۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۳
کد خبر: ۲۱۶۷۲۴
امام جمعه نجف آباد:

آزادگان ذخایر و سرمایه‌های معنوی کشور هستند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در نجف آباد با اشاره به سالروز ورود اسرا و آزادگان،‌ گفت: هر کشوری غیر از ذخایر مادی، دارای یک سری ذخایر معنوی است که آزادگان و اسرای 8 سال جنگ تحمیلی نمونه و گواه این ذخایر هستند.
حجت الاسلام حسناتي، امام جمعه نجف آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام مصطفی حسناتی نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد امشب در سالروز بازگشت آزادگان، در جمع نمازگزاران مسجد جامع نجف آباد، صبر را صفت بارز آزادگان بیان کرد و گفت: آزادگان جزء ذوی الحقوق ما هستند و ورود این آزادگان یکی از روزهای ایام الله است.  

 

وی در ادامه با اشاره به گذشت 25 سال از سالروز ورود آزادگان به کشور بیان داشت: بازگشت این ابرمردان غیور جنگ نشان از فتح، عظمت و ایستادگی یک ملت مسلمان بر اصول و ارزش های دینی و پیروز شدنش بر همه کفر و شرک جهانی بود.

 

حجت الاسلام حسناتی در ادامه افزود: نباید بگذاریم گذر زمان این مسائل را برای ما عادی سازد و به جای دفاع از ارزش های اصیل دینی و ملی در برابر آنها اگر و اما بگوییم که چرا 8 سال جنگ، چرا انقلاب، چرا تحمل این همه سختی ها که همه این اتفاقات برای برپا داشته شدن کلمه «لااله الاالله» است.

 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: گفتن این کلمه برای هر شخصی مسؤولیت آور است و اگر گفته شود باید در برابر این کلمه احساس مسؤولیت کرد که راهی جز کرامت و عزت به دنبال نخواهد داشت و تنها این کلمه است که سبب نجات و رستگاری انسان خواهد شد.

 

نماینده ولی فقیه در نجف آباد از مشخصه های بارز آزادگان را تحمل فراق و شکنجه، غم و غصه، صبر و استقامت بیان کرد و گفت: آزادگان با تحمل سختی های اسارت نشان دادند که دارایی غیر از دارایی های مادی نیز وجود دارد، و آن دارایی های معنوی و رسیدن به مقام صبر است. 

 

وی در ادامه درباره جایگاه صبر در خانواده و جامعه افزود: یکی از گرفتاری های عمده جامعه کنونی ما کم صبری و زودرنجی است که سبب بسیاری از مشکلات خانوادگی و اجتماعی شده است و این در حالی است که می توان صبر را به عنوان فلسفه خلقت انسان در برابر آزمایشات الهی عنوان کرد.

 

حجت الاسلام حسناتی با اشاره به اقسام صبر بیان داشت: آن چه بیش از همه مراتب صبر، تأکید شده است، صبر بر معصیت و گناه است که این قسم سخت تر از صبر بر انجام طاعت و صبر در برابر مصیبت ها و مشکلات است.

 

وی در ادامه آزادگان را مورد خطاب قرار داد و گفت:‌ صبر در میدان جنگ و تحمل سختی های دوران اسارت، در مقابل صبر در برابر معصیت و گناه در رتبه آخر قرار دارد و شما باید به عنوان الگوها و سرمایه های این کشور در این درجه نیز پیروز شوید./1306/پ202/ب4

ارسال نظرات