۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۲۱۶۹۵۱
نماینده خبرگان رهبری:

گرامیداشت شهدا نباید تبدیل به مراسم ترحیم اموات شود

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری خطاب به دولتمردان گفت: شهیدان رجایی و باهنر کم حرف، پرکار و خادم مردم بودند و بیش از آنکه اهل شعار باشند، مردان عمل بودند.
آيت الله شبستري در جلسه شوراي هماهنگي هفته دولت آيت الله شبستري نماينده مردم آذربايچان شرقي در مجلس خبرگان رهبري


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در نشست هم‌اندیشی مراسم گرامیداشت شهدای دولت و سالروز شهادت آیت الله مدنی که به همت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: شهید مدنی یکی از چهره های سرشناس مذهبی و سیاسی کشور بودند.


وی با اشاره به این‌که سوابق درخشان مبارزاتی آن عالم مجاهد افتخاری برای آذربایجان ولایت‌مدار محسوب می شود، خاطرنشان کرد: مردم انقلابی آذربایجان نباید 20 شهریور سالروز شهادت آیت الله مدنی را فراموش کنند، روزی که منافقان با کینه‌توزی تمام اقدام به ترور آن روحانی مجاهد و نستوه کردند.


امام جمعه تبریز با تأکید بر توجه عمیق به درس های فداکاری و ایثارگری شهید مدنی گفت: 35 سال پیش، در نخستین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی ایران منافقان وضعیت اسفناکی در کشور ایجاد کرده بودند که ترورهای فیزیکی و شخصیتی تنها گوشه‌ای از جنایات این گروهک‌های معاند و منحرف بود.


آیت الله شبستری با بیان این‌که این نظام به برکت ولایت فقیه و خون شهدا تثبیت شده است، تصریح کرد: باید قدرشنان و شکرگزار نعمت ولایت فقیه باشیم، اگر امروز شاهد ناامنی های گسترده در کشورهای مختلف و جنایات گروهک‌های تکفیری و افراطی همچون داعش در عراق و سوریه هستیم، باید قدر نعمت امنیت و انقلاب را بدانیم.


نماینده خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر ضرورت برگزاری مراسم و یادواره های گرامیداشت شهدا در سراسر نقاط کشور اظهار داشت: باید توجه داشت که مراسم گرامیداشت شهدا نباید مانند مراسم ترحیم اموات برگزار شود بلکه با تبیبن اندیشه های و سیره عملی شهدا جهت بهره مندی مردم و مسؤولان صورت پذیرد. 


وی هفته دولت را فرصت مناسبی جهت ارائه عملکرد دولت در یک سال گذشته و دستاوردهای 35 ساله انقلاب دانست و افزود: انتقاداتی که نسبت به دولت کنونی وجود دارد نباید به صورت تخریبی بیان شود بلکه توصیه می شود ضمن اشاره به دستاوردهای دولت در یک سال گذشته، انتقادات به صورت سازنده مطرح شود.


آیت الله شبستری شهیدان رجایی و باهنر را الگوهایی ارزشمند برای دولتمردان دانست و افزود: شهیدان رجایی و باهنر کم حرف، پرکار و خادم مردم بودند و بیش از آنکه اهل شعار باشند، مردان عمل بودند؛ اصل ساده زیستی و اخلاص در شهیدان رجایی، باهنر و آیت الله مدنی چشم گیر بود، البته ولایت پذیری مشخصه بارز این سه بزرگوار بوده است.


امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که نفوذ گروهک‌های منحرف و التقاطی به بدنه دولت در سال‌ های نخست انقلاب اسلامی با هدف براندازی نظام بوده است، گفت: بنی صدر خائن پس از کارشنکنی های فراوانی، شهید رجایی را به اکراه به عنوان نخست وزیر معرفی کرد، البته بعدها به دلیل اختلافات شدید اعتقادی، اندیشه های پلیدش آشکار شد و نتوانست در ایران بماند./935/پ202/ج

ارسال نظرات