۲۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۲
کد خبر: ۲۱۶۴۷۴
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

مذاکره با آمریکا چیزی جز حقارت برای ملت ها نیست

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام با بیان این که مذاکره با آمریکا چیزی جز حقارت برای ملت ها نیست، گفت: در طول یک سال گذشته هر چقدر ما آمریکایی‌ها را تحویل گرفتیم آنان تحریم‌ها و فشارها را بر ما زیادتر کردند.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد که در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار شد، در ادامه بیان سلسله دغدغه‌های اهل تقوا، عدم انحراف از مسیر حق را از دیگر دغدغه‌های مهم اهل تقوا عنوان کرد.

 

امام جمعه شهرکرد با تأکید بر این که اهل تقوا می‌کوشد که از مرز حق و حقیقت منحرف نشود، قرآن و مکتب اهل بیت(ع) را دو حقیقت همیشه جاوید دانست و تمسک به این دو ثقل اکبر را مایه سعادت و کمال انسان مؤمن بیان کرد.

 

جدا کردن مسلمان از قرآن و اهل بیت(ع) نقشه شوم دشمنان است

 

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام با بیان این که همه ترس دشمنان از اسلام نشأت گرفته از قرآن و اهل بیت(ع) است، ضربه زدن به قرآن و اهل بیت و جدا کردن مسلمان از این دو یادگار ارزشمند پیامبر اکرم را نقشه شوم دشمنان دانست و گفت: دشمنان کمر به جدایی انداختن بین مسلمانان و قرآن و اهل بیت(ع) بسته است.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، ماهواره‌ها و رسانه‌های غربی را مروج این نقشه شوم در بین مسلمانان به ویژه قشر جوان دانست و گفت: رسانه‌های غربی مسلمانان را یک جمعی تندرو، افراط‌گر و ناسازش‌گر با مسائل دنیا و جهان بشریت معرفی می‌کنند که بی‌توجهی نسبت به این هجمه‌ها موجب انحراف جوانان خواهد شد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری، سست کردن پایه‌های ایمان و اعتقادات در جوانان را هدف اصلی دشمن از معرفی‌کردن شیعه به عنوان یک جمع تندرو و افراط‌گر دانست و افزود: ماهواره‌ها با هدف ضربه زدن به اسلام و سست کردن ایمان و باورهای دینی در دل جوان شیعه همواره در تلاش هستند.

 

وی دین اسلام را نخستین مخالف و محکوم کننده افراطگری‌ها در جهان دانست و گفت: مهر، محبت، نشاندن همه انسان‌ها بر سر سفره عدالت و پاکی و حفظ کرامت انسانی از ویژگی‌های بارز دین اسلام است که به تبع دشمنان به سبب سازگار نبودن این اصول با منافعشان با اسلام مخالف هستند.

 

رییس استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری در ادامه با تأکید بر این که احکام نورانی اسلام باید دقیق و صحیح انجام شود، از برخی بی‌توجهی‎ها و رعایت نکردن آداب در خطبه‌های نماز جمعه انتقاد کرد و گفت: حضور داشتن، سخن نگفتن و شنیدن و گوش دادن کامل به هر دو خطبه، نماز نخواندن در بین خطبه‌ها و برهم نزدن فضای نماز از آداب حضور در نماز جمعه است؛ چراکه خطبه‌های نماز حکم خود نماز را دارد و از ارزش و جایگاه بسیار والایی برخوردار است.

