۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۲۱۶۷۶۳
یک کارشناس مسائل خانواده:

اولویت جوانان ازدواج است نه تحصیل

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه مشهد تأکید کرد: برخلاف تصور موجود، اولین اولویت برای فرزندان ازدواج است، نه تحصیل.
 حجت الاسلام واعظ موسوي

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام سیدمهدی واعظ موسوی، استاد حوزه و دانشگاه مشهد، شب گذشته در در مسجد امام‌ علی(ع) به تبیین آسیب‌ها و پیامد‌های منفی کاهش جمعیت و روش‌های موثر در فرهنگ‌سازی افزایش جمعیت پرداخت و گفت: برخلاف تصور موجود، اولین اولویت برای فرزندان ازدواج است، نه تحصیل.

 

وی با اشاره به این که تفکر «فرزند کمتر، زندگی بهتر»، آسیب‌های جدی به کشور وارد می‌کند، افزود: بی‌مسؤولیتی‌هایی که در نسل سوم وجود دارد و دلیل بسیاری از طلاق‌های عاطفی و رسمی می‌باشد، نتیجه این تفکر است که باید دولت و مردم دست به دست هم داده و کشور را از این وضعیت نجات دهند.

 

حجت الاسلام واعظ موسوی از دور شدن دانشگاه‌ها از مسیر اصلی شان به عنوان یکی از آسیب‌های تفکر فرزند کم‌تر، زندگی بهتر یاد و تأکید کرد: مدرک گرایی مشکلی است که امروز به وضوح در دانشگاه‌ها دیده می‌شود اما در همین محیط هنوز هم برخی افراد تب رفتن به دانشگاه به هر قیمتی را ندارند، که این تأثیرگذاری بالای خانواده این افراد را نشان می‌دهد.

 

این کارشناس مسائل خانواده تصریح کرد: با پایان جنگ و روی کار آمدن دولت سازندگی، دانشگاه‌های زیادی تأسیس شد که یکی از آن ها دانشگاه آزاد بود که طرح خوبی بود چرا که برای پذیرش دانشجو مدرک نمی‌خواست و مدرکی هم اعطا نمی‌کرد و بر تربیت علمی نسل جوان تأکید داشت، اما کم کم پای مدرک به دانشگاه آزاد هم باز شد و حالا این دانشگاه به جایی رسیده است که ورودش به  شهر‌های کوچک اصالت آن‌جا را با خطر مواجه می‌کند.

 

 

وی اظهار کرد: پایان‌ نامه‌هایی که امروز نگاشته می‌شود مانند انشای دبستان  فقط رونویسی از کتب مختلف است و این اصلا شایسته یک مرکز علمی نیست.

 

حجت الاسلام واعظ موسوی خاطرنشان کرد: توجه زیاد برخی از والدین به فرزندان که نتیجه کم‌ بودن تعداد فرزندان است، مانع نهادینه شدن مسؤولیت‌پذیری در فرزندان می شود.

 

 این استاد دانشگاه با بیان نکاتی که علت اصلی مراجعه‌های جوانان به مراکز مشاوره خانواده است، افزود: فرزندان خود را به ازدواج تشویق کنید تا هم جلوی فساد اخلاقی گرفته شود و هم فرزندآوری در کشور افزایش یابد و به این نکته توجه کنید که جوانان‌تان را با دلایلی مانند سن کم از ازدواج منع نکنید.

 

وی یادآور شد: پیامبر اکرم(ص) پس از فتح مکه یک جوان 21 ساله را برای فرمانداری مکه برگزید و به مدینه رفت که این نشان از اعتماد حضرت به توانایی جوان داشت. در دوران دفاع مقدس نیز جوانان 18 ساله فرماندهی نقاط مختلف جنگ را بر عهده داشتند بنابراین واضح است که بزرگی به تربیت اس نه سن و سال./930/پ202/ب5

 

 

ارسال نظرات