۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۲۱۷۲۲۲
مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی:

حضور 50 داور برجسته کشوری در سی و دومین دوره مسابقات قرآن

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: 50 داور برجسته کشوری و بیش از 16 داور بین المللی و ملی در سی و دومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان کشور حضور داشتند.
فريدون سيد مصطفوي مدير کل آموزش و پرورش آذربايجان غربي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی صبح امروز در اختتامیه سی و دومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان کشور، اظهار داشت: 50 داور برجسته کشوری و بیش از 16 داور بین المللی و ملی در سی و دومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان کشور حضور داشتند.

 

وی در ادامه به عملکرد کمیته های 11 گانه این دوره از مسابقات اشاره کرد و افزود: بیش از 20 برنامه ورزشی و فوق برنامه برای این دوره از مسابقات کشوری در نظر گرفته شده بود که با همت عوامل اجرایی به مرحله اجرا درآمد.

 

سید مصطفوی ادامه داد: در این دوره از مسابقات برای نخستین بار ایستگاه مشاوره و روان شناختی ایجاد شد.

 

وی در ادامه به دیگر فعالیت های اجرایی اشاره کرد و گفت: 50 نوبت اخبار و برنامه های تولیدی در رسانه های سمعی و مکتوب به ثبت رسیده شده است.

 

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: بیش از 560 دقیقه برنامه از شبکه استانی آذربایجان غربی، شبکه قرآن و معارف اسلامی و رادیو قرآن در این دوره از مسابقات پخش شده است.

 

وی در ادامه به حضور وزیر آموزش و پرورش، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در شبکه های استانی اشاره کرد و گفت: 13 هزار جلد پوستر، 50 بنر و در طول برگزاری برنامه 8 ویژه نامه به چاپ رسیده است.

 

سید مصطفوی افزود: کلیه برنامه های مسابقات ضبط و برای 1200 نفر آماده شده است.

 

وی ادامه داد: 400 نفر از دانش آموزان دختر سراسر کشور در دو بخش حفظ و قرائت در این دوره از مسابقات شرکت کرده اند.

 

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با بیان این که تلاش گران قرآن و عترت خادمان قرآن هستند، اضافه کرد: فضای جامعه باید به نور قرآنی منور شود و دستورات آن باید در جامعه اسلامی ما حاکم باشد.

 

وی خاطر نشان کرد: 1386 دانش آموز در این دوره از مسابقات حضور دارند و از این تعداد 891 نفر پسر و 495 نفر دختر هستند که به مدت 9 روز با هم به رقابت پرداختند.

 

سید مصطفوی تصریح کرد: دانش آموزان دوره های تحصیلی دوره اول متوسطه در مقطع هفتم و نهم و دوره دوم متوسطه در مقاطع اول، دوم، سوم و چهارم متوسطه در این دوره از مسابقات به رقابت پرداختند.

 

وی با اشاره به اهداف و پیامدهای این دوره از مسابقات در سطح ارومیه ادامه داد: استفاده از این مسابقات برای تقویت ایمان و معرفت دینی، پرورش روحیه تحقیق، تعقل و تفکر در رشته های مفاهیم و نهج البلاغه، ایجاد رقابت سالم و غنی سازی اوقات فراغت، ایجاد انگیزه و رغبت برای کسب معارف و فرهنگ اسلامی و توسعه و تعمیق فرهنگ قرآنی از اهداف برگزاری مسابقات است./1302/پ202/ب4

ارسال نظرات