۳۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۶
کد خبر: ۲۱۷۳۴۸
استاد حوزه علمیه قم:

انقلاب علمی فرهنگی سلاح امام صادق در برابر طاغوت بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مشهد اردهال کاشان، گفت: ابو‌عبدالله ششمین پیشوای ائمه اثنی‌عشر در مذهب امامیه از سادات و بزرگان خاندان نبوت است که به واسطه صداقت در گفتار به صادق لقب گرفته است.
حجت‌الاسلام مهدي سليماني  حجت‌الاسلام مهدي سليماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت‌الاسلام مهدی سلیمانی امام جمعه مشهد اردهال کاشان پنجشنبه شب در مراسم سوگواری شب شهادت امام صادق(ع) رییس مکتب جعفری در کنار مضجع علی بن باقر(ع) در مشهداردهال کاشان با تسلیت شهادت امام صادق(ع) به علی بن باقر برادر بلافصل ایشان و شیعیان جهان، گفت: حضرت امام جعفر صادق(ع) نورهای تابان معارف ناب را از عرش بلند علم لدنی بر فرش کتابها و دفاتر در رواق اندیشه های بشری تاباند و با تربیت 4 هزار شاگرد آنرا ثبت و جاودانه کردند.

 

وی افزود: همانگونه که امام حسین(ع) در زمان خود جهاد و شهادت و نبرد در میدان مبارزه حق علیه باطل را تشخیص داد و دست به شمشیر برد امام صادق(ع) نیز در زمان خودش تشخیص داد که با سلاح قلم و علم و انقلاب علمی فرهنگی با طاغوت زمانش مبارزه کند.

 

حجت‌الاسلام سلیمانی یاد آورشد: دیدگاه ها و اندیشه های کور و پیشگیرانه بنی امیه و بنی عباس نگذاشتند دانشگاه بزرگی پی ریزی شود تا بیش از 4 هزار دانشمند و فقیه در رشته های علوم را تحویل جامعه دهد.

 

عضو تشکل استادان سطح عالی و خارج حوزه علمیه قم افزود: امام صادق(ع) 4 هزار شاگرد داشت که حتی دشمنان او می آمدند و از کلاس های او بهره و استفاده می کردند و منعی برای آنها وجود نداشت.       

 

حجت الاسلام سلیمانی در ادامه با اشاره به این که امام صادق(ع) به دلیل فراهم بودن بیشترین زمینه تبلیغ و احیای فقه شیعه حق بزرگی نسبت به تشیع دارد گفت:  تربیت 4 هزار شاگرد از سراسر دنیا آن هم شاگردانی که هر کدام از آنها  هزاران شاگرد را تربیت کردند  نتیجه علمی حوزه درسی امام صادق(ع) است.

 

استاد حوزه علمیه قم در ادامه تمامی آیات قرآن را برای سعادت بشر راهگشا خواند و کافی دانست و گفت : از بین تمامی آیات قرآن، تنها یک  آیه 105 سوره توبه برای بشر راهگشا و کافی است.

 

وی افزود: علامه فیض کاشانی این عالم و فیلسوف و فقیه جهان اسلام در ذیل این آیه از سوره قرآن با اشاره به این که اهل نماز و زکات و خمس باشید تا اهل گناه معصیت نباشید می گوید اگر هیچ یک از آیات قرآن را نمی داشتیم و فقط این آیه را می داشتیم و به آن عمل می کردیم برای سعادت بشر کافی بود.

 

عضو تشکل استادان سطح عالی و خارج حوزه علمیه قم گفت: بر ما است که قرآن را بخوانیم و بر آن تفکر و تدبر کنیم تا در این عالم پر از فتنه به ساحل نجات برسیم.

 

حجت الاسلام سلیمانی در ادامه با اشاره به این که امیرالمومنین علی(ع) می خواست قرآن را تفسیر کند اما دشمنان اسلام نگذاشتند تا علی(ع) بر کرسی تفسیر بایستد و گفت: حضرت علی(ع) می گوید من از بسم الله الرحمن الرحیم می توانم آن قدر تفسیر کنم که اگر بار 70 شتر کنید نتواند آن را بکشد.

 

وی یاد آورشد: حضرت علی(ع) راه های آسمانها و کهکشان ها برایش بیشتر از راه های زمین قابل دسترسی است اما بدخواهان نگذاشتند این فرشته الهی و این انسان فرشی عرشی برای مردم تفسیر و سخنرانی کند.

 

لازم به توضیح است مراسم سوگواری و عزاداری شهادت امام صادق(ع) رییس مکتب جعفری با حضور مردم شهرستان کاشان، زائران و مجاوران حرم مطهر پنجشنبه شب بعد از نماز جماعت مغرب و عشاء در حرم مطهرعلی بن باقر برگزار شد./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات