۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۲۱۶۶۷۰
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

فرهنگ مقاومت به نسل جوان منتقل شود

خبرگزاری رسا ـ معاون رییس جمهور با بیان این مطلب که آزادگان ما بهترین الگو و اسوه مقاومت برای نسل جوان هستند گفت: اسرای ایران در اردوگاه‌های عراق هم دست از تبلیغ دینی و فرهنگی بر نداشتند و مقاومت و پایداری خود را از این طریق ادامه دادند.
بازگشت آزادگان به كشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شهیدی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران پیش از ظهر امروز یکشنبه 26 مردادماه در جمع مسؤولان لشکری و کشوری و خانواده‌های شهیدان در نخستین کنگره ملی تجلیل از شهدای قریب آزاده ایراد سخنرانی کرد.

 

حجت الاسلام شهیدی با بیان این‌که امسال در سالروز ورود آزادگان به میهن، بنیاد شهید و امور ایثارگران این کنگره ملی را در نظر گرفته است گفت: باید آزادگان ما به مردم معرفی شوند و باید دانست که بالغ بر 90 درصد آزادگان ما از مجروحین بودند.

 

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه این‌که آزادگان ما از مجروحین و جانبازان بودند توضیح داد: بیان این مطلب مبرهن این است که رزمندگان ما تا پای اسارت هم مقاومت و پایداری داشتند و تا زمانی که خلع سلاح نشده بودند دست از مبارزه بر نداشتند.

 

نماینده  ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره این‌که اسرا در دوران اسارت هم دست از تبلیغ و مجاهدت بر نداشتند افزود: اسرای ایران در اردوگاه‌های عراق هم دست از تبلیغ دینی و فرهنگی بر نداشتند و مقاومت و پایداری خود را از این طریق ادامه دادند.

 

معاون رییس جمهور ضمن بیان این مطلب که آزادگان ما بهترین الگو و اسوه مقاومت برای نسل جوان هستند ادامه داد: بالغ بر 36 هزار اسیر ایرانی در اردوگاه بعث عراق داشتیم که تعداد 86 نفر از آنان بانوان بودند که حتی لحظه‌ای از فرهنگ مقاومت دست نکشیدند و تسلیم محض رژیم عراق نشدند.

 

وی با تاکید بر این مطلب که نسل جوان امروز ما یا جنگ ندیده‌اند و یا تنها شنیده‌های مختصری از جنگ دارند، تصریح کرد: وظیفه ما به عنوان راویان و مبلغان دوران دفاع مقدس و اسارت این است که کتاب‌هایی با زبان فاخر از آن دوران را به قلم بیاوریم تا لسانی جاذب و شیوا نسل جوان را با فرهنگ مقاومت و پایداری آشنا کنیم.

 

حجت الاسلام شهیدی در پایان با اشاره به این‌که ما هرچه سرمایه در این راه خرج کنیم کم است اذعان داشت: قدر دانی از این همه رشادت و جانفشانی امکان پذیر نیست و تنها باید این فرهنگ را نسل به نسل به آیندگان ایران برسانیم./9667/پ202/ب4

ارسال نظرات