۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۲۱۶۶۸۳
معاون اول رییس‌جمهور:

دولت تدبیر و امید پیام شهدا را محقق خواهد کرد

خبرگزاری رسا ـ معاون اول رییس‌جمهور با بیان این‌که زنده نگه‌داشتن یاد شهدا از وظایف نهادهای مسؤول است اظهار داشت: فرهنگ ایثار و مقاومت و شهادت باید نسل به نسل منتقل شود.
جهانگيري

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اسحاق جهانگیری٬ معاون اول رییس‌جمهور٬ ظهر امروز بیست‌وشش مردادماه در اولین کنگره تجلیل از شهدای غریب آزاده در جمع مسؤولان لشکری و کشوری و خانواده شهدای غریب آزاده با بیان این‌که ایران مدیون و میراث‌دار خون شهدا است٬ تصریح کرد: اعتقاد و باور ما این است که شهادت مسیر ترقی هر ملتی است و یک ملت وقتی می‌تواند سربلند باشد که به شهادت باور داشته باشد.

 معاون اول رییس جمهور با اشاره به این مطلب که دستاوردهای ملت ایران در طول 36سال مرهون جان‌فشانی‌های عزیزانی است که در شرایط سخت و بحرانی سربلند از آزمون‌های دشوار در آمدند٬ اذعان داشت: حضور در جمع آزادگان و جانبازان و خانواده شهدا برای ما افتخار بزرگی است.

 وی با بیان این‌که برای ما افتخار است که درخت تنومند اسلام با خون پاک شهدا آبیاری شده است ابراز کرد: جایی که خون شهید ریخته شده باشد تباه نخواهد شد و خون پاک شهدا حدر نخواهد رفت.

 جهانگیری با تاکید بر این مطلب که زنده‌نگهداشتن یاد شهدا از وظایف نهادهای مسول است٬ اظهار داشت: فرهنگ ایثار٬ مقاومت و شهادت باید نسل به نسل منتقل شود تا آیندگان بدانند که چگونه از این نظام دفاع و پاسداری شده است.

معاون اول رییس جمهور در تفسیر مقام شهدای غریب آزاده گفت: اینان در مسیر الی‌الله چندین مدال دریافت کرده‌اند‌؛ اول جهاد در را خدا٬ دوم مقام جانبازی٬ سپس جایگاه والای اسارت و در نهایت رسیدن به مقام رفیع الهی «شهادت».

 وی در پایان خاطرنشان کرد: ملتی که چنین مجموعه‌ای را پرورش داده و مکتبی که این چنین بزرگانی را تربیت کرده شکست‌بردار نیست و تشریح کرد: دولت تدبیر و امید خود را در این رسالت یعنی انتقال پیام خون شهدا و به تحقق رساندن آن موظف و مسول می‌داند تا به نحو احسنت از آرمان‌های امام(ره) و نظام جمهوری اسلامی پاسداری کند. /9667/202/ع

ارسال نظرات