۳۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۸
کد خبر: ۲۱۷۳۵۴
وزیر اطلاعات:

امام خمینی با نظریه ولایت فقیه مدیریت فرهنگی و سیاسی را تجمیع کردند

خبرگزاری رسا ـ وزیر اطلاعات با اشاره به نظریه ولایت مطلقه فقیه امام خمینی(ره) گفت:ایشان فرمودند «فقیه به عنوان مدیر فرهنگی جامعه باید قدرت سیاسی و ولایت بر امور را در اختیار داشته باشد»، از این رو با هوشمندی، مدیریت فرهنگی و مدیریت سیاسی را متمرکز کردند.
حجت الاسلام سيد محمود علوي، وزير اطلاعات کشور علوي وزير اطلاعات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود علوی، وزیر اطلاعات شب گذشته در دوره تشکیلاتی «خط امام» بسیج دانشجویی کشور که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت رییس مکتب جعفری، امام جعفر صادق(ع) گفت: بیش از نیمی از احادیثی که امروز از معصومین در اختیار ماست از فرمایشات این امام همام است. مدت امامت و شاگردان ایشان نسبت به سایر ائمه بیشتر بوده است چنان که به رییس مذهب شیعه ملقب شده اند.

 

وی در ادامه به سالگرد کودتای 28مرداد اشاره کرد و گفت: در جریان ملی شدن صنعت نفت پس از این که آیت‌الله کاشانی(ره) به قتل سپهبد رزم‌آرا، نخست وزیر وقت فتوا دادند و رزم‌آرا به دست فدائیان اسلام اعدام شد، دکتر مصدق نخست وزیر شد و در اقدام مهمی قانون ملی شدن صنعت نفت را اجرا کرد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین علوی خاطرنشان کرد: پس از این که مصدق با مخالفت شاه با واگذاریاختیارات ارتش و وزارت دفاع به وی مواجه شد و مدیریت امور را رها کرد و شاه قوام‌السلطنه را جایگزین وی کرد، آیت‌الله کاشانی با وجود تذکراتی که به سبب سلسله اقدامات نسنجیده مصدق به وی متذکر شده بود، این جایگزینی را غیرقانونی خواند و برای اولین بار به دربار حمله کرد و مردم ار ایشان حمایت کردند.

 

وزیر اطلاعات افزود: با این وجود رسانه‌های حامی مصدق پس از بازگشت وی به قدرت، بدترین رفتار را در قبال آیت‌الله کاشانی انجام دادند تا جایی که امام خمینی(ره) فرمودند «وقتی محضر آن عالم جلیل‌القدر این جسارت‌ها را کردند، من گفتم که این آدم(مصدق) سیلی خواهد خورد و سیلی خورد، او یک مسلم نبود».

 

وی ادامه داد: کار دولت مصدق به دلیل عدم وحدت مدیریت و جدایی مدیریت فرهنگی از مدیریت سیاسی به نتیجه رسید.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین علوی با اشاره به نظریه ولایت مطلقه فقیه امام خمینی(رهتأکید کرد: امام فرمودند «فقیه به عنوان مدیر فرهنگی جامعه باید قدرت سیاسی و ولایت بر امور را در اختیار داشته باشد»،  از این رو امام راحل با هوشمندی مدیریت فرهنگی و مدیریت سیاسی را متمرکز کردند.

 

وزیر اطلاعات با تشریح فضای حاکم بر دانشگاه‌ها در سال‌های قبل از انقلاب اظهار کرد: اغلب دانشگاهیان آن زمان دارای گرایش مارکسیستی بودند و معتقد بودند مبارزه باید علمی باشد و راهکار مبارزه علمی در سوسیالیزم تبیین شده، از این رو نمی‌شود هم مسلمان بود و هم به مبارزه علمی پرداخت.

 

وی افزود: امام خمینی(ره) در چنین شرایطی قیام‌شان را آغاز کردند و انسجام بازاریان، اتحاد هیئات مذهبی، شکل گرفتن انجمن‌های اسلامی در دانشگاه‌ها و بسیج حوزه‌های علمیه به رهبری ایشان انقلاب را در دو مرحله جلو راند تا به پیروزی رسید.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین علوی خاطرنشان کرد: قیام امام خمینی(ره) در شرایطی به پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57 منتج شد که مؤسسات مطالعاتی استراتژیک آمریکا، ایران را جزیره ثبات تعریف می‌کردند و معتقد بودند تا 25 سال ساختار سیاسی ایران را هیچ چیزی تغییر نمی دهد.

 

وزیر اطلاعات گفت: پس از عهده‌دار شدن این مسؤولیت، گرایش سیاسی را کنار گذاشتیم و گفتیم از این به بعد ما سرباز اصل نظام هستیم.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: تا امروز هم هرچه داریم به برکت ولایت فقیه است و تا زمانی که این اصل را حفظ کنیم پیشرفت خواهیم داشت./930/پ202/ج

 

ارسال نظرات