۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۱
کد خبر: ۲۱۷۱۴۸
آیت الله شبستری:

دستاوردهای ایران اسلامی نشأت گرفته از فرهنگ عاشورا است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر این که دستاوردهای انقلاب اسلامی نشأت گرفته از فرهنگ عاشورا و مکتب سید الشهدا(ع) است، گفت:‌ مادامی که فرهنگ ایثار و شهادت وجود دارد، دشمنان هیچ غلطی نمی توانند بکنند.
آيت الله مجتهدشبستري


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در جلسه هماهنگی همایش ملی « نقش آذربایجان در انقلاب اسلامی » اظهار داشت: پس از ورود اسلام به آذربایجان، علاوه بر غیرت ذاتی و ملی، غیرت دینی هم افزوده شد و همین مسأله عامل جریان های بزرگ در کشور بوده است.


وی با بیان این‌که غیرت مردم آذربایجان ریشه دیرینه دارد، متون تاریخی سرشار از رشادت های مردم این مرز و بوم در حراست و پاسداری از وطن است، تصریح کرد: نگاهی به تاریخ ایران اسلامی نشان می دهد که مردم آذربایجان و تبریز همواره یک پای جریان های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی کشور بوده اند.


نماینده خبرگان رهبری ادامه داد: مردم آذربایجان در تاریخ معاصر و به ویژه در جریان مشروطیت و انقلاب اسلامی جریان ساز بوده اند، در حقیقت با وقوع قیام 29 بهمن سال 56 مردم تبریز بود که جریان کشوری انقلاب اسلامی راه اندازی و مهیا شد، پس از این قیام تاریخی بود که حلقه های گرامیداشت شهدای انقلاب متصل به 22 بهمن سل 1357 شد.


آیت الله شبستری با بیان این‌که مردم آذربایجان پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در ولایت‌مداری و مقابله با فتنه های دشمنان یکه‌تاز میدان بوده اند، گفت: مردم آذربایجان در تمامی مقاطع نظام اسلامی پشتیبان ولایت و انقلاب بوده اند و در صحنه های مختلف حضوری پر رنگ داشته اند.


وی با تأکید بر این‌که انقلاب اسلامی ایران با مشارکت همه ملت ایران با رهبری مرجعیت آگاه و مجاهد به پیروزی رسیده است، گفت: انتظار داریم این همایش بین المللی بیانات امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص مردم آذربایجان را گردآوری کرده و به صورت متمرکز در یک کتاب چاپ کنند.


امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این‌که تداوم انقلاب اسلامی نیز با مشارکت همه اقشار جامعه و حضور در صحنه ملت ممکن خواهد بود، خاطرنشان کرد: برگزاری هر چه باشکوه تر این همایش گامی در جهت تکریم بصیرت ولایی مردم تبریز و آذربایجان است.


نماینده خبرگان رهبری ولایت‌مداری و عمل در لحظه را دو شرط مهم برای مقابله با توطئه های روزافزون دشمنان نظام اسلامی دانست و گفت: این انقلاب با پیروی از مکتب حضرت سیدالشهدا(ع) به پیروزی رسیده و مادامی که فرهنگ ایثار و شهادت وجود دارد، دشمنان هیچ غلطی نمی توانند بکنند./935/پ203/ج

ارسال نظرات