۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۹
کد خبر: ۲۱۷۴۶۲
همزمان با دهه کرامت؛

همایش بزرگداشت امامزادگان در اردبیل برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، با اشاره به همزمانی روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه با ایام دهه کرامت، گفت: همایش بزرگداشت امامزادگان، همزمان با سراسر کشور، در اردبیل نیز در امامزاده صالح(ع) این شهر برگزار خواهد شد.
حجت الاسلام وحدت مشهوري نظري، مديرکل اوقاف و امور خيريه استان اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام وحدت مشهوری نظری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، صبح امروز در جلسه هماهنگی برنامه های سالروز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه، با اشاره به جایگاه والای امامزادگان در بین مردم، خاطرنشان کرد: ترویج جایگاه و شخصیت والای امامزادگان باید به عنوان یک اصل اساسی در کشور مطرح بوده و با برنامه ریزی مدون و سازمان دهی شده در راستای آن حرکت کرد.

 

وی افزود: باید عموم جامعه و به ویژه جوانان با سیره و تاریخ زندگانی ائمه معصومان(ع) و امامزادگان عظیم الشأن به عنوان فرزندان آن بزرگواران آشنایی داشته باشند.

 

حجت الاسلام مشهوری نظری، با اشاره به این که امامزادگان پرچمدار علم و اخلاق و نشر دهنده کرامات معصومان(ع) بوده اند، تصریح کرد: این بزرگان نقش مؤثری در مبارزات سیاسی و پیوستن مردم به اسلام به ویژه در ایران ایفا کردند.

 

مدیر کل اوقاف اردبیل، با اشاره به برگزاری مراسم ویژه این روز در ایام دهه کرامت، اظهار داشت: در ایام دهه کرامت و همزمان با ولادت حضرت معصومه(س) و ولادت امام رضا(ع) مراسم‌های مختلفی در امامزاده ها و اماکن متبرکه اردبیل برگزار می شود.

 

وی به همزمانی روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه با ایام دهه کرامت اشاره کرد و گفت: به همین مناسبت همزمان با سراسر کشور، در اردبیل نیز همایش بزرگی در امامزاده صالح(ع) این شهر برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام مشهوری نظری، هدف از برگزاری این همایش را ترویج و گسترش فضایل و مناقب اهل بیت(ع) دانست و افزود: این برنامه ها در راستای تقویت بنیه های دینی، مذهبی  آحاد جامعه و تبدیل آستان مقدس امامزادگان به قطب های فرهنگی، همچنین ارتقای معرفت نسبت به شان و منزلت امامزادگان و تقویت بصیرت ولایی در سطح جامعه برگزار می شود.

 

این مسؤول، به اهداف دیگر برگزاری این مراسم، اشاره کرد و اظهار داشت: آشنایی بیشتر مردم با سیره نبوی و تاریخ امامزادگان عظیم الشان از اهداف دیگر برگزاری همایش روز تکریم امامزادگان است به طوری  که ائمه معصومان(ع) و امامزادگان سمبل گرایشات مذهبی و باورهای اعتقادی در بین مسلمانان محسوب می شوند.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان، تصریح کرد: برنامه های سخنرانی، مداحی و برنامه های مختلف دیگری در امامزادگان و بقاع متبرکه به مناسبت روز تجلیل از امام زادگان و بقاع متبرکه و ایام دهه کرامت برگزار می شود./937/پ202/ب4

ارسال نظرات