۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۲۱۶۶۵۸

طرح توسعه امامزاده سید حمزه تبریز اجرایی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی از اجرای طرح جامع امامزاده سید حمزه(ع) تبریز در راستای تحقق مطالبات رهبری مبنی بر تبدیل امامزادگان به قطب های فرهنگی خبر داد.
امامزاده سيدحمزه تبريز

حجت الاسلام سیدشهاب الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به طرح‌های مختلف ساماندهی در امامزادگان شاخص استان، اظهار داشت: طرح ساماندهی و توسعه صحن امامزادگان و بقاع متبرکه در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل این اماکن متبرکه به قطب های فرهنگی اجرایی می شود.

 


وی رویکرد اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی را احیای حرم امامزادگان استان عنوان کرد و گفت: امامزاده سید حمزه(ع) به عنوان یکی از شاخص ترین بقاع متبرکه استان باید بسیار بهتر از وضعیت کنونی مورد توجه قرار گیرد. از این رو سازمان اوقاف در جهت عمران و بهبود شرایط فیزیکی آستان امامزاده سیدحمزه تلاش خواهد کرد.

 


حجت الاسلام حسینی با اشاره به جزئیات طرح جامع امامزاده سید حمزه(ع) تبریز گفت: قبرستان سرخاب که به تعبیر علامه طباطبایی هزار تن از اولیای خدا در آن دفن شده اند، امروز به فراموشی سپرده شده است. باید با همدلی و یکدستی ادارات مرتبط با این مقوله، کارهای مربوط به توسعه امامزاده سید حمزه(ع) تبریز سامان یابد.

 


وی از ارسال طرح جامع امامزاده سید حمزه(ع) تبریز به شورای شهر و کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خبر داد و خواستار همکاری بیش از پیش نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر در این امر شد و خاطرنشان کرد: امامزاده سید حمزه تبریز باید به محور فرهنگی و نگین شهر تبریز تبدیل شود.

 


مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی از تهیه طرح جامع امامزادگان استان در جهت تعیین مسیر فعالیت های عمرانی هر امامزاده خبر داد و گفت: به اذعان معاون حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور صحن امامزادگان آذربایجان شرقی به کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل شده اند.

 


حجت الاسلام حسینی با اشاره به شناخته شدن تبریز به عنوان نخستین پایتخت
جهان تشیع گفت: وضعیت عمرانی آستان امامزادگان استان نسبت به جایگاه اصلی خود فاصله دارند، اما با برنامه ریزی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی برای رفع کاستی ها و جبران عقب ماندگی ها گام بر می دارد./935/ت302/ب4

ارسال نظرات