۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۴
کد خبر: ۲۱۷۲۰۱
حسین رویوران:

مقاومت معادلات منطقه را بهم زده است/ تسلیح کرانه باختری صدمات جبران ناپذیری به صهیونیست ها وارد می کند

خبرگزاری رسا ـ کارشناس بین المللی غرب آسیا با بیان این که تسلیح مقاومت سبب برهم زدن معادلات اسرائیل در جنگ با غزه شد، گفت: تحقق راهبرد تسلیح کرانه باختری با آن موقعیت ویژه، صدمات جبران ناپذیری به صهیونیست ها وارد خواهد کرد.
حسين رويوران کارشناس مسائل خاورميانه حسين رويوران کارشناس مسائل خاورميانه با موضوع فلسطين

حسین رویوران، کارشناس بین المللی غرب آسیا، در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، مسلح شدن مقاومت در برابر رژیم جنایتکار صهیونیستی را سبب برهم زدن معادلات منطقه دانست و اظهارداشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی تفکر وحدت مسلمانان در جهان شکل گرفت که تضاد با اسرائیل را تعریف می کرد و در راستای این تفکر راهکار تسلیح مقاومت به عنوان مؤثرترین راهکار، مورد توجه قرار گرفت.

کارشناس مسائل غرب آسیا در ادامه به راهبرد های جمهوری اسلامی ایران درباره فلسطین پرداخت و تأکید کرد: پس از انقلاب اسلامی دو پروژه مطرح شد، یکی تغییر تضاد امت های مسلمان با اسرائیل جنایتکار بود که این هدف با برگزاری روز قدس محقق شد و دیگری حمایت ایران از تسلیح مقاومت بود که در لبنان و فلسطین به عنوان یک الگوی عملی در مقابل گفتمان صلح با اسرائیل شکل گرفت که امروز شاهد برهم زدن معادلات منطقه از سوی جبهه مقاومت هستیم.

وی در ادامه بیان داشت: امروز ما شاهد تظاهرات سراسری مسلمانان جهان در حمایت از مردم فلسطین هستیم که این مسأله نتیجه تلاش های جمهوری اسلامی ایران در سه دهه گذشته را نشان می دهد.

استاد دانشگاه و کارشناس مسائل غرب آسیا درباره آینده تحولات فلسطین گفت: معادله رویارویی با رژیم اشغالگر صهیونیستی دچار تحول شده و این تحولات در جنگ غزه قابل مشاهده است.

رویوران در ادامه مهم ترین راهبرد اساسی در منطقه را تسلیح کرانه باختری دانست و اظهارداشت: نوار غزه با تراکم جمعیت یک میلیون و 500 هزار نفری، مساحتی در حدود 362 کیلومتر مربع دارد، این در حالی است که کرانه باختری با دو برابر وسعت و جمعیت نسبت به باریکه غزه، دارای بلندی های بسیار و راه های ارتباطی گسترده ای است.

 وی در ادامه سخنان خود درباره اهمیت موقعیت استراتژیک کرانه باختری و ترس رژیم غاصب اسرائیل از مسلح شدن مردم در این منطقه گفت: کارشناسان نظامی همواره کرانه باختری را به عنوان پهلوی آسیب پذیر صهیونیست ها می نامند که می تواند صدمات جبران ناپذیری را  به اسرائیل وارد کند، به همین سبب صهیونیست ها با شهرک سازی های بسیارگسترده برای تصرف این منطقه تلاش می کنند.

کارشناس  غرب آسیا با مقایسه راهبرد مقاومت با دیگر راهبردهای به کار رفته در فلسطین، بیان داشت: فلسطینی ها تا کنون راه های بسیاری را مانند راهبرد دولت های عربی و تفکرات چریکی چپ گرای سازمان آزادی بخش اسلامی فلسطین را آزموده اند، اما فقط مقاومت توانسته حقوق از دست رفته مردم مظلوم فلسطین را جبران کند.

رویوران با اشاره به رابطه جمهوری اسلامی ایران با گروه های جهادی و فلسطینی گفت: جمهوری اسلامی ایران از همه گروه های جهادی که برای مقابله با اسرائیل دست به اسلحه برده اند حمایت کرده و هرگز از حمایت مردم مظلوم فلسطین دست بر نخواهد داشت./9462/ت302/ج

ارسال نظرات