۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۶
کد خبر: ۲۱۶۸۳۱
نایب رییس کمیسیون آموزش مجلس:

دولت در قضیه بورسیه فرافکنی می کند/ خط و نشان کشیدن برای مجلس با اعتدال همخوانی ندارد

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که دولتی ها در قضیه سه هزار بورسیه فرافکنی می کنند، خط و نشان کشیدن برای مجلس شورای اسلامی و نمایندگان مجلس را با شعار اعتدال در تضاد دانست.
کوچکي نژاد

جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در آستانه استیضاح وزیر علوم و تحقیقات دولت یازدهم، گفت: مسأله سه هزار بورسیه غیر قانونی که از سوی دولت مطرح شده است باید با استفاده از قانون‏های قضایی جاری در کشور حل شود نه این‏که به یک مسأله سیاسی برای جوسازی در بین جامعه تبدیل شود.

نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان این‏که دولتی‏ها در این مسأله فرافکنی می‏کنند، ابراز داشت: بررسی قانونی یا غیرقانونی این مسأله ربطی به وزارت علوم و تحیقات ندارد بلکه شورای عالی انقلاب فرهنگی و قوه قضاییه مسؤول رسیدگی به این پرونده هستند.

وی با اشاره به این‏که هر دولتی سیاست‏های خاص خودش را دارد، تصریح کرد: دولت آقای احمدی نژاد سیاست‏های خاص خودش را اعمال کرده است همچنین که این دولت هم به دنبال اعمال سیاست‏های خودش است و این سیاست‏ها قانون نیستند بلکه تدابیر اندیشیده شده دولت‏ها هستند و این‏که عده‏ای بیایند و بگویند که در این زمینه قانون شکنی انجام شده است کمی بی‏انصافی است.

کوچکی نژاد با بیان این‏که در رابطه با این سه هزار بورسیه تحصیلی همه دولت‏ها باید پاسخگو باشند، تأکید کرد: خیلی از وزرای دولت‏های قبل مانند اصلاحات که بورسیه شدند و رفتند خارج از کشور و مشغول تحصیل شدند از سد کنکور رد نشده بودند و اگر این کار غیرقانونی بوده آنها هم باید پاسخگو باشند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی به انشار لیست اسامی سه هزار بورسیه غیر قانونی اشاره و تصریح کرد: انتشار این لیست غیر قانونی بوده است چرا که هنوز حکمی برای آنها صادر نشده و باید بررسی شود که چه کسانی این عمل نسنجیده را انجام داده‏اند و آنها را باید به مردم معرفی کرد.

عضو تیم نمایندگان استیضاح کننده وزیر علوم و تحقیقات دولت تدبیر و امید به اصرار دولت به ادامه برخی رویه‏های غلط از سوی وزیر علوم آن هم توسط نماینده پارلمانی رییس جمهور که قانون‏گرایی را سرلوحه کار خود می‏داند اشاره و عنوان کرد: آقای روحانی با حمله به منتقدین که نیروهای دلسوز انقلاب هستند، آداب اولیه دیپلماتیک را رعایت نکرد و این جای تأمل دارد.

نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه ابراز داشت: رییس جمهور باید به دولتی‏ها تذکر بدهد تا از هرگونه رفتار تفرقه‏انگیز و افراطی‏گری دوری کنند و تعامل خود را با مجلس شورای اسلامی بیشتر کنند تا یک فضای همدلی در کشور حاکم شود و نباید با فرافکنی و هیاهو مسائل اصلی و مهم کشور را به حاشیه ببرند چرا که در این صورت عامل سد پیشرفت کشور شده‏اند.

وی در پایان با اشاره به این‏که خط و نشان کشیدن رییس جمهور برای نمایندگان مجلس با شعار اعتدال وی تناقض دارد، تصریح کرد: رییس جمهور در اوایل کار خود به مجلس شورای اسلامی آمد و گفت که من با شعار اعتدال آمده‏ام و می‏خواهم با اعتدال به امور رسیدگی کنم ولی متاسفانه تا امروز شاهد این رفتار از سوی رییس جمهور محترم نبوده‏ایم./922/ت302/ج

 

ارسال نظرات