طرح‌های تربیتی، فرهنگی و آموزشی با حضور یک روحانی در مدارس پیگیری می‌شود.

 

معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه استان فارس با بیان اینکه در 10 استان کشور مدارس امین فعالیت دارند، افزود: در حال حاضر بیش از 30 روحانی در مدارس آموزش و پرورش استان فعالیت داشته و شورای سیاست‌گذاری مدارس امین با حضور نماینده ولی فقیه در استان فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی، مدیر حوزه‌های علمیه استان فارس، حجت‌الاسلام محمدهادی رحیمی صادق، معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه استان فارس، حجت‌الاسلام یوسف متوسلیان، مدیرکل آموزش و پرورش فارس، حمیدرضا آذری و آقای گودرزی، معاون پرورشی آموزش و پرورش استان فارس برای گسترش مدارس امین جلسات متعددی برگزار کردند./919/د102/ب4

ارسال نظرات