 

آزادگان حق بزرگی برگردن آحاد جامعه دارند

 

امام جمعه شهرکرد، 26 مرداد بازگشت آزادگان به کشور را یادآور شد و گفت: آزادگان حق بزرگی برگردن آحاد جامعه دارند؛ چرا که با سختی و مقاومت برای حفظ اسلامیت و جمهوریت نظام در برابر دشمنان ایستادگی کردند.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: نکند دل آزاده ای به سبب بی مهری مسؤول و مردم برنجد؛ بنابراین باید توجه و احترام ویژه ای نسبت به این آزادگان سرافراز قائل شویم و توقعات و درخواست های آنان را پیگیری کنیم. ‎

 

وی 28 مرداد 1332 کودتای ننگین آمریکا برای بازگرداندن شاه خائن به قدرت را یادآور شد و اظهار داشت: کنار زدن جریانات مذهبی و مرجعیت و اعتماد بیش از حد به آمریکایی‌ها دو اشتباه بزرگ ملی گراها بود که موجب شد کودتای آمریکایی شکل بگیرد و بین اسلام و سیاست فاصله بیفتد.

 

اعتماد به آمریکا بی فایده است

 

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر بی‌فایده بودن تعامل و اعتماد به آمریکا، تاریخ جمهوری اسلامی ایران را پر از نمونه‌های فراوان خیانت و جنایت آمریکایی‌ها علیه اسلام و جمهوری اسلامی ایران دانست.

 

رییس استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری با بیان این که تعامل با آمریکایی‌ها چیزی جز حقارت و جنایت علیه ملت‎ها نخواهد بود، به مذاکرات یک سال اخیر تیم مذاکره کننده ایرانی با آمریکا اشاره و خاطرنشان کرد: در طول یک سال گذشته هر چقدر ما آمریکایی‌ها را تحویل گرفتیم آنان تحریم‌ها و فشارها را بر ما زیادتر کردند.

 

امام جمعه شهرکرد اظهار داشت: برخی به گونه ای وانمود می‌‌کردند که اگر با آمریکایی‎ ها دور میز مذاکره بنشینیم بسیاری از مشکلات کشور حل می‌شود، البته همچنان هم بر طبل مذاکره خود با غرب می‌کوبند اما قضایای یک سال اخیر برای چندمین بار واقعیت سخنان دلسوزان انقلاب همچون رهبری را اثبات کرد.

 

وی آمریکا را دولتی بهانه جو و دشمن واقعی ملت‌های مسلمان دانست و گفت: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب مذاکرات در حد وزرای خارجه ادامه خواهد داشت، هر چند که آنان در مسأله هسته‌ای نیز بهانه جویی می‌کنند و به دنبال به سرانجام رساندن این مذاکرات نیستند.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری به 30 مرداد روز جهانی مسجد اشاره و با تأکید بر این که مساجد باید از حاشیه سازی‌ها، دعواها و کشمکش‌های سیاسی دور باشند، مسجد را مکانی امن سرشار از مهر، محبت و ایمان در راستای رسیدن به رشد و سعادت دنیوی و اخروی دانست.

 

چهارمحال و بختیاری میزبان سه شهید گمنام می شود

 

این مقام مسؤول با بیان این که استان چهارمحال و بختیاری در هفته جاری میزبان سه شهید گمنام دانست و افزود: این استان سه شنبه هفته جاری میزبان سه شهید گمنام خواهد بود که یک تن در شهرکرد و دو تن دیگر در شهر نقنه تشیع و به خاک سپرده خواهند شد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام به اجرای طرح تقویت مبانی اعتقادی در استان اشاره و از برخی موازی کاری‌ها و تخریب‌ها در ارتباط با این طرح انتقاد کرد و گفت: متأسفانه شاهد هستیم که برخی‌ نه تنها این طرح قوی و اثرگذار را تقویت نمی‌کنند بلکه با اجرای برخی برنامه‌های نازیبا و موازی اقدام به تخریب و تضعیف این برنامه نیز می‌کنند که باید به درگاه خدای متعال پاسخگو باشند.

 

وی اظهار داشت: حضور در محضر این اساتید برجسته نوعی عبادت و بندگی است و اگر ما به دنبال این هستیم که سبک زندگی خود را تغییر دهیم این مهم با حضور در این جلسات کلید خواهد خورد؛ به یقین همه لحظات این نشست‎ها عبادت و ثواب است و خسران و ضرر نخواهد داشت./9457/پ203/ب2

 

ارسال نظرات