۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۲۱۷۶۶۲
نماینده مجلس شورای اسلامی:

افزایش تولید داخلی و قناعت مهم‌ترین راهکار مقابله با تحریم‌ است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی، گفت: در حال حاضر افزایش تولیدات داخلی و قناعت برای جلوگیری از ورود کالاهای غیر اساسی خارجی مهم ترین راهکار شکوفایی تقویت اقتصاد و شکست توطئه دشمن در خصوص تحریم ها است.
محمد باقر عبادي نماينده مردم بيرجند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی، نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی، پیش از ظهر امروز در یادواره شهدای اصناف شهرستان بیرجند با بیان این که اسلام راهکارهای متنوعی را برای مقابله با دشمن در شرایط اقتصادی و شرایط سخت تحریم ها دارد، گفت: یکی از راهکارهای ابتدایی و موثر اسلام برای مقابله با دشمنان در شرایط تحریم ها و بی نیازی از آنان برای پیروزی نیروهای اسلام قناعت و صرفه جویی است.

 

وی افزود: اگر می‌خواهیم که دیگر نگران تحریم‌های اقتصادی غرب و آمریکایی‌ها نباشیم باید نگاهی عمقی و درونی به این قضیه داشته باشیم و منظور از این نگاه عمقی همان قناعت است چرا که بی‌نیازی در قناعت ریشه دارد.

 

وی با تاکید بر ضرورت توجه مردم به کسب روزی حلال، افزود: اگر شهدای ما  روزی‌شان حلال نمی‌بود شهادت نصیب‌شان نمی‌شد.

 

نماینده مردم بیرجند خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی با بیان این که بازاریان و صاحبان اصناف باید مردم را به قناعت دعوت کرده و با صرفه جویی و کمک مردم تولید ملی را افزایش دهند، گفت: امروز اصناف ما باید بسیار مراقب باشند تا سودی را که در بازار مسلمانان و شیعیان کسب می کنند حلال و پاکیزه باشد و با استفاده از این سود بتوانند چرخ های تولید ملی را تقویت کرده و موجب افزایش بهره وری در بازار شوند.

 

حجت الاسلام عبادی ادامه داد: اگر کسبه بتوانند در بازار زمینه افزایش رزق حلال را در میان خانواده ها فراهم کنند به تبع آن چرخه های اقتصادی در کشور فعال خواهد شد زیرا کسب رزق حلال در گرو افزایش تولید و مستلزم آبادانی و تلاش است.

 

وی با بیان این که برای توسعه اقتصادی مردم باید قناعت پیشه کنند و از اسراف دست بردارند، گفت: متاسفانه در استان ما علی رغم خشکسالی ها پی درپی میزان مصرف آب بالا است و این موضوع نشان می دهد هنوز مردم به خوبی با فرهنگ صرفه جویی و قناعت آشنا نشده اند و از سوی دیگر این نکته باید به مردم یادآوری شود که اسراف و تجمل گرایی در نزد خداوند از اعمال بسیار زشت و ناپسند است.

 

نماینده مردم بیرجند در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به نقش بانک ها در کمک به صاحبان اصناف برای افزایش تولید ملی، گفت: متاسفانه در حال حاضر سرعت بانک ها برای کمک به اصناف همچنین روندهای باز پس گیری وام بسیار سخت است که همین موضوع موجب شده بانک ها آن چنان که باید در شکوفایی اقتصادی نقش نداشته و تنها به دنبال منفعت خود باشند که این موضوع در تضاد مستقیم با اصول بانک داری در نظام اسلامی است.

 

حجت الاسلام عبادی یادآور شد: برای تحول اقتصادی باید نقش کسبه و اصناف و همچنین بانک ها برای افزایش تولید مشخص شود و باید قبل از این که سال تمام شود و رهنمودهای مقام معظم رهبری بر زمین بماند مسؤولان در این زمینه چاره اندیشی کنند./968/پ202/ب4

ارسال نظرات