تأمین محتوای فرهنگی؛ راهبرد مقابله با تهاجم غرب

حجت الاسلام حمید جلالی، مدیر مرکز فرهنگی تبلیغی آیندهسازان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمن، شبهات و تولیدات ناسالم فرهنگی که دانشآموزان را تهدید میکند، تأمین محتوای فرهنگی مناسب و معرفی محصولات مفید و به روز را مهمترین راهبرد مقابله با این تهاجم فرهنگی عنوان کرد.
وی با بیان اینکه بانکی از محصولات مناسب برای دانشآموزان در عرصههای مختلف کتاب، فلش کارت، نرم افزار و بازیهای یارانهای در مرکز فرهنگی تبلیغی آیندهسازان تشکیل شده است، گفت: شعار ما محصولات خوب برای بچههای خوب است.
مدیر مرکز فرهنگی تبلیغی آینده سازان، اظهار داشت: کارشناسان این مرکز پس از رصد قرار دادن بازار و مشاهده محصولات مناسب، آنها را در یک نظام ارزیابی دقیق بررسی میکنند و به آنها درجه کیفی اختصاص میدهند که در یک بانک اطلاعات ذخیره شده و در اختیار شبکه اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان قرار داده میشود.
وی با بیان اینکه تمام فعالیتهای مرکز فرهنگی تبلیغی آیندهسازان ذیل یک منظومه فکری تربیتی نوجوان انجام میشود، خاطرنشان کرد: دانش آموزی که وارد اتحادیه میشود بر اساس یک سیر منظم تربیتی حرکت میکند که در این زمینه فعالیتهای خوبی نیز صورت گرفته است.
وی افزود: با مشارکت جامعه الزهرا، واحد خواهران مرکز آیندهسازان در این مرکز حوزوی مستقر شده است و دورههای خاص مقدماتی و تکمیلی را ویژه خواهران طلبه برگزار میکند تا با حضور در مدارس کشور به فعالیتهای فرهنگی بپردازند.
حجتالاسلام جلالی با بیان اینکه هیچ اعزامی بدون آموزش طلاب، توسط مرکز صورت نمیگیرد، اظهار داشت: طلابی که از سوی این مرکز و براساس فراخوان آموزش، اعزام میشوند آموزش لازم را دیده و امتیاز مطلوب را کسب کردهاند.
وی گفت: بسیاری از افرادی که در مرکز فرهنگی تبلیغی آیندهسازان آموزش میبینند افزون بر حضور در این مرکز در بسیاری از مجموعههای فعال در حوزه تبلیغ دانشآموزی در سراسر کشور مشغول به فعالیت میشوند./1330/ت302/ی