۲۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۲۱۶۴۵۳
امام جمعه موقت اهواز خطاب به رییس جمهور:

آقای روحانی ادبیات خس و خاشاک را ادامه ندهید

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت اهواز با انتقاد از سخنان رییس جمهور در دیدار با سفرا و وزیر امور خارجه گفت: کلماتی که وی به کار گرفت در شأن مقام ریاست جمهوری و یک انسان تحصیل کرده در مکتب امام جعفر صادق(ع) نبود و بنده به آقای روحانی عرض می کنم که شما ادبیات خس و خاشاک را ادامه ندهید.
حجت الاسلام حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه اهواز، به رهنمودهای مهم رهبر معظم انقلاب در دیدار با وزیر امور خارجه اشاره کرد و افزود: دستگاه دیپلماسی فعال می تواند به دستاوردهایی برسد که با جنگ نیز آن دستاوردها به دست نخواهد آمد.

وی با تأکید بر اهمیت معرفی تبلیغ منطق مردم سالاری دینی به عنوان منطق جمهوری اسلامی به جهانیان، تصریح کرد: مردم سالاری در نظام اسلامی برگرفته از آموزه های دینی و مکتب اهل بیت(س) است.

امام جمعه موقت اهواز با انتقاد از سخنان رییس جمهور در دیدار با سفرا و وزیر امور خارجه گفت: کلماتی که وی به کار گرفت در شأن مقام ریاست جمهوری و یک انسان تحصیل کرده در مکتب امام جعفر صادق(ع) نبود و بنده به آقای روحانی عرض می کنم که شما ادبیات خس و خاشاک را ادامه ندهید.

دولت نباید راه را بر منتقدان ببندد

حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده با بیان این که دولت نباید راه را بر منتقدان ببندد، اظهار داشت: دولت باید اجازه دهد نقاط ضعف و قوت گفته شود و اگر کسی در این میان نقد منصفانه ای انجام ندهد، ادبیات مناسبی در برابر او به کار گرفته شود.

وی به تمدید حکم ریاست قوه قضاییه، آیت الله آملی لاریجانی اشاره کرد و گفت: تعامل با دیگر قوا باید در دستور کار قوه قضاییه باشد؛ مسأله ای که در طول مدیریت گذشته در دستگاه قضا نیز مشاهده شد.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به اهمیت وظیفه دستگاه قضایی کشور اظهار داشت: ایجاد ساز و کار مناسب برای دسترسی آسان همگان به عدالت، کوتاه کردن مسیر دادرسی و پیشگیری از وقوع جرم از وظایف مهم دستگاه قضا است.

آقازادگی نباید مانعی برای تحقق عدالت در جامعه باشد

وی با بیان این که اجرای عدالت از برنامه های اصلی حکومت امیرمؤمنان بود و این برنامه باید در حکومت اسلامی نیز پیاده شود، گفت: آقازادگی و مسؤولیت های گذشته اشخاص نباید مانعی برای تحقق عدالت در جامعه باشد.

امام جمعه موقت اهواز در ادامه تصریح کرد: از قاطعیت قوه قضاییه در جهت اجرای عدالت در مباحث گوناگون به ویژه در جریان فتنه 88 تشکر می کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده به پیروزی رزمندگان در غزه اشاره کرد و گفت: تفاوت این پیروزی با پیروزی های گذشته در به کارگیری سلاح هایی بود که رژیم صهیونیستی انتظار مواجهه با  آنان را نداشت.

محبوبیت مردم فلسطین به واسطه جنگ اخیر نسبت به گذشته غیر قابل مقایسه است

امام جمعه موقت اهواز تصریح کرد: محبوبیت مردم فلسطین و منفوریت رژیم صهیونیستی در بین ملت های جهان که به واسطه کشتارهای بی رحمانه رژیم صهیونیستی حاصل شد با نبردهای گذشته قابل مقایسه نیست.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده در ادامه گفت: استعفای نوری المالکی که با احساس تعهد صورت گرفت و از بحران سیاسی در عراق جلوگیری کرد، ستودنی است.

            امام جمعه موقت اهواز به 26 مرداد سالروز بازگشت آزادگان در سال 69 به میهن اسلامی اشاره کرد و گفت: آزادگان حق بسیار بزرگی بر ملت ایران دارند؛ چرا که دوران بسیار سخت و طاقت فرسا را زیر شنکجه های رژیم بعث تحمل کردند.

وی با بیان این که آزادگان مظهر صبر و استقامت هستند تصریح کرد: استقامت آزادگان، عزت و بزرگی را برای ایران اسلامی به همراه آورد و این درس های بزرگ با ثبت خاطران و انتقال آن به نسل های آینده صورت می گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده، با اشاره به سالروز کوتادی آمریکایی 28 مرداد سال 1332 اظهار داشت: هر کس تاریخ ایران را مطالعه کرده باشد، نمی تواند تأثیر آمریکا در بازگرداندن شاه را انکار کند.

وی با بیان این که شعار دموکراسی و آزادی آمریکا بهانه ای برای غارت و ظلم بر دیگر کشورها است، تصریح کرد: آمریکا در تاریخ نشان داده که هرگز نتوانسته رأی و نظر مردم را تحمل کند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده با بیان این که در جریان فتنه 88 غرب می خواست نمونه ای از انقلاب های مخملی را که در دیگر کشورها به انجام رسانده را در ایران نیز عملی کند، گفت: خصلت های آمریکایی که می خواست در سال 1332 در ایران کودتا کند تغییر نکرده است و پلیدی آن ها بیشتر شده است.

وی از اقدام جداسازی محیط کار آقایان و بانوان در شهرداری تهران قدردانی کرد و گفت: هر مسلمانی که با سیره اهل بیت(س) آشنا باشد با فعالیت های اجتماعی بانوان مخالف نیست اما باید حضور زنان در جامعه باید حضوری مسؤولانه و در جهت حفظ آرامش جامعه باشد.

ریشه مخالفت برخی با تفکیک محل کار آقایان و بانوان غرب زدگی است

امام جمعه موقت اهواز با بیان این که جداسازی محیط کار آقایان و بانوان امنیت روانی، تثبیت ارزش های اخلاقی و برکات بسیاری را به همراه دارد، اظهار داشت: پس از اجرای این طرح عده ای به مخالفت پرداختند که برخی از این مخالفت ها ریشه در غربزدگی دارد.

وی با تقدیر از فعالیت های صدا و سیمای مرکز خوزستان در ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: برنامه های بسیار خوبی را این سازمان در زمینه فعالیت های قرآنی در شهرستان ها انجام داده است که جای تشکر و تقدیر دارد./9464/پ201/ب2

ارسال نظرات