۲۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۲۱۶۴۳۹
آیت الله نمازی:

اداره کشور نیازمند سعه صدر است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: مناقشات هفته گذشته بین اعضای کابینه دولت و برخی از گروههای سیاسی و رسانه ها باعث خدشه دار شدن وحدت در جامعه می شود.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه کاشان در مصلی بقیه الله الاعظم این شهرستان اداره کشور را نیازمند سعه صدر بین همه گروه ها و جریان های سیاسی دانست و افزود: جنگ و خونریزی و شرایط حاکم بر منطقه اقتضا می کند یکدیگر را تحمل کنیم چرا که تندخوبی و شیطنت امروز به مصحلت نظام و کشور نیست.

 

وی در ادامه حادثه سقوط تلخ و ناگوار هواپیمای مسافربری ایران 140 را باعث جریحه دار شدن احساسات ملت ایران دانست و ضمن تسلیت به بازماندگان و آرزوی سلامتی برای مجروحان این حادثه تلخ گفت: مطالبه مردم از مسؤولان مربوطه پیگیری این حادثه و پاسخگو بودن مسؤولان درباره حادثه ای است که با جان و مال مردم در ارتباط است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری  همچنین بیست و سوم مردادماه را روز مقاومت در تاریخ جمهوری اسلامی دانست و گفت: رزمندگان حزب الله لبنان در مقاومت 33 روزه خود در برابر حمله ارتش رژیم صهیونیستی به لبنان در سال 85 به پیروزی رسیدند و ارتش اسرائیل را با ذلت و خواری از خاک لبنان بیرون راندند.

 

وی افزود: رزمندگان حزب الله لبنان در جنگ 33 روزه خود هیمنه و ابهت ساختگی رژیم صهیونیستی را درهم شکستند تا این پیروزی بزرگ با نام روز مقاومت در تاریخ جمهوری اسلامی ضبط و ثبت شود.

 

آیت الله نمازی یادآورشد: حزب الله لبنان در جنگ 33 روزه خود 2 هزار و 300 نظامی اسرائیل را به هلاکت رسانید و 160 دستگاه تانک آنها را منهدم و یک ناوشکن دریایی ارتش اشغالگر قدس را غرق کرد.  

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به این که امسال نیز نوزادان،کودکان ، زنان و مردان بی گناه و مسلمان غزه در سالروز مقاومت بار دیگر با مقاومت و استقامت خود پوشالی بودن رژیم صهیونیستی اسرائیل را به معرض دید جهانیان گذاشتند.

 

به گفته وی، امسال نیز خاطره آسمانی روز مقاومت این بار در غزه تکرار شد و رژیم صهیونیستی بار دیگر در یک اشتباه محاسباتی برای از بین بردن مقاومت و یکسره کردن تکلیف غزه به این منطقه حمله نظامی کرد و در باتلاقی گرفتار شد که برای فرار از آن متوسل به مذاکره شده است.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: تهاجم همه جانبه زمینی، هوایی و دریایی رژیم غاصب اسرائیل به غزه و جنایاتی که طی هفته های گذشته سربازان جنایتکار اسرائیلی مرتکب شدند را نمی توان با هیچ واژه و قلمی تفسیرنمود.

 

آیت الله نمازی گفت: مقاومت کودکان غزه در برایر جنایات رژیم اشغالگر قدس که منجر به شهادت  هزاران شهید و زخمی که اکثرا از مردم غیر نظامی فلسطین هستند  باعث بیداری وجدان های همه ملت های مسلمان و غیر مسلمان شده است و آنان در تظاهرات خیابانی حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین اعلام و جنایات رژیم اسرائیل را محکوم کردند و با معرفی کردن سران رژیم صهیونیستی به عنوان جنایتکار جنگی خواستار محاکمه آنها در دادگاه های بین المللی شدند.

 

امام جمعه کاشان در ادامه با اشاره به سالروز ورود آزادگان سرافراز در سال 69 به میهن اسلامی و تبریک این روز به ملت ایران گفت: از شهدا، جانبازان و آزادگان هرچه سخن بگوییم کم گفته ایم./1307/202/ع

ارسال نظرات