۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۸
کد خبر: ۲۱۷۱۹۷
در کاشان؛

همایش تکریم خادمان و فعالان قرآنی طرح ملی تلاوت نور برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مدیر امور مساجد شهرستان کاشان گفت: شهرستان و چهار بخش مرکزی، قمصر، نیاسر و برزک دارای 535 مسجد است که از این تعداد 235 مسجد در شهرستان کاشان و حومه است.
حجت السلام رحمت الله نوروز زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، حجت السلام رحمت الله نوروز زاده مدیر امور مساجد شهرستان کاشان چهارشنبه شب در همایش تکریم خادمان و فعالان قرآنی طرح ملی تلاوت نور در تالار فرهنگ کاشان گفت: از 235 مسجد کاشان و حومه 85 درصد آن ها سه وعده نماز جماعت در آن برگزار می شود و 15 درصد از مساجد شهرستان کاشان نماز جماعت صبح در آنها برگزار نمی شود.

 

وی با اشاره به توصیه ها و تأکیدات آیت الله نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان مبنی بر احیای نماز جماعت صبح در تمامی مساجد شهرستان کاشان یاد آورشد: برگزاری نماز های جماعات مساجد شهرستان کاشان از 45 درصد در سال 90 به 85 درصد در سال جاری افزایش یافته است.

 

حجت الاسلام نوروز زاده با اشاره به این که در حال حاضر350 امام جماعت در سطح شهرستان کاشان فعالیت دارند افزود: امور مساجد شهرستان کاشان تلاش می کند تا پایان سال جاری نماز جماعت هر سه وعده  را در تمامی مساجد شهرستان کاشان و حومه برگزار شود.

 

 

وی یاد آورشد: 45 درصد مساجد شهرستان کاشان دارای کانون های فرهنگی فعال و  83  درصد مساجد دارای پایگاه بسیج هستند و بیش از  69 درصد مساجد شهرستان کاشان دارای فعالیت هیأت مذهبی هستند و اکثر پایگاه های هیئت ها ی مذهبی در داخل مساجد است.

 

به گفته وی مساجد شهرستان نیروی لازم برای فعالیت های هیئت امنای مساجد، هیئت های مذهبی، پایگاه بسیج، کانون فرهنگی و انجمن های مساجد را در اختیار دارد که این امر بیانگر فعال بودن و پویا بودن مساجد شهرستان کاشان است.

 

مدیر امور مساجد شهرستان کاشان در ادامه از تشکیل و آغاز فعالیت های شوراهای ائمه جماعات مناطق مختلف شهرستان کاشان با هدف همکاری و تعامل بین ائمه جماعات و مدیران دستگاه های اجرایی  این شهرستان خبرداد و گفت: شهرستان کاشان و حومه دارای 25 منطقه است و هر منطقه ای 15 نفر ائمه جماعات دارند که 5 نفر از ائمه جماعات مناطق 25 گانه در شورای مرکزی تحت عنوان شورای منطقه فعالیت دارند.

 

حجت الاسلام نوروز زاده با اشاره به این که از هر شورا یک نماینده در شورای مرکزی عضویت دارد یاد آورشد: اعضای شورای مرکزی ماهیانه میزبان یکی از مسؤولین دستگاه های اجرایی در یکی از محلات شهرستان هستند تا مطالبات، مشکلات فرهنگی، اجتماعی و... محله را بررسی و توسط مسؤول دستگاه اجرایی مربوطه پیگیری و برطرف شود.

 

به گفته وی سراهای محله در مساجد محلات شهرستان توسط شهرداری کاشان به پیشنهاد شوراهای ائمه جماعات این شهرستان برای رفع مشکلات و مطالبات مردمی محلات تأسیس شده است.  

 

مدیر امور مساجد شهرستان کاشان در ادامه 35 مسجد شهرستان کاشان را جزو اماکن تاریخی و تحت نظات اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام کرد گفت: مسجد جامع کاشان  در خیابان بابا افضل محل برگزاری اولین نماز جمعه این  شهرستان به امامت علی بن باقر(ع) یکی از مساجد تاریخی با 850 سال قدمت مربوط به قرن های اولیه اسلامی است که از دیگر بناهای تاریخی کاشان قدمت بیشتری دارد.

 

حجت الاسلام نوروز زاده یاد آورشد: مسجد جامع کاشان دارای مناره آجری زیبایی است که دارای کتیبه آجری به خط کوفی ودارای تاریخ 466 ه.ق است که نشان دهنده اهمیت و اعتبار مسجد در دوره سلجوقیان است.

 

لازم به توضیح است همایش تکریم خادمان و فعالان قرآنی طرح ملی تلاوت نور از شهرستان‌های منطقه سه استان اصفهان (کاشان، نطنز و آران و بیدگل) با تجلیل از 32 خادم و فعال قرآنی چهار شنبه در تالار فرهنگ شهرستان کاشان برگزار شد./1307/پ202/ب

ارسال نظرات