۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۲۱۷۱۴۴

چند خبر کوتاه از سیستان و بلوچستان

خبرگزاری رسا ـ شرکت بیش از ۴۰۰ نفر در کلاس های قرآنی اداره تبلیغات اسلامی هیرمند، بازدید مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان از مساجد زابل، برگزاری مراسم سوگواری سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در هیرمند و دیدار مدیرکل اوقاف سیستان و بلوچستان با امام جمعه زابل، عناوین خبرهای کوتاه منطقه سیستان است.
خبر کوتاه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زابل، حجت الاسلام جانعلی ظریف صیادی، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان هیرمند از شرکت بیش از ۴۰۰ نفر در کلاس های قرآنی در فصل تابستان خبر داد.
 
وی، با اعلام این خبر گفت: این افراد در ۱۵ کلاس آموزشی که شامل آموزش قرآن در رشته های مختلف روخوانی، روانخوانی، مفاهیم و ترجمه قرآن، فصیح خوانی تجوید شرکت می‌کنند.
 
حجت الاسلام ظریف صیادی افزود: مربیان کلاس‌های مذکور شامل روحانیان مستقر و طرح هجرت و مربیان قرآنی آموزش قرآن در رشته های مختلف می باشند.
 
بازدید مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان از مساجد زابل
 
حجت الاسلام اسماعیل تدینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان در بازدید از برخی مساجد شهرستان زابل با هیئت امنای این مساجد دیدار و گفتگو کرد.
 
در این بازدید که رییس اداره اوقاف زابل و معاونت اقتصادی و بهره وری اوقاف استان نیز حجت الاسلام اسماعیل تدینی را همراهی می کردند، به تعدادی از مساجد منطقه کمک مالی اعطاء شد.
 
همچنین در دیدار با هیأت امنای مساجد در خصوص برنامه های فرهنگی و عمرانی مساجد بحث و تبادل نظر شد.
 
مراسم سوگواری سالروز شهادت امام جعفر صادق در هیرمند برگزار می شود
 
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان هیرمند از برگزاری سوگواری عمومی در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در این شهرستان خبر داد.
 
حجت‌الاسلام جانعلی ظریف صیادی، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان هیرمند، با بیان اینکه، برگزاری مراسم سوگواری امام صادق (ع) بعنوان رییس مذهب جعفری و بنیانگذار فقه شیعه از اهمیت بالایی برخوردار است، اظهار داشت: باید کاری در خور شأن آن امام والامقام انجام داد، زیرا برگزاری مراسم سوگواری و عزاداری نوعی پایبندی به ولایت است.
 
وی افزود: اداره تبلیغات اسلامی، دفتر امام جمعه و هیأت امنای مساجد برگزار کننده مراسم اصلی سوگواری و عزاداری در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) خواهند بود.
 
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی هیرمند، خاطرنشان کرد: این مراسم با تجمع امت مؤمن و خداجوی شهرستان هیرمند در روز جمعه ۳۱ آبان ماه برگزار می شود و با حرکت دستجات سینه زنی به سمت مصلی نمازجمعه، عزاداران از محضر خطیبان و سخنرانان مدعو بهره مند خواهند شد.
 
 
دیدار مدیرکل اوقاف سیستان و بلوچستان با امام جمعه زابل
 
مدیرکل اوقاف سیستان و بلوچستان و امام جمعه زابل با هدف بررسی وضعیت موقوفات و بقاع متبرکه سیستان دیدار و گفتگو کردند .
 
حجت الاسلام اسماعیل تدینی، مدیرکل اوقاف سیستان و بلوچستان، در دیدار با حجت الاسلام علی اکبر کیخا، گفت: سیستان با مرکزیت شهر زابل با جمعیت قابل توجه و وجود شهرها و روستاهای بسیار زیاد یکی از مهمترین مناطق استان می باشد و از پیشینه بسیار ارزشمند و پر افتخاری در دوران قبل و بعد از اسلام برخوردار است.
 
وی افزود: خشکسالی و وضعیت بحرانی آب در منطقه سیستان و وجود طوفان های مداوم اوقاف استان را بر آن داشته است که با توجه ویژه به وضعیت موقوفات سیستان سعی در کمک رسانی و کمک به معیشت مردم داشته باشد.
 
در ادامه حجت الاسلام اسماعیل تدینی، هدف اصلی این دیدار را بررسی وضعیت موقوفات و بقاع متبرکه منطقه سیستان با هدف کمک رسانی و کمک به معیشت مردم عنوان کرد./1311/پ203/ب4
ارسال نظرات