۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۱
کد خبر: ۲۱۶۸۵۹
مدیرحوزه های علمیه ‌کاشان:

رسانه ملی نقش تأثیرگذاری در ترویج ازدواج آسان دارد

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه منطقه کاشان گفت: گذر سن ازدواج در سال های آغازین آمادگی برای ازدواج سبب کاهش علاقه به تشکیل خانواده در جوانان می شود.
حجت الاسلام رضا محمد نظري

حجت الاسلام رضا محمدنظری مدیرحوزه های علمیه منطقه کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، گفت: درحال حاضر حداکثر سن ازدواج برای جوانان  18 تا 22 سال است که در صورت گذر از این سن علاقه به تشکیل خانواده کاهش می یابد و از نظر آمادگی های جسمی علاقه به مسائل غیر ازدواج افزایش می یابد.

 

وی افزایش تجملات غیر ضروری در آغاز زندگی را یکی از عوامل سد راه ازدواج جوانان اعلام کرد و گفت: آغاز زندگی می تواند ساده باشد و به برخی از تشکیلات رفاهی  از جمله مبلمان و .... برای آغاز زندگی نیاز نیست.

 

مدیرحوزه های علمیه منطقه کاشان همچنین برخی از سنت های قدیمی و دست و پا گیر خانواده های دختر و پسر را یکی دیگر از موانع سد راه ازدواج جوانان دانست و گفت: برخی از سنت های غیر ضروری اگر حذف شود ازدواج برای جوانان آسان تر خواهد شد.

 

حجت الاسلام محمدنظری از اشباع جنسی همراه با گناهان جنسی و لذت های غیرمشروع و ارتباط های غیر مشروع زن و مرد را از جمله عوامل افزایش سن ازدواج در جامعه برشمرد و خواستار تشویق به هنگام جوانان برای ازدواج توسط خانواده ها شد.

 

به گفته وی افزون بر موارد ذکر شده انسجام سیستم تشکیلاتی کشور برای مشاوره های ازدواج به جوانان در برطرف کردن برخی نگرانی ها برای ازدواج های نسنجیده از اهمیت زیادی برخوردار خواهد بود.

 

مدیرحوزه های علمیه منطقه کاشان در ادامه تشویق دولت برای ازدواج جوانان با استفاده از حمایت های مالی و ارائه تسهیلات دولتی در کاهش سن ازدواج را تأثیرگذار دانست و گفت: دولت می تواند با ارائه تسهیلات کم بهره و طولانی مدت جوانان را به ازدواج های به هنگام تشویق کند.  

 

حجت الاسلام محمدنظری، وظایف دولت و حوزه های علمیه را در فراهم کردن شرایط ازدواج جوانان مهم دانست و بیان داشت: تشویق به هنگام و کارشناسانه علما و مربیان دینی و روحانیان در ازدواج به هنگام جوانان تأثیرگذار خواهد بود.  

 

وی ارائه تسهیلات مالی، مسکونی، خانه های اجاره ای و ترویج زندگی ساده همراه با قناعت قبل از ازدواج را برای جوانان حائز اهمیت خواند و گفت: گیاه زندگی ساده همراه با قناعت در رسانه ملی نایاب است و این رسانه فقط مصرف گرایی را که بلای جان مردم و ازدواج است، ترویج می کند.

 

مدیرحوزه های علمیه منطقه کاشان همچنین پخش فیلم ها و سریال های اختلافات خانوادگی زن و مرد و  ترویج تجمل گرایی در رسانه ملی را بلای جان خانواده ها و سد راه ازدواج جوانان اعلام کرد./1307/ت302/ب4

ارسال نظرات