۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۲۱۷۱۴۳

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌ شرقی

خبرگزاری رسا ـ تشییع پیکر پاک شهید پیغامی در بستان آباد و ارسال ۱۵۰۰ اثر به جشنواره عکس رضوی تبریز از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، پیکر پاک و مطهر شهید بهنام پیغامی که در درگیری اخیر با اشرار مسلح به شهادت نایل آمده است، امروز با حضور گسترده مردم در شهرستان بستان آباد بر دوش مردم تشییع شد.


شهید پیغامی پیکر پاک این شهید بر دستان مردم شهید پرور بستان آباد از خیابان اصلی این شهرهمراه با شعارهایی در حمایت از آرمان های انقلاب اسلامی و شهیدان تا میدان انقلاب بستان آباد تشییع و سپس نماز میت به امامت سید رضا رضوی امام جمعه این شهر اقامه شد.


گفتنی است، پیکر این شهید بعد از اقامه نماز به روستای زیرکان زادگاه آن برای خاک سپاری انتقال یافت. پیکر مطهر این شهید در کنار مزار مادرش که 20 روز قبل بر اثر بیماری در گذشته بود، به خاک سپرده شد.


جشنواره فرهنگی دانشجو معلمان کشور در تبریز آغاز شد


سید کامران میرمعینی، معاون امور فرهنگی دانشگاه فرهنگیان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیست و چهارمین جشنواره دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان کشور در پردیس فاطمه الزهرا(س) تبریز آغاز به کار کرد.


وی با بیان این‌که جشنواره 24 ویژگی هایی دارد که آن را نسبت به سال های گذشته و مسابقات گذشته متمایز کرده است، ادامه داد: با شکل گیری دانشگاه فرهنگیان امسال برای اولین بار مسابقات فرهنگیان تبدیل به جشنواره شده و در اولین گام تعداد رشته ها از 15 به 23 رشته افزایش یافته است.


رییس پردیس فاطمه الزهرا (س) تبریز نیز با بیان این‌که 200 شرکت کننده از 62 پردیس کشور در این جشنواره حضور دارند، افزود: این مسابقات در 23 رشته شعر، داستان نویسی، سخنوری، تحقیق و پژوهش، مقاله نویسی، تولید نرم افزار، تولید بازی های رایانه ای، وبلاگ نویسی، نشریه دانشجویی، نقاشی، خوشنویسی، عکاسی، نشانه، کاریکاتور، طراحی، پوستر، تذهیب، معرق، نمایشنامه نویسی، فیلمنامه نویسی، سرود و فیلم کوتاه(نماهنگ) برگزار می شود.


گفتنی است، بیست و چهارمین جشنواره دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان کشور 28 و 29 مرداد ماه جاری در پردیس فاطمه الزهرا(س) تبریز در حال برگزاری است.


ارسال 1500 اثر به جشنواره عکس رضوی


تاکنون بیش از 1500 اثر به دبیرخانه چهارمین جشنواره عکس امام رضا(ع) در آذربایجان شرقی ارسال شده است.


علی‌اکبر صفی‌پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی استقبال از جشنواره عکس رضوی را مناسب ارزیابی کرد و گفت: با توجه به ارسال پیامک به شرکت‌کنندگان سال‌های قبل، تعدادی از آنها نیز در جشنواره شرکت کرده اند. اینگونه نیست که تنها عکاسان تازه کار در جشنواره شرکت داشته باشند و ما شاهد شرکت عکاسان حرفه ای نیز در جشنواره هستیم.


به گفته وی زیارت، حرم مطهر رضوی و آثار و ابینه ها و امام‌زادگان، وقف، فرهنگ وقف، یاران و اصحاب حضرت امام رضا(ع)، جلوه‌های مشهدالرضا، زائران و مجاوران، شفایافتگان، شیفتگان و دلدادگان حضرت و جلوه‌های فرهنگ رضوی در خارج از کشور محورهای این جشنواره بودند که از طریق پست به دبیرخانه ارسال شدند.

 

صفی پور از برگزاری نمایشگاه شامل آثار برتر جشنواره در دهه کرامت خبر داد و گفت: کتاب نفیسی نیز از آثار برگزیده جشنواره چاپ و به کلیه عکاسانی که آثارشان  به نمایشگاه راه یافت اهدا می شود، هشت نفر برگزیده خواهیم داشت که جوایز آنها علاوه بر لوح تقدیر به ترتیب 25 میلیون ریال، 20 میلیون ریال، 15 میلیون ریال، 12 میلیون ریال، 10 میلیون ریال، 8 میلیون ریال، 7 میلیون ، و 6 میلیون ریال است.

 

عضویت عطاالله هاشمی در شورای فرهنگی، اجتماعی احیای دریاچه ارومیه


اسماعیل جبارزاده، استاندار استان آذربایجان شرقی در حکمی عطااله هاشمی رییس هیأت مدیره نظام صنفی کشاورزی استان آذربایجان شرقی را به عضویت در شورای استانی فرهنگی،اجتماعی احیای دریاچه ارومیه  منصوب کرد.


دربخشی از این حکم آمده است : به استناد مصوبه نهمین جلسه کمیته راهبری ستاد احیای دریاچه ارومیه وتشکیل شورای استانی فرهنگی، اجتماعی احیای دریاچه، بدینوسیله جنابعالی را به عنوان "عضو شورای استانی فرهنگی،اجتماعی احیای دریاچه ارومیه" منصوب می نمایم. امید است با اتکال به خداوند متعال حداکثر تلاش را برای احیای دریاچه ارومیه مطابق با شرح وظایف مصوب شورای مذکور بعمل آورید.


اعضای هیأت مدیره نظام صنفی کشاورزی استان، انتخاب شایسته عطاالله هاشمی را به عنوان "عضو شورای استانی فرهنگی،اجتماعی احیای دریاچه ارومیه" تبریک و تهنیت می گوید و از خداوند متعال توفیق روز افزون را درخدمت به مردم استان و بویژه بخش کشاورزی استان مسئلت می نماید.


برگزاری یادواره بزرگ شهدا همزمان با هفته نکوداشت تبریز


احمد زارعی مسؤول کمیته ایثارگران هفته نکوداشت تبریز گفت: همزمان با هفته نکوداشت تبریز، یادواره بزرگ شهدای این شهر نیز به عنوان یکی از برنامه ای جنبی این هفته برگزار خواهد شد. بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته در این مراسم 10 نفر از مادران، فرزندان نخبه و جانبازان هفتاد درصد که تاکنون از آنان تجلیل نشده است، مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.


وی ادامه داد: در همایش بزرگ شهیدای تبریز استاد کلامی زنجانی از شاعران اهل بیت عصمت و طهارت به عنوان میهمان ویژه حضور خواهد داشت و محسن ایران زاده نیز به عنوان خاطره گو به ذکر خاطراتی از دوران دفاع مقدس خواهد پرداخت.


گفتنی است، هفته نکوداشت تبریز از 22 تا 27 شهریور سالجاری همراه با برنامه های متعدد فرهنگی و هنری در این کلانشهر برگزار خواهد شد./935/پ203/ب4

ارسال نظرات