۳۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۲۱۷۳۶۱

مجلس سوگواری امام صادق در حوزه علمیه تبریز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با سالروز شهادت رییس مکتب جعفری امام جعفر صادق(ع) مجلس سوگواری در حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز برگزار شد.
امام صادق عليه‌السلام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همزمان با سالروز شهادت ششمین اختر تابنک آسمان ولایت و امامت، رییس مکتب جعفری امام جعفر صادق(ع) مجلس عزاداری و سوگواری با حضور آیت الله کریمی جهرمی، از اساتید حوزه علمیه قم در حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز برگزار شد.


آیت الله کریمی جهرمی در سخنانی با بیان این‌که سیره و سلوک امام ششم شیعیان بهترین الگو برای طلاب علوم دینی است، اظهار داشت: هرچه داریم از ائمه اطهار به ویژه امام باقر(ع) و امام صادق(ع) است، بیشتر کتب روایی شیعه از این دو امام بزرگوار است که توانسته فقه شیعه را تا  گسترش دهند.


وی با بیان این‌که فعالیت جهانی حوزه های علمیه شیعی ثمره مجاهدت علمی امام صادق است، خاطرنشان کرد: امروز روحانیت و حوزه های علمیه وظیفه خطیری در برابر اشاعه فرهنگ شیعه بر عهده دارند، طلاب در دوران حضور در مدارس علمیه باید سیره صادقی را الگوی خود قرار دهند تا در آینده بتوانند پاسخگوی نیاز معرفتی جامعه باشند.


استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که امام صادق(ع) فرصت و شرایط مناسبی نسبت به دیگر ائمه داشت تا در سطح وسیع نسبت به ترویج مکتب علوی و اسلام ناب محمدی(ص) اهتمام ورزد، تصریح کرد: این فرصت در کشمکش‌های دوران بنی امیه و بنی‌عباس و جنگ قدرت آنها به دست آمد.


آیت الله کریمی جهرمی با اشاره به این‌که تربیت هزاران شاگرد در مکتب امام صادق(ع) تنها گوشه‌ای از برکات مجاهدت آن امام همام در عرصه های علمی و فرهنگی بوده است، تصریح کرد: فرقه‌های اهل سنت نیز مدیون ششمین امام شیعیان هستند، چراکه بزرگانشان پرورش یافته مکتب حضرت صادق هستند.


وی مبارزه با خرافات، زدودن دین از پیرایه‌ها و افکار التقاطی، ترویج مکتب اصیل اهل بیت، تبیین سیره حضرت رسول اکرم(ص) و معرفی اصولی و صحیح اسلام ناب محمدی را از جمله آثار و خدمات علمی امام صادق دانست و گفت: اگر خود را شیعه مکتب جعفری می دانیم، باید ادامه دهنده راه حق و حقیقت آن بزرگوار باشیم.


بنابر این گزارش، مردم مؤمن و متدین آذربایجان شرقی در سالروز شهادت ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت امام جعفر صادق(ع) با برپایی مجالس مختلف عزا و سوگواری، ضمن عرض ارادت به ساحت قدسی نبی مکرم اسلام(ص)، این روز را به حضرت بقیت الله الاعظم(عج) تسلیت گفتند.


مردم عزادار ششمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت از نخستین ساعات صبح امروز با حضور در مساجد و تکایا و برپایی آیین های عزاداری و سینه زنی، ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت اعلام کردند، در بخش هایی از استان مراسم عزاداری خیابانی برپاست که شکوه خاصی به ویژه برنامه های امروز بخشیده است.


مدارس علمیه خواهران و برادر استان نیز امروز با برپایی مجالس عزاداری، سوگواری و سخنرانی مذهبی نسبت به گرامیداشت سالروز شهادت آن امام همام اهتمام داشتند، مساجد بازار تاریخی تبریز نیز امروز سراسر سیاه پوش شده و شاهد حضور خیل دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت است، وعاظ برجسته تبریز نیز با حضور در مساجد محوری نخستین پایتخت تشیع، به تبیین شخصیت علمی امام جعفر صادق(ع) می پردازند./935/پ202/ب4

ارسال نظرات