۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۳
کد خبر: ۲۱۶۸۸۶
در ارکان؛

مراسم هفتمین سالگرد آیت‌الله بهجتی اردکانی برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مراسم هفتمین سالگرد ارتحال فقیه وارسته، اخلاق مدار و شاعر توانمند دیار اردکان آیت الله بهجتی اردکانی(ره) پنج‌شنبه 30 مرداد در ارکان برگزار می شود.
آيت‌الله بهجتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در یزد، همزمان با شهادت امام صادق(ع) مراسم هفتمین سالگرد ارتحال آیت الله محمد حسین بهجتی(شفق) فقیه وارسته، اخلاق مدار و شاعر توانمند دیار اردکان به همت ستاد بزرگداشت آن فقید سعید برگزار می شود.
 
 
گفتنی است، این مراسم با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین غروی پنجشنبه مورخ 30 مردادماه 1393 بعداز نماز مغرب و عشا در محل مسجد کوشکنو اردکان برگزار می شود.
 
 
لازم به ذکر است، آیت الله محمدحسین بهجتی در سال ۱۳۱۳ شمسی در اردکان و در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمد. خود می‌گوید پدرش کاسبی ساده و مادرش خانه‌دار بوده‌است. 
 
 
آیت‌الله بهجتی را نخستین شاعر شعر انقلاب اسلامی دانسته‌اند، وی شعر را از نوجوانی آغاز کرده بود و در سوگ علما از جمله آیت الله بروجردی مرثیه سروده بود که بر سر زبانها بود. پس از سخنرانی امام  خمینی(ره) علیه طرح انجمن‌های ایالتی و ولایتی و اعلان آن در صفحات اول روزنامه‌ها استاد بهجتی(شفق)  قصیده‌ای با مطلع: «درود باد بر این انقلاب پاک، درود/ که زیر سایهٔ آن جان ملّتی آسود» سرود. که نخستین شعر انقلاب اسلامی به رهبر انقلاب امام خمینی معرفی شده‌است. شعر مشهور «هرچه که بیند دیده/ خدایش آفریده» که در کتب ابتدایی بوده از اشعار آن عالم فقید است./1328/پ203/ب4

ارسال نظرات