۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۱
کد خبر: ۲۱۷۱۸۵
رییس اداره امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان:

دوران امامت امام صادق عصر شکوفایی معارف اهل بیت است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، گفت: دوران امامت ششمین پیشوای شیعیان و رییس مذهب جعفری(ع)، عصر شکوفایی معارف اهل بیت(ع) است.
حجت الاسلام امير ارزاني،رييس امور مبلغان دفتر تبليغات اسلامي اصفهان

حجت الاسلام امیر ارزانی رییس اداره امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با اشاره به ایام سوگواری شهادت رییس مذهب جعفری(ع) گفت: دوران سی و چهار ساله امامت امام صادق(ع)، عصر شکوفایی معارف اهل بیت(ع) بود.

 

وی با اشاره به این که امام صادق(ع) در این دوران از اختلافات بنی امیه و بنی عباس و اشتغال آن ها به خودشان، نهایت بهره را بردند تصریح کرد: امام صادق(ع) با توجه به نیاز شدید جامعه آن زمان و آماده بودن زمینه اجتماعی، با ایجاد یک حوزه وسیع علمی و دینی، به تربیت شاگردان بسیاری در زمینه های مختلف علمی و مذهبی پرداختند.

 

رییس اداره امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان عده شاگردان معروف این امام را تا چهار هزار نفر و مجموع آن ها را تا 12 هزار نفر دانست و ابراز داشت: آن حضرت ضمن مبارزه با شبهات مسموم بدعت گزاران، اسلام نام محمّدی را از زیر حجاب تیره و تار اسلام بنی امیه و بنی عباس بیرون آوردند.

 

حجت الاسلام ارزانی ادامه داد: به همین خاطر دوران امامت آن حضرت را عصر شکوفایی معارف اهل بیت(ع) و عصر شکوفایی دانش، فقه، کلام، مناظره، حدیث و روایت و در آن سوی، عصر مقابله با بدعت ها، گمراهی ها و گسترش مذهب های مختلف نامیدند.

 

وی با اشاره به فرا رسیدن ایام شهادت امام جعفر صادق(ع) اظهار داشت: باید تلاش کنیم تا برنامه‌های ویژه شهادت امام جعفر صادق(ع) با کیفیت بالایی برگزار شود.

 

حجت الاسلام ارزانی در ادامه به ویژگی‌های خاص و منحصر به فرد شخصیت امام صادق(ع) در ابعاد مختلف اشاره کرد و افزود: شاگردانی که تربیت یافته مکتب حضرت امام جعفر صادق(ع) هستند به عنوان سکاندار علوم دینی نقش آفرینی کردند.

 

رییس اداره امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: در واقع شخصیت بی نظیر و علمی امام جعفر صادق(ع) زمینه پویایی علمی مسلمانان را فراهم کرد.

 

حجت الاسلام ارزانی ادامه داد: حرکت علمی رییس مذهب تشیع در راه اندازی مکتب خانه و تربیت شاگردان ممتاز موجب ترویج آموزه های اسلامی و چراغ هدایت جوامع بشری بوده است.

 

وی با بیان این که گرامیداشت شعائر دینی و ایام مناسبت های دینی و انقلابی سرلوحه برنامه‌های ما قرار دارد تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم با بهره گیری از فرهنگ ائمه اطهار(س) در امر احیاء امر به معروف و نهی از منکر، توسعه و ترویج فعالیت دینی و مقابله با انحرافات فکری گام برداریم.

 

این پژوهشگر علوم دینی با بیان این که مسلمانان در سده های اول تا چهارم هجری از نظر فکری و علمی به عنوان پیشتاز جهان محسوب می شدند، گفت: در این مقطع شاهد اوج گیری رشد فکری مسلمانان و تألیفات گسترده عقلی و نقلی هستیم که زمینه را برای چیرگی فکری و علمی مسلمانان بر جهان فراهم کرد.

 

وی در پایان گفت: در این مقطع بیشترین تأثیر علمی در جهان اسلام متعلق به امام جعفر صادق(ع) رییس فقه جعفری و پدر بزرگوارش امام محمد باقر(ع) است که توانستند با رویکردی کاملا زیربنایی به رشد و گسترش مبانی اسلام ناب محمدی که برگرفته از سرچشمه فیض الهی بود همت بگمارند./939/ت302/ب4

ارسال نظرات