۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۲
کد خبر: ۲۱۷۰۲۱
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران کاشان:

آزادگان برای دفاع از آرمان‌های نظام اسلامی تا پای جان ایستادند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران کاشان، گفت: آزادگان و جانبازانی که عضوی از اعضای بدن خود را در راه اسلام هدیه داده اند باید بیش از پیش متوجه قدر و منزلت و جایگاه خود باشند.
حجت الاسلام حسن انتصاريان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام حسن انتصاریان مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران کاشان سه شنبه شب در همایش آزادگان شهرستان کاشان و آران و بیدگل در باغ پرندگان کاشان، تعداد اسرای شهرستان کاشان را 185 نفر اعلام کرد و با اشاره به این که 12 نفر از اسرای شهرستان کاشان بیش از 100 ماه سابقه اسارت دارند یاد آور شد: اسرای شهرستان کاشان از 6 ماه تا 119 ماه سابقه اسارت در اردوگاه های رژیم بعث عراق را دارند.

 

وی با اشاره به این که در بین اسرای شهرستان کاشان عباسعلی منصوری و تقی خاکبار با 119 ماه بیشترین سابقه اسارت را دارند و حسین قدرت با 6 ماه کمترین سابقه اسارت را دارد یاد آورشد: 5 نفر اسرای شهرستان کاشان در اردوگاه های رژیم بعث عراق به شهادت رسیدند و 5 نفر از آزادگان این شهرستان نیز فوت شده اند.  

 

حجت اسلام انتصاریان در ادامه 26 مرداد ماه سال 69 سالروز بازگشت پیروزمندانه آزادگان سرافراز به میهمن اسلامی را گرامی داشت و گفت: همه ساله روز 26 مرداد ماه یاد آور روز بازگشایی قفس، روز شادمانی شهر و مردم، روز شادباش و تبریک و روز وصل و دیدار است.

 

وی همچنین سالروز بازگشت آزادگان به ایران را برگ زرین دیگری از تقویم باشکوه انقلاب اسلامی اعلام کرد و یاد آورشد: امروز که کشور در آسایش و امنیت کامل قرار دارد همه ما مدیون ایثارگری جوانان ایثارگری هستیم که در اردوگاه های رژیم بعث عراق در برابر شکنجه های دشمن مقاومت کردند.

 

حجت الاسلام انتصاریان افزود: جبهه های حق علیه باطل در طی 8 سال دوران دفاع مقدس، شاهد حضور مردان با ایمانی بود که با تأسی از سالار شهیدان امام حسین(ع) و در پرتو رهبری حکیمانه امام خمینی(ره) توانستند حماسه ای به یادماندنی و جاودانه از خود به یادگار بگذارند.

 

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران کاشان در ادامه با اشاره به این که آزادگان سرمایه های 8 سال دفاع مقدس هستند گفت: خداوند الطاف ویژه ای را به جانبازان و آزادگان سرافراز میهن اسلامی داده است که باید از آن به عنوان سرمایه عمر خود استفاده کنند.  

 

وی با اشاره به این که آزادگان بخشی از این دلیر مردان هستند که هنگام جهاد در کنار دیگر رزمندگان برای دفاع از اسلام و میهن اسلامی، اسیر دشمن شدند یاد آور شد: ذکر خاطراتی از این عزیزان که سالها در اسارت رژیم بعث عراق گرفتار بوده اند به مناسبت سالروز آزادی آنان یاد آور صبر و استقامت آنان برای دفاع از آزادی و آزادگی ملت بزرگ ایران است.

 

حجت الاسلام انتصاریان یاد آورشد: آزادگان سرافراز ایران در دوران اسارت برای پیروزی اسلام رنج‌ها، سختی‌ها و مصیبت‌های زیادی را تحمل کردند اما در برابر دشمن کوچکترین لغزشی نداشتند و پای آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی تا پای جان ایستادند.

 

لازم به ذکر است همایش بزرگ آزادگان شهرستان کاشان و آران و بیدگل با حضور آزادگان و خانواده های این دو شهرستان و برخی از مسؤولان شهرستان همراه با نمایش، خاطره گویی  و اشعاری طولانی از دوران اسارات در باغ پرندگان قمصر کاشان برگزارشد./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات