۳۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۲۱۷۳۶۷
امام جمعه موقت اصفهان:

دشمنان از نفوذ اسلام در جهان هراس دارند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت اصفهان، ‌گفت: دشمنان از نفوذ اسلام در جهان هراس دارند و می‌ترسند که بیش از این اسلام در جهان محبوبیت به دست آورد و مردم جهان بیش از پیش شیفته و مجذوب اسلام و معارف اسلامی شوند.
حجت الاسلام ميردامادي، امام جمعه موقت اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سید مجتبی میردامادی امام جمعه موقت اصفهان و نماینده ولی فقیه در دانشگاه آزاد، ظهر امروز در سخنرانی خود در مدرسه علمیه امام صادق خوراسگان، با اشاره به جایگاه رفیع علم و عالم اظهار کرد: علم انسان را به بالاترین درجات می‌رساند، درجه و مرتبه‌ای که از شهدا هم بالاتر است.

 

وی در ادامه تصریح کرد: خداوند ریشه و سرچشمه علوم است و به هرکس که بخواهد علوم الهی را عطا می‌کند، علم از سوی خداوند به کسانی عطا می‌شود که لیاقت و درک و فهم آن را داشته باشند، علم مطلق و علم حضوری از آن خداوند است و تنها گاهی بخشی از آن توسط خداوند به اشخاص خاص و برگزیده عطا می‌شود.

 

حجت الاسلام میردامادی در ادامه افزود: پیامبر تا آخر عمر کلای را مکتوب نکردند تا همه بدانند که علم ایشان از علوم حصولی نبود بلکه توسط خداوند به ایشان عطا شد، پیامبر علوم خود را به حضرت علی منتقل کردند و حضرت علی دریای بی کران علم الهی بودند اما بشریت نتوانست از علم ایشان استفاده کند و وقتی ایشان ندای سلونی قبل أن تفقدونی سر دادند عده‌ای نادان و لجباز موجب شدند دیگران هم امکان استفاده از علم ایشان را پیدا نکنند.

 

 وی نهج البلاغه را به عنوان قطره‌ای از دریای علوم بی انتهای امام علی ذکر کرد و گفت: نهج البلاغه سند حقانیت و موجب افتخار تشیع است که جوامع علمی جهان در برابر عظمت و بزرگی آن سر تعظیم فرود آورده‌اند، پس از امام علی تمامی علوم ایشان به ائمه منتقل شد ولی ائمه به خاطر نبود فضای مناسب نتوانستند به خوبی به نشر این علوم بپردازند.

 

امام جمعه موقت اصفهان زمان امام باقر را فرصتی مناسب برای ترویج علوم و تبلیغ دین و زنده نگهداشتن معارف اهل بیت دانست و خاطر نشان کرد: در زمان امام محمد باقر که ایشان حقیقتا شکافنده علوم بودند قدری فضا برای برنامه‌های علمی ایشان فراهم شد و ایشان قدی دریچه‌های علم را به روی جهانیان باز کردند و پس از ایشان حضرت امام صادق(ع) این علوم را تکمیل کردند و شاگردان بسیاری که هرکدام از بزرگان و سرآمدهای دوران خود بودند را تربیت کردند.

 

حجت الاسلام میردامادی افزود: امام صادق شهر مدینه را به مرکز علمی جهان و بشریت تبدیل کردند و امروزه شاهد هستیم که پدر علم شیمی از شاگردان ایشان بوده است، تعلیمات ایشان در همه زمینه‌ها از جمله طب، شیمی، فیزیک، نجوم، زیست شناسی و بسیاری دیگر از علوم بوده است و تنها مباحث فلسفی و فقهی و قرآنی در کلاس‌های ایشان تدریس نمی‌شده است.

 

وی ضمن تصریح بر اینکه ریشه پیشرفت علمی غرب در مکتب علمی امام صادق در مدینه است اظهار کرد: دشمنان از نفوذ اسلام در جهان هراس دارند و می‌ترسند که بیش از این اسلام در جهان محبوبیت به دست آورد و مردم جهان بیش از پیش شیفته و مجذوب اسلام و معارف اسلامی شوند.

 

امام جمعه موقت اصفهان انرژی هسته ای را بهانه دشمن دانست و گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ما در تحریم بوده‌ایم و امروزه شاهد هستیم که علیرغم اینکه با غرب وارد مذاکره شده‌ایم هنوز در تحریم هستیم و مذاکرات نه تنها از تحریم‌ها کم نکرد بلکه موجب تشدید تحریم‌ها شد.

 

حجت الاسلام میردامادی تشکیل داعش را توطئه غرب برای تکمیل پروژه اسلام هراسی ذکر کرد و افزود: دشمنان داعش را تشکیل دادند تا این گروه که اسم دولت اسلامی بر خود گذاشته است با جنایاتی که انجام می‌دهد و با کشتار و تجاوزهای بی رحمانه چهره اسلام و مسلمانان را بد جلوه دهد و موجب هراس جهانیان از اسلام شود./1304/پ202/ب4

ارسال نظرات