۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۲۱۷۶۴۸

خبرهای کوتاه از جشنواره بین المللی امام رضا

خبرگزاری رسا ـ میزبانی آستانه اشرفیه از اختتامیه جشنواره مطبوعات رضوی، معرفی و تقدیر از برگزیدگان جشنواره در سطح ملی و استانی و ارسال بیش از 1000 داستان به دبیرخانه دهمین جشنواره سراسری کبوتر حرم از مهمترین عناوین اخبار جشنواره بین المللی امام رضا(ع) است.
جشنواره امام رضا

 

 به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از واحد خبر و اطلاع رسانی بنیاد بین المللی امام رضا(ع)، فیروز فاضلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان، با اشاره به برگزاری چهارمین جشنواره جلوه‌های فرهنگ رضوی در مطبوعات کشور از سری برنامه‌های دوازدهمین جشنواره بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) به میزبانی استان گیلان، اظهار کرد: آیین اختتامیه این جشنواره ساعت 18 روز پنجشنبه 6 شهریور 93 در جوار حرم مطهر سیدجلال‌الدین اشرف (برادر امام رضا (ع)) در شهر آستانه‌ اشرفیه برگزار می‌شود.

 

دبیر چهارمین جشنواره جلوه‌های فرهنگ رضوی در مطبوعات کشور در ادامه با اشاره به بخش‌های جنبی این جشنواره در استان گیلان، تصریح کرد: مراسم بزرگداشت مقام سید جلال الدین اشرف (ع) برادر گرامی حضرت امام رضا (ع) با همکاری ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اوقاف و امور خیریه استان گیلان و هیأت امنای حرم مطهر، بصورت مشترک با آیین اختتامیه جشنواره در این شهر برگزار خواهد شد.

 معرفی و تقدیر از برگزیدگان جشنواره پیامک ادبی رضوی در سطح ملی و استانی

  بابک دربیکی، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر پنجمین جشنواره پیامک ادبی رضوی گفت: به 48  نفر از ارسال کنندگان بهترین پیامک های ادبی رضوی در سطح ملی و استانی با اهداء تندیس، لوح سپاس و جایزه نقدی سه میلیون ریالی تقدیر می شوند.

وی افزود: پنجمین جشنواره پیامک ادبی رضوی، از سری برنامه های موضوعی دوازدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) است که به مناسبت میلاد با سعادت هشتمین اختر تابناک امامت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و حضرت فاطمة معصومه(س) برگزار می شود.

وی از جمله اهداف برگزاری این جشنواره را اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و مذهبی مرتبط با سیرة ائمه اطهار به ویژه ابعاد مختلف شخصیت حضرت علی ابن موسی الرضا(ع)، شناسایی و ارج نهادن به تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی هنری در زمینة سیره، شخصیت و معارف امام رضا(ع) و کمک به انتشار گسترده‌تر این آثار، استفاده از ظرفیت‌های متنوع آفرینش‌ها و کوتاه‌ نویسی‌های ادبی با استفاده از ابزارهای نوین ارتباطی دانست.

مشاور وزیر و رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محورهای جشنواره را تک ‌بیت‌ها و جملات ادبی با موضوع حال و هوای عرفانی بارگاه و صحن و سرای حضرت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س)، تمثیل‌ها، رؤیا‌پردازی‌ها و صور خیال و سایر آرایه‌های ادبی در شعر و نثر، جملات کوتاه با الهام از زندگانی امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) عنوان کرد.

وی گفت: پس از ارزیابی هیات داوران، پیامک های برتر انتخاب و در آیین پایانی جشنواره از نفرات برگزیده تقدیر خواهد شد.

وی تصریح کرد: آثار برگزیده در قالب کتاب، چاپ و برای شرکت کنندگان ارسال خواهد شد.

وی از جمله ویژگی های جشنواره امسال را انتخاب سه استان به عنوان " استان برگزیده "  عنوان کرد و گفت: این انتخاب از سوی کمیته ارزیابی و نظارت پس از بررسی عملکرد استان ها در زمینه های اطلاع رسانی، چاپ و نشر، تولیدات رسانه ای و تبلیغات در پایان جشنواره صورت می گیرد.

به گفته دبیر جشنواره پیامک ادبی رضوی، مراسم پایانی جشنواره همزمان با دهه کرامت با حضور مسئولین حوزه فرهنگی کشور و برگزیدگان ملی و استانی در تهران برگزار می شود.

ارسال بیش از 1000 داستان به دبیرخانه دهمین جشنواره سراسری کبوتر حرم

  محمدرضا سوقندی، دبیر دهمین جشنواره سراسری داستان های رضوی (کبوتر حرم) از رشد 21 درصدی آثار رسیده به این دبیرخانه خبر داد و گفت: در حال حاضر یک هزار و 36 اثر به به دبیرخانه دهمین جشنواره سراسری داستان های رضوی(کبوتر حرم) ارسال شد

وی گفت: دریافت 1036 اثر از 571 شرکت کننده از 31 استان کشور نشان از استقبال شایسته داستان نویسان رضوی از دهمین جشنواره سراسری داستان های رضوی دارد.

سوقندی ادامه داد: استان های خراسان رضوی با 166 اثر از 84 شرکت کننده، تهران با 111 اثر از 66 شرکت کننده و سمنان با 102 اثر از 102 شرکت کننده رتبه های اول تا سوم ارسال آثار را به خود اختصاص داده اند.

وی تصریح کرد: ابوالفضل شهرآبادی، 6 ساله از استان مازندران و رضوان نیلی پور 66 ساله از استان اصفهان هم کوچکترین و بزرگترین شرکت کننده این دوره از جشنواره هستند.

دبیر دهمین جشنواره سراسری داستان های رضوی (کبوتر حرم) خاطر نشان کرد: نهمین جشنواره سراسری داستانهای رضوی با 868 اثر از 490 شرکت کننده برگزار شد.

یادآور می شود؛ دهمین جشنواره سراسری داستان های رضوی از سری برنامه های دوازدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) 9 و 10 شهریور ماه 93 در استان سمنان برگزار خواهد شد./934/د101/ب5 

ارسال نظرات