۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۱۶۸۷۳
دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور:

قرائت برخاسته از فهم قرآن اثرگذار است

خبرگزاری رسا ـ دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی وزارت آموزش و پرورش، گفت: قرآن زمانی می تواند اثرگذار و نفوذ کننده در دل‌ها باشد که از عمق جان تلاوت شود و از طرفی این قرائت برخاسته از درک و فهم عمیق باشد.
حجت الاسلام حميد محمدي رييس مركز ترويج و توسعه فعاليت هاي قرآني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت ‌الاسلام حمید محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی وزارت آموزش و پرورش شامگاه روز دوشنبه در آیین افتتاحیه سی و دومین دوره مسابقات آوایی قرآن کریم دختران کشور در ارومیه، اظهار کرد: قرآن برترین راهنما و پاسخگو در مسیر زندگی جوانان و نوجوانان است که در آغاز راه با قرآن همراه شده اند.

 

وی افزود: قرآن کریم با معارف ناب در عقل و با هنر در قلب انسان نفوذ پیدا کرده است که این نیاز توأم با ابعاد معنوی و حفظ زیباشناختی و جمال خواهی است که با هنر ارضاء می شود.

 

 

حجت الاسلام محمدی قرآن را کامل ترین و بهترین منبع برای شناخت ابعاد وجودی خداوند دانست چراکه قرآن از سوی کسی که صفات کمالیه را داراست آمده و همه زیبایی های آن به این علت است که از جانب خداوند متعال نازل شده است.

 

 

وی با بیان این که قاریان، حافظان، مدیران و مردم باید در جهت ادای حق قرآن کریم تلاش کنند، گفت: این مهم ترین رسالت بر عهده مسلمانان و شیعیان است.

 

 

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: قرآن از زبان خداوند بلند مرتبه در اختیار مسلمانان قرار گرفته است بنابراین باید در جهت اعتلای آن تلاش کنیم.

 

 

به گفته حجت الاسلام محمدی، داشتن حنجره طلایی برای تلاوت قرآن و حافظه خوب برای حفظ کلام وحی تسبیح حقیقی قرآن و پاسداشت مقام این کتاب بزرگ الهی است چراکه تمامی این نعمات از جانب خداوند برای انسان است.

 

 

وی صوت زیبا برای تلاون قرآن را از بزرگ ترین نعمات الهی خواند و گفت: قاریان قرآن کریم باید صورت زیبا را با قرائت صحیح توأم کنند.

 

 

حجت الاسلام محمدی تأکید کرد: قرآن زمانی می تواند اثرگذار و نفوذ کننده در دل‌ها باشد که از عمق جان تلاوت شود و از طرفی این قرائت از درک و فهم عمیق برخاسته باشد.

 

 

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به صوت و لحن پیامبر اکرم(ص) گفت: صدای تلاوت قرآن پیامبر انسان را مدهوش می کرد.

 

 

وی قرائت درست و صحیح را یک امر راهبردی و بالاترین هدف انس با قرآن کریم یاد کرد و افزود: 22 فرهنگ در مباحث قرآنی وجود دارد که تدبر و استنطاق یکی از این فرهنگ هاست.

 

 

وی بر لزوم تدبر در معانی و مفاهیم قرآن کریم تأکید و تصریح کرد: باید از مبانی قرآن کریم در حوزه نظام هستی، ارتباطات اجتماعی، سیاسی و اقتصادی بهره جست.

 

 

وی در پایان گفت: مسلمانان سنگربانان و میراث داران کتاب مقدس قرآن هستند که باید حق این کتاب الهی را آنگونه شایسته است ادا کنند./1302/پ202/ب4

ارسال نظرات