۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۳
کد خبر: ۲۱۷۱۴۵
با نام نقش ماندگار رادیو در این دوران؛

گزارشی از نشست بازخوانی عملکرد رادیو در دوران دفاع مقدس

خبرگزاری رسا ـ نشست هماهنگی معاونت صدا برای برگزاری مراسم هفته دفاع مقدس در این رسانه با حضور محمدحسین صوفی، معاون صدا، حمید شیخ محمدی، مدیر رادیو ایران، جمعی از مدیران و برنامه‌سازان رادیو در سالن جلسات معاونت صدا برگزار شد.
دفاع مقدس
به گزارش خبرگزاری رسا، رادیو یکی از مهم ترین و خطیرترین نقشهای اطلاع رسانی را رد طول دوران هشت سال دفاع مقدس بر عهده داشت.
محمد حسین صوفی، معاون صدای رسانه ملی در نشست برنامه ریزی برای تولید برنامه های ویژه هفته دفاع مقدس گفت: معاونت صدا در سی و چهارمین سالگرد دفاع مقدس قصد بازخوانی و واگویی عملکرد رادیو در دوران دفاع مقدس با نام نقش ماندگار رادیو در این دوران را دارد.
وی در ادامه با بیان اینکه رادیو در دوران هشت سال دفاع مقدس با بیان حماسه ها، ایثارگری ها و رشادت‌های رزمندگان تلاش ویژه داشت، تصریح کرد: این رسانه در دوران دفاع مقدس به عنوان پل ارتباطی مردم و رزمندگان توانست دلاوری ها، حماسه آفرینی‌ها و مقاومت رزمندگان را برای مردم در پشت جبهه بیان کند. از سوی دیگر در جبهه حق علیه باطل با پخش برنامه های ویژه و بیان تلاش خانواده ها و مردم برای تجهیز و ارسال ملزومات به جبهه ها و دعای مردم برای پیروزی رزمندگان روحیه آنها را تقویت می کرد و از طریق این رسانه بود که رزمندگان در جبهه ها از صبوری خانواده ها و در عین حال از رشادت‌ و پیروزی و جانفشانی رزمندگان مطالع می شدند.
صوفی رادیو را رسانه همراه با مردم و رزمندگان در دوران دفاع مقدس دانست و اظهار داشت: این رسانه در هفته دفاع مقدس همایش نقش رادیو در دوران دفاع مقدس را برای بازخوانی فعالیت ها و اقدامات رادیو، با بازگویی آنچه در آن دوران انجام داده است، برگزار نموده و تلاش دارد تا فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه دارد.
معاون صدای رسانه ملی همچنین یادآور شد: سعی داریم تا با برگزاری این مراسم علاوه بر بیان اقدامات رادیو در زمان هشت سال دفاع مقدس، نقش این رسانه را در تبادل اطلاعات و به عنوان راه ارتباطی آسان و موثر در آن زمان بازبینی کنیم.
صوفی با اشاره به توانایی رادیو در انتقال مفاهیم گفت: رسانه رادیو با تلفیق هنر و صدا در دوران هشت سال دفاع مقدس توانست شادی و پیروزی رزمندگان را به مردم منتقل کرده و از طریق امواج روحیه رزمندگان را تقویت کند. این رسانه همچنین دعا برای مقاومت رزمندگان از سوی مردم را اطلاع رسانی کرده و  حس خاصی را به مخاطب منتقل می کرد.

 وی در ادامه به برنامه های شبکه های رادیویی در هفته دفاع مقدس و مراسمی که به همین مناسبت از سوی معاونت صدا برگزار می شود اشاره کرد و گفت: رادیو در هفته دفاع مقدس بازآفرینی آن زمان را در دستور کار خواهد داشت. توجه به نمایش های رادیویی با موضوع دفاع مقدس و رادیو؛ توجه به ارزش های فرهنگی دفاع مقدس و دعوت از فیلم نامه نویسان و داستان نویسان این حوزه از دیگر برنامه هایی است که معاونت صدا تدارک دیده است./1327/د101/س

ارسال نظرات