۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۲۱۷۰۶۹
مدیر کل اوقاف زنجان خبر داد؛

طرح بازسازی 100 امامزاده در دستور کار اوقاف زنجان

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه زنجان از بازسازی حرم 100 امامزاده در زنجان خبر داد و گفت: این بازسازی ها از 20 تا 100 درصد انجام شده است.
حجت الاسلام باقري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت‌الاسلام علی باقری، مدیر کل سازمان اوقاف و امور خیریه زنجان، امروز در جلسه هماهنگی اجرای فاز نخست طرح جامع بازسازی امامزاده سید ابراهیم(ع) زنجان، گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه زنجان هر سال مأموریت‌های مختلفی را اجرایی می‌کند که یکی از مهم ترین اقدامات انجامی از سوی اوقاف، طرح بازسازی امامزاده سید ابراهیم(ع) زنجان بوده است.

 

وی در ادامه با بیان این که پیکر مطهر بیش از 160 امامزاده در زنجان مدفون است اظهار داشت: در حال حاضر استان زنجان از نعمت وجود پیکر مطهر بیش از 160 امامزاده برخوردار است که طی سنوات گذشته اقدامات مختلفی در بازسازی و توسعه حرم این امامزادگان صورت گرفته است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه زنجان در ادامه از بازسازی حرم 100 امامزاده در زنجان خبر داد و تصریح کرد: طرح بازسازی و توسعه حرم مطهر 100 امامزاده در قالب ستاد احیای موقوفات و با تلاش اداره کل اوقاف در دستور کار قرار دارد که این بازسازی ها از 20 تا 100 درصد انجام شده و یکی از جدی ترین پروژه ها بازسازی امامزاده سید ابراهیم(ع) است.

 

حجت الاسلام باقری در ادامه خاطر نشان کرد: طرح توسعه حرم امامزاده سید ابراهیم(ع) زنجان به منظور جذب گردشگران بیشتر همچنین ایجاد فضای بیشتر برای حضور زائران دارای اهمیت بیشتری است که خوشبختانه در مراحل قبل مشارکت خیرین در طرح بازسازی بسیار تأثیرگذار بود.

 

وی در ادامه به کارهای انجام شده در بازسازی امامزاده سید ابراهیم(ع) اشاره کرد و گفت: در فاز نخست بازسازی با اجرای طرح توسعه امامزاده سید ابراهیم(ع)، 350 هزار متر مربع به فضای این حرم افزوده شد که امیدواریم در فاز جدید نیز با مشارکت خیران بتوانیم طرح توسعه را به نحو احسن اجرایی کنیم.

 

این مسؤول در ادامه افزود: تا سال گذشته نیز حرم 49 امامزاده در استان زنجان مرمت شده‌ است که هدف از همه این بازسازی و مرمت‌ها، استفاده از فضای حرم امامزادگان به عنوان مکان‌های مذهبی و دینی است، از این رو همانطور که مقام معظم رهبری فرموده اند امامزادگان نقش کلیدی در ترویج معارف دینی و احیای ارزش‌های اسلامی دارند و باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه زنجان در ادامه با اشاره به اقدامات سازمان اوقاف زنجان برای عمل به رهنمودهای رهبر انقلاب تأکید کرد: پس از تدوین برنامه‌های سازمان اوقاف و به تبع آن اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در راستای تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری اقدامات راهبردی در این خصوص انجام داده است که خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌های انجام شده سالانه برنامه‌های مختلف فرهنگی در این زمینه اجرایی می‌شود.

 

وی در پایان گفت: هدف از اجرای همه این برنامه‌های مناسبتی و فرهنگی مقابله با جنگ نرم دشمنان و شبیخون فرهنگی است. /949/پ202/ب4

ارسال نظرات