۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۲۱۶۹۰۲
حسین زاده:

فرجی دانا سهام‌دار انقلاب بوده، نه سهم خواه

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر علوم فردی است که در تمام دوره ها سهام دار انقلاب بوده، نه سهم خواه آن و باید از او حمایت شود.
حسين زاده

به گزارش خبرگزاری رسا، نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی افزود: همزمان با آغاز جام جهانی فوتبال هیچ کس تعجب نکرد که داعشیان نیز به جای توپ با سرهای بریده شده انسانها فوتبال بازی کردند و بسیاری آن را تنها یک بازی خشن سیاسی دانستند و این تیترهایی نظیر اینکه 40 کودک سرشان بریده شد، فوت 74 کودک در 48 ساعت و آوارگی بیش از 300 هزار نفر کرد و تجدید خاطرات آوارگی در دوران صدام ادامه دارد.

وی ادامه داد: آوارگی مردمان شنگال و کرد، ترس و هراس مردم شیعه عراق نه تنها آوارگی انسان، بلکه سرگردانی بشریت است، در جهانی که خشونت آن را فرا گرفته نه تنها انسان را، که انسانیت، شرافت، ملیت و ناموس را افراد به مسلخ می برند و جهان در خلصه مذبوحانه خود، تنها متحیرانه فیلمهای یوتیوبی داعشیان دا نظاره می کنند.

حسین زاده تصریح کرد: به راستی چه بر سر بشریت آمده که به این راحتی های خشونت را پشت سر می گذارند و به راستی در آینده بشر چه خشونتی را تجربه خواهد کرد. آیا خشونت حد و میزانی دارد.

نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس افزود: در همجواری ما در عراق، کرد، عرب، مسیحی، آشوری، ترکمن، شیعه، سنی، ایزدی و همه را به بدترین شکل از بین می برند و چه کسی باید در بین کشته شدگان باشد که دنیا به صدا درآید زیرا از هر قوم ملت و دینی کشته اند و چه سطحی از خشونت اینان را ارضا خواهد کرد.

وی با طرح این سؤال که جهان کی به صدا درخواهد آمد گفت: مدعیان دموکراسی و حقوق بشر تا کی نظاره گر باقی خواهند ماند دیگر نه تنها سکوت که حتی ایستادن هم جایز نیست داعش پیچ تاریخی جهان کنونی بوده و بشر باید علیه آن به پا خیزد.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: بنده به عنوان نماینده ملت ایران در مجلس شورای اسلامی از مجامع بین المللی درخواست دارم تا هرچه زودتر نسبت به این موضوع حساسیت نشان داده و در مقابل آن بایستند.

وی گفت: اما بی ربط نیست که شرایط کلی خاورمیانه را نگاهی بیاندازیم امروز اوضاع عراق اسفبار است، سوریه در شرایط ناخوشایندی به سر می برد و مصر بعد از 3 رئیس جمهور هنوز دارای شرایط غیر قابل پیش بینی است در عراق،‌سوریه و مصر مسلمان و غیر مسلمان یکدیگر را می کشند و به جان هم افتادند مشکل اساسی آنان چیست؟

حسین زاده گفت: مشکل آنان نبود وحدت، انسجام و اعتماد ملی است و بی ربط نخواهد بود اگر نگاهی بیاندازیم به نام سال.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: آیا معظم له بر هیچ یک از وا‍ژگان تبصره ای گذاشته اند آیا از عزم ملی منهای اقوام، مذاهب، زنان، نخبگان و سیاسیون است شک نکنید عزم ملی مدنظر ایشان شامل تمامی آحاد ملت ایران است.

عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: نه تنها عده ای معدود که خود را متولی همه امور می دانند و یا زمانی که رهبر انقلاب در سال 80 فرمان 8 ماده ای مبارزه با مفاسد اقتصادی را دادند به آن عمل کردیم به طور حتم با رعایت آن امروز تا حدی شاهد این حجم بالای مفاسد اقتصادی نبودیم هر چند که می دانیم عملکرد به فرامین و امانت دار مرم بودن گاهی سخت می شود.

وی تصریح کرد: امروز رئیس جمهوری آمده که نه تنها نام 300 نفر را در جیب خود ندارد بلکه لیست 570 نفره آن را بدون هیچ ادعایی در اختیار قوه قضائیه قرار داده است.

حسین زاده افزود: رئیس جمهور به درک درستی از شرایط منطقه و کشور دست یافته و تلاش خویش را در راستای حفظ و تقویت هویت ملی گذاشته اند و سعی دارد از مشارکت تمامی آحاد ملت استفاده کند.

وی گفت: شرایط امروز کشور و جهان جدی است اما این روزها شاهد برخی افراد سیاسی و سایت های در تلاش برای جلوگیری از نام کسانی که به ناحق بورسیه گرفته اند هستیم فردا روز شاید همین افراد بخواهند وزیر شوند، وکیل شوند و یا اینکه معلم فرزندان این سرزمین شوند.

نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس با اشاره به بیاناتی از امیرالمؤمنین گفت: ایشان در اولین روز بیعت خود با مردم گفتند حتی اگر ذره ای از بیت المال در کابین زنانتان باشد از شما پس خواهم گرفت آیا دوره های تحصیلات تکمیلی آن هم به ناحق و با پول بیت المال از دینار آن روز کمتر است.

وی ادامه داد: در دو روز اخیر در صحن علنی مجلس شاهد پخش شب نامه هایی هستیم و انتظار آن دارم که فردا روز که روز استیضاح است حداقل از پخش شب نامه ها،‌بگم بگم ها و فیلم ها خبری نباشد تا در راستای عقلانیت و با توجه به عملکرد وزیر علوم استیضاح را انجام دهیم.

حسین زاده در سؤال از انتشاردهندگان شب نامه ها علیه رئیس جمهور پرسید آیا رئیس جمهور نماینده ما در فضای بین المللی نیست و آیا این موضوع تناسب دارد با ولایتمداری و امانتداری مردم.

وی همچنین در مورد استیضاح وزیر علوم گفت: ایشان فردی است که در تمام دوره ها چه جنگ و چه در انقلاب سهامدار انقلاب بوده اما سهم خواه انقلاب نیست و باید از او حمایت شود. /924/د102/ج
 

ارسال نظرات