۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۲۱۷۵۵۳
آیت الله نمازی در گفت‌وگو با رسا:

وظیفه حوزه علمیه نشر معارف اسلامی در سراسر جهان است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کاشان، گفت: آنچه که اسلام را بعد از یک هزار و 400 سال حفظ و پاسداری کرده و صحیح و سالم به دست ما رسانیده حوزه های علمیه است.
آيت الله عبدالنبي نمازي

آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان امروز در حاشیه آیین آغاز سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه منطقه کاشان در مصلای بقیه الله الاعظم این شهرستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، گفت: بزرگان شیعه، علما و فقهای مکتب اهل بیت(ع) همیشه از اسلام دفاع کردند و پاسدار احکام و معارف الهی بودند تا به امروز که این ودیعه آسمانی جامع و کامل و سالم به دست ما رسیده است.

 

وی نقش‌حوزه های علمیه در تاریخ اسلام را یک نقش بی بدیل و انحصاری خواند و یاد آورشد: از 1400سال قبل تاکنون همیشه اسلام، فقه اسلام، عقائد توحیدی، امامت و سایر اصول اعتقادی و فروع اسلام در معرض تهاجم دشمنان بوده است.

 

به گفته وی، به دلیل ظلم هایی‌که به بشریت می شود تاریخ و دنیا هرچه پیش می رود وجدان انسان ها را بیدار کرده و از ظلم ستمگران و رهبران سیاسی دنیا خسته شده اند و در جست‌وجوی یک منجی هستند که آنها را از سلطه ظالمان نجات بدهد.

 

آیت الله نمازی یاد آورشد: این تفکر که امروز دنیا به دنبال منجی است تا بتواند آنها را از سلطه ظالمان نجات دهد احتیاجی به برهان و استدالال ندارد چرا که تهاجم نظامی همه جانبه اسرائیل به ملت مظلوم فلسطین و تهاجماتی که علیه مسلمانان در عراق، لبنان و سایر کشورها صورت گرفته منجر به بیدار و آگاه شدن ملت های جهان شده است.

 

به گفته وی تظاهرات و قیام های مردمی غیر مسلمانان در سراسر دنیا وحتی در آمریکا، واشنگتن و نیورک و در سایر کشورهای اروپایی علیه رهبران این کشورها بیانگر این است که مردم جهان در جست‌وجوی منجی هستند که بتواند آنان را نجات دهد و آن منجی نیز اسلام است.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یادآور شد: امروز بشریت در جست‌وجوی عدالت است و آن عدالت نیز فقط در اسلام است و در هیچ جای دیگری به دست نمی آید.

 

آیت الله نمازی در ادامه با اشاره به این که امروز دنیا تشنه معارف اسلامی، معرفت قرآن و فهمیدن روایات و کلمات نورانی چهارده معصوم(ع) است، یاد آور شد: این رسالت امروز بر عهده حوزه های علمیه است تا بتواند از ظرفیت تحصیل طلاب بیش از یکصد کشور دنیا در قم برای انتقال معارف اسلامی به مردم این کشورها استفاده کند. 

 

نماینده ولی فقیه در کاشان همچنین از جهاد علمی، جهاد معرفتی و جهاد  عملی معرفة النفس به عنوان سه وظیفه اصلی طلاب نام برد و افزود: وظیفه طلاب در جهاد علمی تلاش برای آگاهی از علومی که در حوزه ها تدریس می شود و در جهاد معرفتی آگاهی به اصول دین، معرفت شناسی، مبدأ شناسی، امام شناسی، معاد شناسی و در جهاد عملی معرفة النفس طلاب وظیفه دارند آنچه را که می آموزند در میدان عمل جهاد با نفس عملیاتی و پیاده کنند./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات