۲۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۲۱۶۴۴۹
امام جمعه موقت ساری:

آمریکا باید در برابر وجدان های بیدار جهان پاسخگو باشند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت ساری با بیان این که آمریکا و هم پیماناش باید در برابر وجدان های بیدار جهان پاسخگو باشند، گفت: هر خونی که بی دلیل در نقطه ای از این جهان بر زمین می ریزد، آمریکایی ها پای ثابت آن هستند.
امام جمعه موقت ساري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام محمد قاسمی، امام جمعه موقت ساری امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه مرکز استان به کشتار مردم بی گناه غزه از سوی رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: آمریکایی ها به عنوان حامی اصلی رژیم اشغالگر قدس متهم اصلی این جنایت آشکار در غزه هستند.

 

وی با بیان این که آمریکا و هم پیماناش باید در برابر وجدان های بیدار جهان پاسخگو باشند، تصریح کرد: هر خونی که بی دلیل در نقطه ای از این جهان بر زمین می ریزد، آمریکایی ها پای ثابت آن هستند.

 

امام جمعه موقت ساری با شاره به این که آمریکایی ها در چند سال گذشته عامل کشته شدن هزاران انسان بی گناه در کشورهای منطقه بوده اند، خاطرنشان کرد: لشکر کشی آنها به عراق، افغانستان و همچنین دخالت های غیر مستقیم در برخی کشورهای منطقه تنها گوشه ای پرونده ننگین آمریکایی ها در کشتن انسان های بی گناه بوده است.

 

حجت الاسلام قاسمی با بیان این که رژیم صهیونیستی با چراغ سبز و حمایت مستقیم آمریکایی ها دست به جنایت آشکار در غزه زده است، تصریح کرد: آمریکا حامی اصلی تروریست در دنیا محسوب می شود و باید در دادگاه های بین المللی محاکمه شود.

 

وی با اشاره به این که علیرغم همه تلاش های آمریکا و جنایت های رژیم صهیونیستی، این رژیم غاصب در برابر مقاومت و پایداری مردم غزه شکست خوردند، بیان داشت: امروز رژیم صهیونیستی در عرصه جهانی در انزوای کامل به سر می برد.

 

امام جمعه موقت ساری در بخش دیگری از سخنان خود به 26 مرداد سالروز بازگشت آزادگان به کشور اشاره کرد و گفت: از خودگذشتگی رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس عامل اقتدار و عزت امروز ایران اسلامی در عرصه جهانی است.

 

حجت الاسلام قاسمی با بیان این که اسارت امتحان بزرگی است چرا که اسرا پیامشان، ‌گفتارشان و رفتارشان کمتر از خون شهدا نیست، افزود: ‌تاریخ ایران بدون جنگ تحمیلی تاریخ ناقصی است، تاریخ جنگ هم بدون تاریخ آزادگان ناقص است و ملت ایران باید به چنین فرزندانی افتخار کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: اگر مقاومت آزادگان در راستای شکستن فشارهای اهریمنی دشمنان ایران اسلامی به ویژه حزب بعث نبود به یقین بسیاری از دستاوردهای بعدی انقلاب اسلامی ابتر و ناقص بود.

 

امام جمعه موقت ساری ادامه داد: اسرا در اسارت صبر پیشه کردند و به همین علت مقاومت زندانیان در زندان‌های رژیم صهیونیستی عقیده و راه و روشی بود که داشتند و خداوند در قرآن به این مسأله تأکید کرده است.

 

حجت الاسلام قاسمی با بیان این که آزادگان بدون هیچ چشم‌داشتی به نبرد با دشمنان رفتند، اظهار داشت: آنها بدون این که کوچکترین خواسته‌ای از کسی داشته باشند برای بالا بردن جایگاه ایران اسلامی، جان خود را به خطر انداختند.

 

وی با اشاره به این که نقش آزادگان در دفاع از اسلام بر هیچ کسی پوشیده نیست خاطرنشان کرد: آزادگان از جان و دل مایه گذاشتند و همه از کار بزرگی که آنها انجام دادند اطلاع دارند و اجر این بزرگواران نزد خداوند محفوظ است.

 

امام جمعه موقت ساری به کودتای 28 مرداد سال 1332 در کشور که منجر به سقوط دولت مصدق شد، اشاره کرد و افزود: این کودتا به سرکردگی آمریکا و همکاری برخی از عوامل داخلی اتفاق افتاد.

 

وی با بیان این که سران آمریکا بارها و بارها به صراحت به دشمنی با ایران اعتراف کردند و کینه آنها نسبت به ایران و اسلام سابقه بسیار طولانی دارد، ادامه داد: برای دوستی با آمریکا نیاز است روشنفکران سری به تاریخ بزنند و اقدامات و جنایات و دشمنی‌های آمریکا به ایران را به خوبی ببینند.

 

حجت الاسلام قاسمی با بیان این که آمریکا از هر اقدامی برای به چالش کشاندن نظام استفاده می‌کند، تصریح کرد: باید در برابر توطئه های دشمنان هوشیار باشیم تا در دام توطئه های آنها گرفتار نشویم./950/پ202/ب1

ارسال نظرات