۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۲۱۶۷۹۱
سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری مطرح کرد؛

امکان تغییرات مدیریتی در قوه قضاییه/ بازداشت یک مدیر وزارت نفت در پرونده بابک زنجانی

خبرگزاری رسا ـ دادستان کل کشور از اهتمام جدی و بیش از پیش قوه قضاییه در دوره پنج ساله آینده، جهت تحقق منویات رهبر معظم انقلاب، رضایت‌مندی مردم، تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها، پیشگیری از وقوع جرم و برخورد با مفاسد به اشکال مختلف خبرداد و گفت: ممکن است در روزهای آینده سیاست‌ها و تصمیمات جدید و تغییراتی در برخی مدیریت‌های قوه قضاییه را داشته باشیم.
حجت‌الاسلام غلامحسين محسني اژه‌اي، دادستان کل کشور نشست خبري سخنگوي قوه قضاييه نشست خبري سخنگوي قوه قضاييه نشست خبري سخنگوي قوه قضاييه

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه، عصر امروز دوشنبه بیست و هفتم مردادماه در شصت و هفتمین نشست خبری به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.

وی ضمن گرامیداشت سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی، گفت: آزادگان در زمان جنگ و در زندان‌های رژیم بعث صدام روزهای سختی‌ را سپری کردند و خانواده‌های محترم‌شان‌ هم در غیاب آنها مشکلاتی را متحمل شدند اما با صبر و استقامت برای جمهوری اسلامی افتخار آفریدند.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای به تمدید مدت ریاست آیت‌الله آملی لاریجانی بر قوه قضاییه ازسوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و ضمن تشکر از عنایات ایشان به این قوه، از اهتمام جدی و بیش از پیش قوه قضاییه در دوره پنج ساله آینده، جهت تحقق منویات رهبر معظم انقلاب، رضایت‌مندی مردم، تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها، پیشگیری از وقوع جرم و برخورد با مفاسد به اشکال مختلف خبر داد و گفت: ممکن است در روزهای آینده سیاست‌ها و تصمیمات جدید و تغییراتی در برخی مدیریت‌های قوه قضاییه را داشته باشیم.

سخنگوی قوه قضاییه از دستگیری یک باند جعل عنوان و کاغذ و کشف بیش از 50 مهر جعلی از آنها در هفته گذشته خبرداد و ضمن تأکید بر هوشیاری دستگاه‌ها و مردم در این زمینه، با بیان این‌که این پرونده درحال رسیدگی است و به بازپرس هم اعلام شده که در رسیدگی به پرونده تسریع کند، اظهار داشت: تبهکاران دیر یا زود دستگیر می‎‌شوند و خود، خانواده و بستگان‌شان را دچار گرفتاری و زندان می‌کنند.

وی از ضربه زدن به دو یا سه باند مهم مواد مخدر و کشف 915 کیلو گرم هرویین از یکی از گروه‌ها و چندین قبضه اسلحه گرم از دیگر اشرار با همکاری وزارت اطلاعات و دادستانی اصفهان طی هفته‌های گذشته خبرداد و ضمن تشکر از وزارت اطلاعات جهت این اقدام، بیان داشت: دستگاه قضایی بدون هیچ اغماضی برخورد می‌کند و در صورت اثبات جرم، آنها را به اشد مجازات(اعدام) می‌رساند.

دادستان کل کشور با اشاره به این‌که دستگاه قضایی به همراه نیروی انتظامی و اخیرا تا حدودی با سیستم اطلاعاتی همکاری تنگاتنگی دارند و در مقام پیگیری باندهای اصلی مواد مخدر هستند، از اجرای مجازات شدید درباره برخی افرادی که حکم‌شان قطعی شده بود، طی هفته‌های اخیر خبرداد و تأکید کرد: نیروی انتظامی هم در هفته‌های گذشته موفقیت‌های بزرگی داشته است.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای ضمن سفارش به مردم و خانواده‌ها برای همکاری با دستگاه قضایی و سیستم اطلاعاتی و انتظامی جهت برخورد جدی با این فساد بزرگ و خانمان سوز، گفت: خانواده‌ها مراقب باشند تا بستگان‌شان در دام مافیای مواد مخدر قرار نگیرند.

وی درباره استفاده از روغن پالم در برخی مواد غذایی، با اشاره به این‌که وزارت بهداشت باید در این زمینه نظر کارشناسی بدهد، گفت: هروقت دستگاه مربوطه به قوه قضاییه اعلام کند، دادستان تهران وارد می‌شود زیرا مسأله سلامت انسان‌ها است و جان انسان‌ها بسیار مهم و قابل احترام است.

دادستان کل کشور اظهار داشت: پرونده کرسنت در مرحله رسیدگی به اعمال ماده 18 است.

سخنگوی قوه قضاییه ابراز داشت: درباره دولت در مقام اعتراض به حکم دادگاه لاهه است.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای از بازداشت یکی از مدیران فعلی نفتی در پرونده بابک زنجانی خبر داد.

وی در پاسخ به سؤالی درباره انتشار اسناد بورسیه‌ها از سوی وزارت علوم، گفت: اگر سند طبقه بندی شده باشد، حق انتشار وجود ندارد، اگر کسی که لطمه‌ای به او وارد شده، شکایت کند، دستگاه قضایی وارد می‌شود.

دادستان کل کشور در پاسخ به سؤالی درباره انتشار شب‌نامه‌ای در مجلس علیه رییس جمهور، اظهار داشت: اگر کسی به‌صورت مکتوب یا غیر مکتوب نسبت به مقاماتی که در قانون ذکر شده، توهین کند، مدعی العموم می‌تواند بدون شکایت وارد شود و پیگیری کند.

سخنگوی قوه قضاییه ابراز داشت: پرونده سقوط هواپیمای ایران 140 تشکیل و در حال رسیدگی است.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای درباره پرونده «م.ر»، گفت: زمان صادر شدن حکم مشخص نیست اما تلاش می‌شود که زودتر انجام شود./956/پ201/ج

ارسال نظرات