۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۲۱۶۵۴۷
در ۵ استان کشور برگزار می‌شود؛

نشست‌های مقدماتی کنگره بین المللی جریان‌های افراطی و تکفیری

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: نشست‌های مقدماتی کنگره بین‌المللی جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام در پنج استان کشور برگزار می‌شود.
 جريان‌هاي افراطي و تکفيري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت‌الاسلام عیسی بزمانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان، در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، نشست‌های مقدماتی کنگره بین‌المللی جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام در پنج استان گلستان، کردستان، خراسان رضوی، هرمزگان و سیستان و بلوچستان برگزار خواهد شد.
 
وی با بیان این‌که نشست سیستان و بلوچستان در 26 مردادماه امسال برگزار می‌شود، افزود: این نشست که یک روزه است و در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی استان برگزار می‌شود و جمعی از علما، اندیشمندان و صاحب‌نظران فریقین در آن حضور خواهند داشت.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان بیان کرد: هدف از برگزاری این نشست‌ها، موضوع جریان‌های انحرافی است که تحت عناوین مباحث تکفیری و افراطی در جهان اسلام به وجود آمده‌اند.
 
حجت‌الاسلام بزمانی اضافه کرد: جهان اسلام دچار بلیه جریانات تکفیری و افراطی شده است که با توجه به گستردگی ابعاد تکفیر که کشتار وسیع مسلمانان در اقصی نقاط کشورهای اسلامی را در پی داشته، لزوم برگزاری این نشست‌ها برای روشنگری و آگاهی امت اسلام امری مهم و ضروری است.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در این نشست‌ها، بررسی آثار خشونت‌بار که منجر به اسلام‌هراسی است و نیز تخریب آثار اسلامی مورد توجه این گروه‌ها، از سوی علما، مراجع و متنفذین اقوام و طوایف مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.
 
حجت‌الاسلام بزمانی تاکید کرد: وظیفه مراجع تقلید، علما و روحانیت شیعه و سنی است که در قبال وضعیتی که در شرایط کنونی جهان اسلام با آن مواجه است، روشنگری و نقش آفرینی داشته باشند.
 
وی عنوان کرد: نشست زاهدان با حضور علما، سران قبایل و طوایف و بهره‌گیری از سخنرانی علمایی از مرکز حوزه‌های علمیه و اندیشمندان صاحب نام در استان، برگزار می‌شود.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان با اشاره به این‌که نشست زاهدان علمی و سخنران‌محور است، گفت: فرقه‌گرایی که از اهداف استکبار نو است و در دل آن مسائل تکفیری و افراطی نهفته است از جمله دیگر مباحث نشست زاهدان است.
 
حجت‌الاسلام بزمانی افزود: موضوع سطحی‌نگری که امروز جریانات تکفیری و افراطی به آن مبتلا شده‌اند در درازمدت خطرات عمیقی را برای جهان اسلام به دنبال خواهد داشت که صدور فتاوای سخیف از جمله جهاد نکاح از آن جمله است.
 
وی بیان کرد: جامعه اسلامی و به‌ویژه اندیشمندان جهان اسلام در این برهه حساس وظیفه دارند نقش‌آفرینی و روشنگری لازم را در بین امت اسلامی داشته باشند تا از گزند خطرات این طیف مصون بمانند.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: بصیرت‌افزایی سبب خواهد شد تا جوانان، نوجوانان و قشرهای مختلف جامعه آگاهی‌شان نسبت به خطرات گروه‌های افراطی و تکفیری افزایش یابد و از گزند آنان در امان بمانند.
 
حجت‌الاسلام بزمانی تاکید کرد: سال گذشته و به منظور آگاهی جامعه، بالغ بر 450 گفتمان در سطح استان برگزار شد که تاثیرات موثری را در روشنگری جامعه به دنبال داشته است.
 
وی اضافه کرد: تلاش می‌شود مخاطبان و به‌ویژه نسل جوان که در معرض خطر و آسیب بیشتر قرار دارند مورد توجه جدی قرار گرفته و با برنامه‌های لازم و دادن آگاهی آنان را بیمه کرد.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: قشر دانش‌آموزی، دانشجویی، حوزوی و در سطح مساجد استان،برنامه‌های متنوع و پرباری برگزار می‌شود تا آنان با نوع مواجهه و بازدارندگی و تقابل با جریانات افراطی و تکفیری آشنایی لازم را پیدا کنند./1311/پ202/ب4
ارسال نظرات