۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۶
کد خبر: ۲۱۶۹۹۸
مدیرحوزه علمیه خواهران بیرجند:

مافیای پوشاک مهم ترین عامل رشد بی حجابی در کشور است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه خواهران نرجس بیرجند با بیان این که در بازارهای داخلی میزان لباس هایی که با نمادها و ارزش های اسلامی سازگار باشد، بسیار کم است، گفت: تا زمانی که در داخل کشور پوشاک و به ویژه پوشاک بانوان منطبق با الگوهای فرهنگی تولید نشود، ترویج اصول اعتقادی در رونق حجاب تاثیر چندانی نخواهد داشت.
پوشاک اسلامي

فاطمه صغری حجی پور، مدیر حوزه علمیه خواهران نرجس بیرجند در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، درباره عوامل رشد بی حجابی در کشور  گفت: صرف نظر از عومل اعتقادی که نقش مهمی در پایبندی بانوان به حجاب  و یا بی حجابی دارد، علت های ثانویه ای نیز در  رونق بی حجابی نقش داشته است که واردات بی رویه پوشاک به ویژه لباس های عریان و نیمه عریان از علت های بسیار مهم و تاثیر گذار محسوب می شود.

 

وی با بیان این که عده ای با هدف سودجویی هر نوع لباسی را بدون توجه به المان ها و نمادهای فرهنگی و اسلامی وارد کشور می کنند، افزود: متولیان فرهنگی باید با این افراد برخورد کنند. در حوزه واردات پوشاک، قوانین خاصی باید وضع شود تا هر کس نتواند به راحتی هر نوع لباس و پوشاکی را وارد کشور کرده و با استفاده از مانکن های رنگارنگ به فروش برسانند.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران نرجس بیرجند با بیان این که در بازارهای داخلی میزان لباس هایی که با نمادها و ارزش های اسلامی سازگار باشد، بسیار کم است، ادامه داد: تا زمانی که در داخل کشور پوشاک به ویژه پوشاک بانوان منطبق با الگوهای فرهنگی تولید نشود، ترویج اصول اعتقادی در رونق حجاب تاثیر چندانی نخواهد داشت.

 

 ترویج اصول و مبانی حجاب باید همراه با تولید و عرضه پوشاک مناسب باشد

 

حجی پور با بیان این که ترویج اصول اسلامی حجاب، نخستین اولویت نهادینه کردن فرهنگ حجاب در میان زنان است، تصریح کرد: تولید پوشاک اسلامی در کنار تبلیغات فرهنگی از دومین اولویت های نهادینه کردن فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه است که متاسفانه تاکنون در این زمینه فعالیت مهمی در کشور صورت نگرفته است.

 

وی با بیان این که دولت باید از طراحان و تولید کنندگان پوشاک اسلامی در کشور حمایت کند، افزود: متاسفانه تولید پوشاک ایرانی و اسلامی در کشور در حد یک شعار باقی مانده و در این زمینه هیچ اقدامی هدفمندی صورت نگرفته است. فعالیت انجام شده نیز در برابر پوشاک وارداتی و هجمه تبلغیاتی دشمنان اسلام بسیار ناچیز است.

 

مدیر حوزه علمیه نرجس بیرجند با اشاره  تنوع طلبی بانوان،خاطرنشان کرد: اگر طراحان و تولید کنندگان بتوانند لباسی تولید کنند که با سلیقه و فرهنگ ایران و اسلامی هماهنگ باشد به طور یقین با استقبال بانوان مواجه خواهند شد.

 

حجی پور ادامه داد: متاسفانه در کشور طراحی و تولید لباس معنایی ندارد و با وجود تعداد زیاد فارغ التحصیلان طراحی دوخت از دانشگاه ها تاکنون از استعداد این افراد استفاده نشده است و از سوی دیگر مدیران فرهنگی نیز اجازه واردات بی رویه پوشاک غیر اسلامی را به کشور داده اند.

 

وی مقابله با واردات بی رویه پوشاک و مانکن های غیر اسلامی را از اقدامات مهم و تاثیر گذار برای مقابله با بی حجابی عنوان کرد و افزود: تا زمانی که واردات پوشاک غربی بدون هیچ نظارتی در کشور ادامه داشته باشد انجام فعالیت های فرهنگی در حوزه حجاب و عفاف تاثیر چندانی نخواهد داشت./968/ت302/ب5

ارسال نظرات