۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۲۱۷۲۲۰

گردهمایی ائمه جماعات مساجد تبریز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ گردهمایی مشترک ائمه جماعات، هیأت امنا و فرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج مساجد و محلات شهرستان تبریز برگزار شد.
گردهمايي روحانيان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سردار حسین بهشتی، رییس سازمان بسیج مساجد و محلات کشور شب گذشته در گردهمایی مشترک ائمه جماعات، هیأت امنا و فرماندهان پایگاه های مقاومت مساجد تبریز با تأکید بر این‌که مساجد محور فعالیت های بسیج به شمار می روند، اظهار داشت: بسیاری از جریان های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی نیز از مساجد بوده است.

 


وی با بیان این‌که مساجد مهم ترین نقش در پیروزی انقلاب اسلامی را داشته اند، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی از مسجد شکل گرفته و تداوم آن نیز برگرفته از مسجد خواهد بود، در حقیقت پس از کانون خانواده، اصلی ترین کانون برای تربیت جامعه اسلامی مساجد هستند که بایستی مورد توجه قرار گیرد.

 


سردار بهشتی با تأکید بر این‌که کانون اصلی تشکیل ارتش 20 میلیونی مسجد بوده و پرچمدار تشکیل و تقویت مسجد نیز روحانیت است، تصریح کرد: بسیاری از برنامه های فرهنگی بسیج در راستای احیای جایگاه حقیقی مساجد و روحانیت به عنوان محور برنامه های مسجدی بوده است.

 


رییس سازمان بسیج مساجد و محلات کشور با بیان این‌که دشمنان نظام اسلامی همواره از نقش روحانیت آگاه و مجاهد در مساجد هراسان بوده اند، گفت: کانون مسجد می تواند اسلام ناب، بدون پیرایه و حقیقی را به مردم عرضه کند، البته نباید از نقش اصلی روحانیان و ائمه جماعات در این عرصه غافل بود.

 


وی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه ادامه داد: جنایت این رژیم غاصب و جنایتکار در تخریب مساجد هیچگاه فراموش نخواهد شد، دشمنان به خوبی به یاد دارند که امام خمینی(ره) فرمود؛ مسجد سنگر است، آنان به دنبال تخریب سنگرهای مسلمین در جهان اسلام هستند.

 


بهشتی تقویت و رونق مساجد را رسالت مهم روحانیت دانست و تصریح کرد: امروز نظام اسلامی ایران با هجمه وسیع و جنگ تمام عیار فرهنگی دشمنان مواجه است، اگر مساجد به عنوان کانون های اصلی مقابله با فتنه های فرهنگی و عقیدتی ایفای نقش کنند، به یقین توطئه های دشمنان نقش بر آب خواهد شد.

 


همچنین سردار غلام عسکر کریمیان، فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان شرقی در سخنانی حضور جوانان در مساجد را قدرت بازدارنده برای نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: برنامه ریزی و ایجاد وحدت میان متولیان امور مساجد در اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی ضرورتی انکار ناپذیر است./935/پ203/ب4

ارسال نظرات